• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آهنگ دو نفره

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

24310 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ایلیا که خواننده‌ای سرشناس است، به خاطر از دست‌دادن موقتی صدایش، مجبور به کمک‌گرفتن از پاشا می‌شود. پاشا که خیلی بدشانس و البته بی‌پول است، درخواست ایلیا را می‌پذیرد و دست سرنوشت، ایلیا و پاشا را برای مدتی باهم همراه می‌کند و داستان «آهنگ دو نفره» شکل می‌گیرد.

آهنگ دونفره، مملو از خیانت، دروغ و دورویی‌ست و با اینکه در نهایت، به پشیمانی ختم می‌شود، باز هم اثر مناسبی برای تماشا در جمع خانوادگی نیست. علاوه بر این شوخی‌های دوپهلو، مسخره‌کردن دیگران و الفاظ رکیک، شاخص ناهنجاری اجتماعی را در آن بالا برده و رده سنی را تا +15 سال رسانده است.

ژانر : کمدی اجتماعی

سال 1398 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «آهنگ دو نفره» درباره تعهدها و قراردادهای سنگین مافیای موسیقی‌ست و ایلیا که خواننده‌ای مطرح و معروف است، به خاطر فشار این تعهدها، از چهارچوب‌های اخلاقی خارج شده و دست به بی‌اخلاقی و فریب مخاطبانش می‌زند. ایلیا در نهایت از کاری که کرده پشیمان می‌شود و به مخاطبانش، هزینه بلیط‌ها را بازگردانده و از آن‌ها عذرخواهی می‌کند.

همچنین کار خانواده گلاویژ، نمونه‌ای کوچک‌تر از کار مافیای موسیقی‌ست؛ آن‌ها نیز از سادگی جوانان استفاده کرده و با تعهدهای سنگین، آن‌ها را نسبت به پرداخت مهریه متعهد می‌کنند. دست تقدیر، ایلیا و پاشا، که هرکدام به نوعی درگیر ظلم هستند را با هم همراه می‌کند تا به کمک هم بتوانند از مهلکه بگریزند.

در پایان داستان، ایلیا متوجه می‌شود که نباید از اعتماد طرفدارانش سوءاستفاده می‌کرد و بهتر بود راه صداقت را در پیش بگیرد.

در این فیلم، با توجه به موضوع آن، موسیقی و حرکات موزون، پر تکرار هستند و صلاح‌دید شما والدین گرامی و عرف حاکم بر خانواده، دو مولفه لازم، برای تماشای این فیلم است. همچنان که وجود شوخی‌های دوپهلو با مضمونی جنسی و پرداختن به مسائلی نابه‌هنجار، سبب شده تا این فیلم، مناسب تماشای گروه سنی کمتر از 15 سال نباشد.

خلاصه: با توجه به پرتکراری صحنه‌های موسیقی و حرکات موزون و موضوع بزرگسالانه، تماشای این اثر برای گروه سنی کمتر از 15 سال توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل پاشا از جورکردن سکه چه بود؟ چرا پدر گلاویژ، او را مجبور به انجام این کار کرد؟

به چه دلیل ایلیا، صدایش را از دست داد؟ او چه راه‌هایی داشت تا این اتفاق را مدیریت کند؟ راهی که او انتخاب کرد، بهترین انتخابش بود؟

چرا ایلیا در نهایت حقیقت را به طرفدارانش گفت؟ اگر او از ابتدا این کار را کرده بود، طرفدارانش چه واکنشی نشان می‌دادند؟

خلاصه: درباره راه‌های دیگری که ایلیا می‌توانست، به وسیله آن، از دست‌رفتن صدایش را مدیریت کند، با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

پاشا که جوانی آس و پاس است، توسط یکی از دوستانش در مخمصه بزرگی افتاده. او با حیله‌، با دختری به نام گلاویژ ازدواج کرده و متعهد شده است تا مهریه او را تمام و کمال بپردازد. پاشا که عاشق دختری به نام آرزوست، سعی می‌کند تا با جورکردن مهریه گلاویژ، زودتر از دست او و خانواده‌اش راحت شده و به عشق قدیمی‌اش برسد. او که صدای خوبی دارد، در مجالس و مهمانی‌ها خوانندگی می‌کند تا زودتر به هدفش برسد. در این میان، ایلیا کمالات، خواننده‌ای معروف، بر اثر گیرکردن تیغ ماهی در گلویش، صدای خود را از دست داده و بنا بر قراردادش، تعهد دارد تا 20 شب اجرا انجام دهد. ایلیا به پاشا پیشنهاد می‌کند تا با خوانندگی به جای او، به ازای 20 شب، 100 سکه بگیرد تا هم ایلیا قراردادش را از دست ندهد و هم پاشا بتواند مهریه گلاویژ را پرداخت کند.

بعد از گذشت 20 شب، ایلیا از اینکه به مخاطبانش دروغ گفته و آن‌ها را فریب داده پشیمان می‌شود و ماجرای اجرای پاشا را فاش می‌کند. پاشا نیز که با دریافت سکه، به زندگی با گلاویژ پایان داده، در کنار ایلیا، به کار خوانندگی مشغول می‌شود و یک آهنگ دو نفره با او می‌خواند.

جزئیات اثر

کارگردان: آرزو ارزانش

نویسنده: بابک کایدان

تهیه کننده: جواد نوروزبیگی

بازیگران: احمد مهرانفر-بهاره کیان‌افشار-فرزاد فرزین- امیرحسین رستمی-هادی کاظمی

شخصیت‌ها: پاشا: پسری بی‌پول که در فکر ازدواج با دختر آرزوهایش، نازنین است. او صدای خوبی دارد و به عنوان خواننده، در عروسی‌ها و مراسمات حاضر می‌شود.

ایلیا: خواننده‌ای جوان که به دلیل حادثه‌ای، صدایش را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود که از پاشا کمک بگیرد.

نازنین: نامزد پاشا. او منتظر است تا شرایط پاشا برای ازدواج مناسب شود.

گلاویژ: دختری که به اجبار، به عقد پاشا در می‌آید و به پشتوانه مهریه سنگینش، او را آزار می‌دهد.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آهنگ دو نفره

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!