• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آواتار: راهِ آب (Avatar: The Way Of Water)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

800 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «آواتار: راهِ آب» در سال 2022 و دنباله‌ای بر قسمت اول آن ساخته شد. این فیلم علمی تخیلی که در آمریکا ساخته شده یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ است که تاکنون توانسته با فروشِ خوب، هزینه‌های تولید را جبران کند. آواتار: راهِ آب، به ادامه ماجراهای دکتر مجیک سالی در سرزمین آواتارها می‌پردازد که به‌خاطر انتقام‌جویی سرهنگ مایلز، مجبور به ترک جنگل و پیوستن به آواتارهای دریایی می‌شود. این تغییر اقلیم، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای خانواده سالی فراهم می‌کند.

 خطراتی که از کینه‌توزی سرهنگ متوجه خانواده آواتارها می‌شود باعث شده تا شاهد خشونت‌های زیادی باشیم، بنابراین با توجه به میزان بالای خشونت و پوشش نامناسب آواتارها در فیلم، تماشای آن به افراد کمتر از 15 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : تخیلی

سال 2022 192 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم علمی تخیلی «آواتار: راه آب» در فضایی متفاوت و با شخصیت‌هایی غیر انسانی ساخته‌شده‌است. این فیلم که در ادامه قسمت اول آواتار تهیه شده، داستان زندگی پرچالش دکتر جیک سالی در بین آواتارها را روایت می‌کند. در این داستان پرتلاطم، مشکلات و تهدیدهای زندگی آواتارها در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها مثل؛ دوستی و صحبت با حیوانات دریایی، اتصال به گذشته و ملاقات با نیاکان و... بیان شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. مسئله قابل توجه برای مخاطبین کم سنی که ممکن است فریفته ظواهر این دنیای عجیب شوند، گوشزدکردن تخیلی‌بودن داستان و غیر واقعی‌بودن این شخصیت‌هاست.  همچنین به دلیل وجود خشونت‌های موجود و پوشش نامناسب آواتارها که نیمه برهنه هستند، تماشای فیلم به گروه سنی کمتر از 15 سال توصیه نمی‌شود.

خلاصه: این دنیای خیالی و هیجان‌انگیز ممکن است برای مخاطبین کم‌سال فریبنده باشد. درباره خیالی‌بودن مکان‌ها و شخصیت‌ها با یکدیگر صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در قسمت اول آواتار می‌بینیم که سرهنگ مایلز کشته می‌شود و در این فیلم، در کالبد آواتاری باز می‌گردد تا انتقام بگیرد، اولا درباره غیرممکن‌بودن این امر با یکدیگر صحبت کنید و بعد از فرزندتان بپرسید که اگر امکان این کار وجود داشت، او دلش می‌خواست کدام یک از رفتگان به دنیا بازگردند؟ درباره پاسخ او با یکدیگر صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که چرا اسپایدر، خود را یک آواتار می‌دید و مثل آن‌ها رفتار می‌کرد؟ براساس پاسخ او، درباره تاثیر محیط زندگی بر رفتار صحبت کنید.

خلاصه: با توجه به رفتارهای اسپایدر، درباره تاثیر محیط زندگی بر رفتار، با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

دکتر مجیک سالی که با نیتری، دختر رئیس قبیله آواتارهای جنگلی، خانواده تشکیل داده و دارای 5 فرزند است، اکنون مورد حمله انسان‌ها به سرکردگی سرهنگ مایلز قرار گرفته‌است. سرهنگ مایلز در واقع برای انتقام‌جویی و جبران گذشته، می‌خواهد با سالی تسویه حساب کرده و آواتارها را نابود کند. سالی و نیتری، برای نجات جان آواتارهای جنگلی، به قسمت دیگری از پاندورا رفته و آن‌جا با آواتارهای دریایی آشنا می‌شوند. آواتارهای دریایی که سبک زندگی متفاوتی با آواتارهای جنگلی دارند، به خانواده دکتر کمک می‌کنند تا راه و رسم زندگی در ساحل را بیاموزد. سرهنگ با جاسوسی و شکنجه اسپایدر، دوست خانوادگی سالی‌ها، مخفی‌گاه مجیک سالی را می‌یابد و با گروگان گرفتن فرزندانش، او را مجبور به تسلیم می‌کند. تولکان‌ها که دوستان آواتارها هستند، به کمک آن‌ها می‌آیند و با غرق‌کردن کشتی و نابودی افراد آن به مجیک سالی کمک می‌کنند تا با خانواده‌اش فرار کند و در مکان امنی ساکن شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: James Cameron

نویسنده/ مترجم: James Cameron

نام تهیه کننده: James Cameron

نام بازیگران: Sam Worthington- Zoe Saldana- Stephen Lang- Kate Winslet

نام شخصیت ها: مجیک سالی: انسانی که در قسمت اول آواتار، عاشق نیتری و به آواتار تبدیل شد تا در کنار آواتارها زندگی تشکیل دهد. او اکنون تحت تعقیب مایلز است و با نیتری و فرزندانش به قبیله‌ای از آواتارها روی می‌آورند.

سرهنگ مایلز: انسانی که در قسمت اول به دست آواتارها کشته شده و حالا به عنوان یک نو ترکیب، در کالبدی آواتاری برای انتقام‌جویی از آواتارها و دکتر سالی که از آن‌ها طرفداری کرده، به دنیا بازگشته‌است.

اسپایدر: پسر سرهنگ که انسان است اما خود را آواتار می‌داند و در کنار آواتارها زندگی می‌کند، او با فرزندان مجیک دوست است.

تولکان‌ها: ماهی‌های غول‌پیکر و برادران و خواهران معنوی آواتارها که گروه آسمانیان به سرکردگی سرهنگ مایلز، برای برانگیختن خشم آواتارها و شروع جنگ، آن‌ها را شکار می‌کنند. در بدن تولکان‌ها ماده‌ ضد پیری برای انسان‌ها وجود دارد.

کشور سازنده: ایالات متحده

کمپانی سازنده: 20th Centure Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آواتار: راهِ آب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!