داستان بازی همچون منبع اقتباس خود در شهر پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک، جریان دارد و به نبرد فرقههای خونآشام میپردازد. ماجرا از این قرار است که تجمعی از خونآشامها در شهر صورت گرفته اما به دنبال این تجمع، درگیری بین آنها بالا گرفته و به نبرد درونی گستردهای منجر میشود. علاوه بر نیروهای خونآشام، گروهی به نام Second Inquisition نیز در بازی حضور دارند که دشمن خونآشامها هستند و هدف آنها از بین بردن خونآشامها میباشد. بازیباز در نقش خونآشامی که خود انتخاب میکند وارد بازی شده و همزمان که باید از خود در مقابل نیروهای Second Inquisition دفاع کند، تلاش خواهد کرد تا دشمنان خونآشام خود را نیز از پا درآورد و برنده بتل رویال شود. البته که وقتی سخن از خونآشامها باشد، گزینه آشامیدن خون انسانهای بیخبر نیز همیشه روی میز است و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مخفی ماندن هویت خونآشامها نزد انسانها ضروری است و همین مخفیکاری بوده که نام Masquerade را برای بازی به ارمغان آورده است.
سبک بتل رویال در این بازی بدین گونه است که در هر نوبت 45 نفر بازیباز به عنوان خونآشام وارد نقشه بازی شده و باید با کشتن دیگران و زنده ماندن به عنوان آخرین نفر یا آخرین گروه برنده شوند. بازی به صورت انفرادی قابل انجام است اما امکان همتیم شدن با دو بازیباز دیگر و تشکیل تیمهای 3 نفره نیز وجود دارد که انتخاب هرکدام به بازیباز بستگی دارد. همانطور که پیشتر گفته شد، نیروهایی که دشمن خونآشامان میباشند نیز در بازی حضور دارند که همچون سایر NPCها توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند.
همانند سایر بازیهای سبک نقش آفرینی، در بازی Vampire: The Masquerade - Bloodhunt نیز ردههای مختلفی از شخصیتها وجود دارند که بازیباز پیش از ورود به بازی میتواند به دلخواه یکی را انتخاب کند. در این بازی انتخاب یکی از 6 گروه خونآشام امکانپذیر است که هر کدام ویژگیهای تهاجمی و دفاعی و قدرت خونآشامی مخصوص به خود را دارند. با انتخاب گروه، ظاهر شخصیت به طور خودکار و تصادفی برای بازیباز مشخص میشود اما قابلیت شخصیسازی نیز وجود دارد و هر کس میتواند طبق سلیقه خودش جنسیت، چهره، لباس، مدل مو و حتی خالکوبیهای کاراکتر خود را تغییر دهد.
ورود به نقشه به صورت ظاهر شدن در مکان انتخابی بازیباز انجام میشود و خبری از بالگرد و هواپیما و سقوط آزاد نیست. پس از ورود، هر کس باید در محیط به دنبال اسلحه و زره و مانند آن بگردد. این وسایل در تمام محیط از جمله فضای باز، ونهای پارک شده کنار خیابان، بالای سقف ساختمانها و... پراکنده شدهاند. سلاحها در دو نوع گرم (راه دور) و سرد (تن به تن) بوده و از ضعیف تا قوی سطوح متفاوتی دارند که با رنگهای مختلف مشخص شده است.
هنگامی که سلامتی شخصیت پایین میآید، راههای متفاوتی برای بالا بردن آن وجود دارد. با توجه به اینکه بازیباز در نقش خونآشام ظاهر شده است، یافتن و مکیدن خون انسانهایی که گوشه و کنار شهر هستند میتواند سلامتی کامل را بازگرداند، اما این کار مدت زمان نسبتاً بیشتری به طول میانجامد. راه سادهتر و سریعتر، یافتن کیسههای خون و سرنگهایی است که در آمبولانسها و جاهای دیگر نقشه یافت میشوند.
وقتی سلامتی بازیباز در نبرد به صفر برسد، بر زمین افتاده و اگر طی 20 ثانیه کسی از دشمنان او را نکشد، فرصتی دوباره برای بازگشت به بازی پیدا میکند. کشتن کسی که بر زمین افتاده علاوه بر استفاده از اسلحه، با حرکتی دیگر نیز قابل انجام است که Diablerising نام دارد؛ بدین صورت که بازیباز به سوی دشمن بر زمین افتاده میرود و با رسیدن پیش او و فشردن دکمهی مشخص شده، طی چند ثانیه او را از زمین بلند نموده و گردنش را میفشارد و میشکند. این حرکت باعث بالا رفتن سلامتی شخص میشود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Vampire: The Masquerade – Bloodhunt