• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2578 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» نوزدهمین فیلم دنیای مارول است که در آن تانوس تلاش می‌کند تا سنگ‌های ابدیت را به دست آورد که جمعیت تمام کهکشان را نصف کند. اما از سوی دیگر، نگهبانان کهکشان و انتقام‌جویان باید به یکدیگر کمک کنند تا جلوی تانوس را بگیرند.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2018 149 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» محصول سال 2018 نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که بار دیگر با ژانر ابرقهرمانی و اکشن انتقام‌جویان را درکنارِهم جمع می‌کند تا از نابودی گسترده‌ی دنیا جلوگیری کنند.

این فیلم شدیدترین خشونت را نسبت به دیگر فیلم‌های مارول دارد و همچنین چهره‌پردازی‌های فیلم بسیار ترسناک‌تر از باقی فیلم‌های مارول است. خشونت و تخریب سطح گسترده‌ای دارد و شکنجه و ازخودگذشتگی‌ها لحظات غم‌انگیز و تأثیر‌گذاری را می‌آفرینند. یک نسل‌کشی عظیم و ازدست‌رفتن تعداد زیادی از موجودات نیز بسیار تأثیرگذار و تراژیک است.

 تانوس بعد از اینکه سیاره‌اش را به دلیل ازدیاد جمعیت و اتمام انرژی‌هایش از دست داده یک فلسفه برای زندگی‌اش پیدا می‌کند. او معتقد است با نصف‌کردن جمعیت سیارات کهکشان می‌تواند از نابودی تمام سیارات جلوگیری کند. او باور دارد که مسیر درستی انتخاب کرده و تصور می‌کند باقی افراد چون در موقعیت او نبوده‌اند و نمی‌توانند یک تصویر بزرگ از واقعه را در نظر بگیرند، پس نمی‌توانند او را درک کنند و مشکل جهان را بفهمند.

تانوس بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین ضدقهرمان مارول است، ولی چهره‌پردازی ترسناکی ندارد و درواقع یک فیلسوف بزرگ هم محسوب می‌شود. آنچه او را ترسناک کرده است فکری است که در سر دارد. اما بازهم علی‌رغم فیلم‌های دیگر، ذره‌ای طمع و خودخواهی و حتی قدرت‌طلبی در اهداف او نیست. درواقع فیلم تلاش دارد نشان دهد که این فکر و ایده‌ی متعصبانه‌ی این ضدقهرمان است که او را به موجودی ترسناک تبدیل کرده است.

تانوس ایمان دارد که راه درستی در پیش گرفته است.  افراد تانوس هم به او ایمان دارند و از کسانی که قصد نابودی‌شان را دارند نیز می‌خواهند که سپاس‌گزار آن‌ها باشند؛ زیرا آن‌ها مورد موهبت این قرار گرفته‌اند که از مرگ بی‌معنایی برخوردار نباشند و از همین روی اهداف بزرگ‌تری را محقق کرده‌اند.

 در سنین نوجوانی افراد تمایل دارند معنایی برای زندگی‌شان پیدا کنند و یکی از راه‌های آسان و وسوسه‌انگیز عضویت در گروه‌ها و فرقه‌های مختلف است. نوجونان خیلی سریع می‌توانند خود را با ایدئولوژی گروه انطباق دهند؛ زیرا زمینه‌ی مساعدی برای پرورش افکار و اهداف و نگرش‌ها در تعریف هویّتشان دارند. اتفاقات این فیلم همان تفکری است که باعث به‌وجودآمدن بزرگ‌ترین و ویرانگر‌ترین جنگ‌ها در دنیا شده است.

بنابراین این فیلم بستر مناسبی برای صحبت درمورد ایمان‌آوردن به یک گروه و همچنین تعصبات فکری به وجود می‌آورد. در این فیلم نه‌تنها دلیل ویرانگری و جنگ «بدبودن» مطلق ضدقهرمان نیست؛ بلکه وی تصور می‌کند نیت خیرخواهانه‌ای دارد و با سطحی‌دانستن فهم انسان‌ها و موجودات دیگر، تصور می‌کند دیگران قادر به فهم مسئله نیستند.

شکاف بین نسل‌ها و غرور کاذب جوانی هم می‌تواند این دست از تفکرات را به وجود آورد. به‌همین‌خاطر گفت‌وگو در خانواده می‌تواند نجات‌دهنده‌ی ارتباط خانوادگی شما باشد. می‌توانید برای گفت‌وگو از تانوس و عاقبت اعمال او و طرز فکرش استفاده کنید.

