• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند (The Last Kingdom: Seven Kings Must Die)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

3610 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این فیلم دنباله 5 فصل سریال «آخرین پادشاهی» در ژانر تاریخی و درام است. پس از مرگ پادشاه ادوارد، لورد اوترد و سایر دوستانش در یک پادشاهی از هم پاشیده، به‌دنبال اتحاد قبایل و تشکیل کشور انگلستان هستند. خشونت بالا و ناهنجاری قابل توجه در فیلم سبب افزایش رده سنی فیلم شده است.

ژانر : اکشن تاریخی

سال 2023 111 دقیقه جزئیات کامل اثر
32 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خشونت بالای در فیلم ممکن است سبب رفتارهای پرخاشگرانه در فرزندتان شود. بنابراین به رده سنی درج شده توجه نمایید. در خلال داستان اتلستن روابط همجنس‌گرایانه‌ای با مشاورش دارد و روابط جنسی بین آن‌ها نمایش داده می‌شود. صحنه‌ی کوتاهی از معاشقه‌ی آن‌ها در نسخه‌ی پالایش شده هم قابل مشاهده است. اگر احیاناً فرزندتان با این صحنه مواجه شد ابتدا از میزان اطلاعات او در این زمینه آگاهی پیدا کنید سپس درخور سن و میزان اطلاعاتی که دارد با او گفتگو کنید. قدرت‌طلبی در بین پادشاهان هرگونه رفتارناشایستی را برای آن‌ها توجیه می‌کند. آن‌ها از هیچ کاری برای رسیدن به این هدف حذر نمی‌کنند و نکته‌ی قابل توجه اینکه برروی تمام این رفتارهایشان مهر دین‌داری و دیانت می‌زنند. افراد قدرت‌طلب همگی مسیحیانی هستند که برای جلب رضایت خداوند چنین کارهایی می‌کنند. بهتر است درباره‌ی ادیان الهی اطلاعات درستی در اختیار فرزندانتان بگذارید و آن‌ها را در هجوم انبوهی از سوال با دیدن چنین رفتارهایی از انسان‌های به ظاهر دین‌دار رها نکنید. اتلستن با فریب و نیرنگ برادرش را وادار به تسلیم شدن می‌کند ولی در پاسخ به اعتماد برادرش به خود او را می‌کشد. این صحنه احتمالا بذر بی‌اعتمادی را در کودکان می‌کارد. فیلم از این جهت که دنباله‌ی  پنج فصل‌ قبلی فیلم «آخرین پادشاه» ساخته شده است ممکن است قدری نامفهوم باشد. اگر فصل‌های قبلی این فیلم را ندیده‌اید بهتر است داستان فیلم را در سایت‌ها مطالعه کنید تا شناختی کلی از شخصیت‌های داستان پیدا کنید. خلاصه: فیلم نسخه‌ی اصلی دارای صحنه‌‌هایی از روابط جنسی پادشاه اتلستن با مشاور همجنسش است. این موضوع در نسخه‌ی پالایش شده حذف گردیده ولی صحنه‌هایی کوتاه از معاشقه‌ی بی آن دو نمایش داده می‌شود. استفاده از دین مسیحیت برای قداست بخشیدن به حمله‌‌های وحشیانه به قبایل مشاهده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر اوترد به کمک اتلستن نمی‌آمد ، چه سرنوشتی در انتظار قبایل از هم پاشیده انگلستان می‌آمد؟ آیا پیشگویی می‌تواند صحت داشته باشد و آیا می‌توان بر مبنای پیشگویی زندگی کرد؟ آیا دین الهی (مسیحت) ممکن است انسان را به چنین رفتارهای وحشیانه‌ای تشویق کند؟ در تاریخ چه اتفاق‌هایی افتاده است که سبب کج‌فهمی مردم از دین مسیحیت شد؟ اتلستن چرا به اعتماد برادرش به خودش خیانت می‌کند و او را به قتل می‌رساند؟ خلاصه: روند داستان را با فرزندتان مرور کند. آیا ممکن است دین، مردم را به چنین رفتارهای وحشیانه‌ای سوق دهد؟ چه کسانی از تحریف دین سود می‌بردند؟

داستان اثر

با مرگ پادشاه ادوارد (پادشاه ساکسون‌ها) پسر بزرگ او، اتلستن بر تخت پادشاهی می‌نشنید. اوترد متوجه می‌شود که اتلستن قصد حمله به برادرش، آلفرد را دارد. پس برای جلوگیری از این اتفاق به سوی آلفرد می‌رود. اوترد علی‌رغم تمام تلاشش ولی موفق نشد جلوی این کار اتفاق هولناک را بگیرد. اتلستن با فریب و جلب اعتماد برادرش او و تمام مردم تحت حمایت آلفرد را به قتل رساند. همسر ادوارد به همراه کوچک‌ترین پسرشان ادموند، به ببانبرگ که تحت کنترل لورد اوترد است فرار می‌کنند. «اینگریث» پیشگویی می‌کند که برای اتحاد انگلستان هفت پادشاه و خود پیشگو، یعنی اینگریث باید بمیرند. اوترد متوجه می‌شود که تمام این تصمیمات از سوی معشوقه‌ و مشاور اتلستن، انگرماندر گرفته می‌شود؛ و او جاسوس است که قصد نابودی اتلستن را دارد. این رفتار اتلستن سبب اتحاد سایر لوردها علیه او می‌شود. اوترد تلاش می‌کند اتلستن را متوجه اشتباه‌اش و خیانت مشاورش نسبت به او کند ولی او سرسختانه از انگرماندر حمایت می‌کند.  اتلستن نسبت به انگرماندر مشکوک می‌شود و پس از مدتی متوجه خیانت انگرماندرمی‌شود. پادشاهان دیگر با حمله به اتلستن و اوترد سعی در نابودی آن‌ها دارند ولی در این جنگ پنج پادشاهی که هرگز تاج‌گذاری نشدند کشته شدند و این تا حدی پیشگویی «هفت پادشاه باید بمیرند» را برآورده کرد. اوترد هم که در جنگ به شدت زخمی شده و در آستانه‌ی مرگ است، حدس می‌زند که پادشاه هفتم که باید قبل از اتحاد انگلستان بمیرد خود اوست و رویایی از چند پادشاه کشته شده را که در انتظار اویند می‌بیند. سرانجام اتلستن همه‌ی قبایل را متحد می‌کند و کشور انگلستان را بنا می‌نهد و چهارده سال بر این کشور پادشاهی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: ادوارد بازالگت- Edward Bazalgette نام شخصیت‌ها:  ادوارد: پادشاه ساکسون‌ها که در ابتدای داستان می‌میرد.  اسلتسن: فرزند بزرگ ادوارد که پس از پدرش بر تخت پادشاهی می‌نشیند و پس از ماجراجویی‌های بسیار موفق می‌شود قبایل را متحد و کشور انگلستان را بنا نهد. اوترد: لورد بازنشسته از جنگ که ببانبورگ تحت تسلط و حمایت اوست. او از اتلستن حمایت می‌کند و موفق می‌شوند در مقابل دشمن پیروز شوند. انگر ماندل: جاسوس و مشاور اسلتسن که باعث دشمنی و اتحاد سایر پادشاهان با اسلتسن می‌شود و سعی در نابودی او دارد. کشور سازنده: انگلستان کمپانی سازنده: نتفلیکس- Netflix  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زینب طاهری

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

فیلم دارای صحنه های جنگی خشنی هست که اصلا مناسب نوجوانان نیست. ولی اتحاد و مقاومت رو به زیبایی به تصویر کشیده.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!