• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم اشک‌ها و لبخندها (The Sound Of Music)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2183 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«اشک‌ها و لبخندها» فیلم موزیکال آمریکایی محصول سال ۱۹۶۵ است که داستان یک دختر راهب است که با علاقه‌ای که به آوازخواندن دارد، معلم خانگی فرزندان کاپیتان می‌شود. دراین‌بین، کاپیتان عاشق ماریا می‌شود و با او ازدواج می‌کند و چون او یک وطن‌پرست اتریشی است برای خدمت‌نکردن به نازی‌ها با خانواده‌اش کشور اتریش را ترک می‌کند.

ژانر : موزیکال

سال 1965 174 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم دارای پیام‌ها و الگوهای مثبتی برای فرزند شماست و می‌توانید درباره‌ی رفتار خوب ماریا با دوستان و بچه‌ها با فرزند خود صحبت کنید و بگویید که داشتن رفتار خوب در خانواده یا بین دوستان می‌تواند نتایج خوبی برای آن‌ها داشته باشد.

درکنار نکات مثبت فیلم، ناهنجاری‌هایی مثل بوسه‌های مکرر و رقصیدن وجود دارد که می‌توانید با فرزند خود صحبت کنید و به آن‌ها بگویید که این ناهنجاری‌ها چرا مورد ملاحظه‌ی شماست.

می‌توانید از عشق به وطن و میهن‌پرستی کاپیتان با فرزند خود صحبت کنید و بگویید کاپیتان به‌خاطر وطنش، به دشمن خدمت نمی‌کند و با تمام سختی‌ها و مشقّت‌های این راه را به جان می‌خرد تا به وطن و مردم خود خیانت نکند. توصیه می‌شود فرزند خود را به عشق به میهن و خانواده آشنا کنید.

خلاصه: می‌توانید با اشاره به رفتار ماریا با بچه‌ها، فرزند خود را به رفتارهای درست با خانواده و دوستان ترغیب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درباره‌ی نکات مثبتی که در فیلم می‌بینید از فرزند خود سؤال کنید و نظر آن‌ها را درباره‌ی شخصیت‌ها بپرسید. از فرزند خود بپرسید چگونه باید از میهن خود دفاع کنند و چگونه می‌توان مقابل دشمن ایستادگی کرد؟ بپرسید چرا کاپیتان به همراه خانواده با تمام ثروتی که دارد کشور را ترک می‌کند؟ اگر فرزندتان به‌جای فرزند کاپیتان بود با تصمیم پدر چگونه برخورد می‌کرد؟ چرا کاپیتان با بچه‌ها با مقررات خاص و انضباط محکم رفتار می‌کرد؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چگونه می‌توان از میهن دفاع کرد و چگونه باید مقابل دشمن ایستادگی کرد؟

داستان اثر

ماریا دختر ساده‌ای است که در صومعه زندگی می‌کند و به آوازخواندن علاقه دارد. او از طرف مادر ترزا به خانه‌ی کاپیتان می‌رود تا معلم ۷ فرزند او باشد. بچه‌ها با ورود ماریا او را اذیت می‌کنند ولی ماریا با ایجاد اطمینان و اعتماد بین خودش و بچه‌ها این فاصله را از بین می‌برد.

بارونس که زن پول‌داری از وین است با کاپیتان، پدر بچه‌ها، نامزد می‌شود و با هم به منزل کاپیتان می‌آیند. در یک جشن مهمانی ماریا که به بچه‌ها آوازخواندن را یاد داده برای خوش‌آمدگویی بارونس برای او و مهمانان برنامه اجرا می‌کنند. کاپیتان به ماریا علاقه‌مند می‌شود و نامزدی بارونس را به هم می‌زند و بعد از مدّتی با ماریا ازدواج می‌کند و بچه‌ها خوشحال می‌شوند.

بعد از مدتی برای کاپیتان تلگرافی فرستاده می‌شود که باید به نیروی دریایی آلمان نازی معرفی شود. کاپیتان که یک نظامی وطن‌پرست است و از نازی‌ها نفرت دارد تصمیم می‌گیرد شبانه با خانواده‌اش فرار کند. ولی یک افسر نازی مقابل آن‌ها درمی‌آید کاپیتان به‌دروغ می‌گوید که می‌خواهند برای آوازخواندن به تالار بروند ولی بعد از آن فرار می‌کنند و در صومعه مخفی می‌شوند. کاپیتان و خانواده‌اش با ماشین فرار می‌کنند و خواهران راهبه با دزدیدن قطعات ماشین نازی‌ها جلوی آن‌ها را می‌گیرند و کاپیتان از راه کوه‌ها، کشور را ترک می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Robert Wise

نویسنده: George Hurdalek

تهیه کننده: Saul Chaplin

بازیگران:

Julie Andrews Christopher Plummer Eleanor Parker

شخصیت‌ها:

ماریا: دختری که در صومعه زندگی می‌کند و با رفتار خوبش با بچه‌های کاپیتان دوست می‌شود و با کاپیتان ازدواج می‌کند.

جورج: کاپیتان نیروی دریایی اتریش که از نازی‌ها دل خوشی ندارد و برای اینکه به نازی‌ها خدمت نکند با خانواده‌اش کشور را ترک می‌کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Robert Wise Prodution

جوایز و افتخارات: اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین تدوین در سال 1966

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اشک‌ها و لبخندها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!