خلاصه: خشونت گسترده و شدیدی در این فیلم وجود دارد و درعینِ‌حال یک فکر بزرگ عاری از طمع و بدخواهی دلیل به‌وجودآمدن این حجم از خشونت است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید هدف تانوس چیست؟ چرا و چه چیزی باعث این ایجاد این دست از افکار می‌شود؟

از فرزند خود بپرسید چه چیزی باعث شد که تانوس موفق شود؟

از فرزند خود بپرسید افراد تانوس چرا به او پیوستند؟

از فرزند خود بپرسید ممکن است که تابه‌حال فکری در سرش داشته است که فقط خودش احساس کند درست است و بقیه آن را نفهمند؟ اگر در این موقعیت قرار بگیرد چه کاری انجام می‌دهد؟

از فرزند خود بخواهید گذشته‌ی تانوس را برای خودش تصور کند. سیاره‌ی زمین با ازدیاد جمعیت و مصرف نادرست انرژی از بین رفته است و تنها او زنده مانده است. برای جلوگیری از نابودی دیگر سیارات چه کاری انجام می‌دهد؟

درمورد مفهوم تعصب با فرزند خود صحبت کنید.

درمورد رنجی که یک بازمانده متحمل می‌شود با فرزند خود صحبت کنید.

با فرزند خود درمورد اتمام انرژی‌های کره‌ی زمین در اینترنت جست‌وجو کنید و باهم تبادل اطلاعات کنید.

خلاصه: از فرزند خود بپرسید ممکن است که تابه‌حال فکری در سرش داشته است که فقط خودش احساس کند درست است و بقیه آن را نفهمند؟ اگر در این موقعیت قرار بگیرد چه کاری انجام می‌دهد؟

داستان اثر

نگهبانان کهکشان و انتقام‌جویان و همه‌ی متحدانشان باهم تلاش می‌کنند درمقابل تانوس بایستند تا دست او به دو سنگ ابدیت باقی‌مانده نرسد. اما تانوس که سنگ قدرت و سنگ حقیقت و سنگ فضا را به دست آورده بسیار قدرتمند است و قصد دارد بعد از به‌دست‌آوردن تمام سنگ‌ها با یک اشاره نصف جمعیت کهکشان را نابود کند.

جزئیات اثر

کارگردان: آنتونی روسو، جو روسو/Anthony Russo ، Joseph Russo

نویسنده: کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی /Christopher Markus and Stephen McFeely

تهیه کننده: کوین فایگی /Kevin Feige

بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ/ Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch

شخصیت‌ها:

 مرد آهنی: تونی استارک؛ مرد دانشمند و ثروتمندی که تلاش می‌کند دست تانوس به سنگ‌های ابدیت نرسد.

کاپیتان آمریکا: استیو راجرز؛ مردی که رهبر گروه انتقام‌جویان است و تلاش می‌کند از ویژن و سنگ آگاهی محافظت کند.

دکتر استرنج: جادوگری است که فنون جادویی را یاد گرفته و حالا باید از سنگ زمان محافظت کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios, Walt Disney Pictures

جوایز و افتخارات: جنگ ابدیت پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸، دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ، چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده و پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینماست.

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ارسلان احمدی

۳۰ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

فیلم جالبه ولی برای کوکان مناسب نیسن به دلیل صحنه های خشن و غم انگیز و دلخراش و مخصوصا چهره افراد تانوس.برای نوجوانان بسیار مناسبه و هیجان فیلم براشون جذابیت داره.

بزرگسال

توسط : مجتبی چمران

۲ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 15 +

سلام دارای صحنه های خشونت بار البته بدون خون ریزی و برای تماشا کودک حتما حتما با خانواده

بزرگسال

توسط : سارا محبوبی

۱۷ مهر ۱۴۰۰

مناسب سن 15 +

فیلم‌های مارول گرچه پیام‌های مثبت هم دارند ولی بیشتر برای سرگرمی هستند و واقعا هم سرگرمی جالبی است این فیلم‌ها اصلا به درد بچه‌های کوچیک نمی‌خورد اما برای نوجوانان چیز سرگرم کننده و هیجان انگیزی است به نظرم اگر دنبال هیجان در فیلم هستید به جای این‌که فیلم‌های چندش آوری مثل اره را ببینید این فیلم‌ها را دنبال کنید. فیلم بعدیش بازی آخر پربیننده ترین فیلم جهان است که اگر این فیلم را ببینید باید آن یکی را هم ببینید درضمن اگر از اول فیلم‌های مارول ام یو سی شروع کنید به دیدن خیلی بهتر است

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!