• امروز : 6 آبان 1403
logo

نقد و بررسی فیلم اولین شیفت کاری (First Shift)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

14 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

200 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

اولین شیفت کاری محصول 2024 آمریکا که قرار است اولین قسمت از یک مجموعه باشد، روایتِ آغاز آشنایی و همکاریِ دو مامور پلیس در نیویورک است. آن‌ها که دو شخصیت کاملا متفاوت از یکدیگر دارند، پس از پایانِ یک روز همکاری، همزیستی، درک متقابل و اعتماد را از یکدیگر می‌آموزند. در این فیلم شاهد سکانس‌هایی از قتل و خودکشی هستیم. بنابراین تماشای آن را به افرادِ زیر 15 سال توصیه نمی‌کنیم.

ژانر : جنایی درام

سال 2024 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم که قرار است ادامه داشته باشد در واقع داستانِ آدم‌هاست. آدم‌هایی که هرکدام گذشته‌ای دارند و این گذشته زخم‌هایی بر قلبشان گذاشته و باعث شده تا تبدیل شوند به کسی که اکنون هستند. گاهی شاید زخم‌ها، غم‌ها و سختی‌های زندگی باعث شود تا انسان‌ها گوشه‌گیر شوند و یا از جامعه و مردمِ آن، فاصله بگیرند. اعتماد خود را به اطرافیان از دست بدهند و تمایل به تنهایی و انزوا داشته باشند اما در مقابل کسانی نیز با وجود تجربه‌های تلخ فراوان، هنوز زندگی را سرشار از شادی می‌بینند و سرزندگی و طراوات خود را به اطرافیان منتقل می‌کنند.

آنجلا در این فیلم اینگونه بود و توانست، "دِئو" ی گریزان از ارتباط با مردم را به زندگی امیدوار کند و ثابت کند که هنوز هم می‌توان به دیگران اعتماد کرد. ممکن است هرکسی در زندگی چنین تجربیاتی داشته باشد به ویژه برای نوجوان در میان گروه همسالان و دوستانشان، رخ‌دادن اتفاقاتی که باعث انزوای آن‌ها شود بسیار محتمل است. خوب است که در مورد ارتباط فرزندان با دوستان و دنیای اطرافشان، دقت داشته باشیم و اگر متوجه موضوعی در عدم برقراری ارتباط در آنان شدیم، علت را پیدا کرده و سعی در حل آن داشته باشیم. این فیلم نشان می‌دهد که گفتگو یکی از بهترین راه‌های حل مشکلات به خصوص در ارتباط با اطرافیان است. ابزاری که همیشه برای دوستی و ارتباط عمیق با فرزندان بر آن تاکید کرده‌ایم.

بهتر است بدانید در این فیلم شاهد قتل و خودکشی و خشونت هستیم که از طرف مجرمین و خلافکاران و یا معتادان به مواد مخدر روی می‌دهد. در نتیجه قبل از تماشا به رده‌بندی سنی اثر توجه کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

آنجلا: افسر پلیسی که تازه ترفیع گرفته و به نیویورک منتقل شده است. دِئو: افسر پلیسِ نیویورک که تنها زندگی می‌کند. پاول: برادرِ آنجلا که به مواد مخدر اعتیاد دارد و زمانی در جنگ عراق حضور داشته است.

داستان اثر:

آنجلا تازه به نیویورک منتقل شده و قرار است تا اولین شیفت کاریِ خود را در کنار دِئو سپری کند. دِئو که اصلا دوست ندارد یک همکار جدید داشته باشد، سعی دارد تا با او ارتباط برقرار نکند اما آنجلا برعکسِ او بسیار اجتماعی است و با شوق و علاقه تلاش می‌کند به او نزدیک شود تا همکاری خوبی داشته باشند. اولین روز کاری آن‌ها در کنار هم با تحویل یک بسته به دادستانی آغاز می‌شود و با خبر یک قتل ادامه می‌یابد. وقتی آن‌ها قاتل را که در حال خودزنی است دستگیر کرده و به بیمارستان می‌برند، پیرمردی از دِئو می‌خواهد تا از سگش که تنها در خیابان رها شده مراقبت کند. دِئو می‌پذیرد و از اینجا به بعد سگِ آن پیرمرد نیز با آن‌ها همراه می‌شود. کمی به پایان روز نمانده که با تماسِ پاول، آنجلا به خانه او می‌رود و با صحنه خودکشی برادرش مواجه می‌شود. دِئو و آنجلا پایان روز خود را با به اشتراک‌گذاشتن جزییات زندگی‌های خصوصی خود با یکدیگر، سپری می‌کنند و از آن به بعد این دو به همکارهای خوب هم تبدیل می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Uwe Boll نویسنده: Uwe Boll تهیه‌کننده: Uwe Boll بازیگران: Gino Anthony Pesi Kristen Renton Garry Pastore James McMenamin Willy C. Carpenter Brandi Bravo Daniel Sauli کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: Event Film Hit and Run Productions Rollin Studios Public Disply of Affection مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اولین شیفت کاری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!