آنچه لازم است والدین بدانند
محتوای بازی Touhou Genso Rondo Bullet Ballet شامل استفاده از الکل، بددهانی و برهنگی است. این بازی شرایط دریافت مجوز انتشار قانونی در ایران را دارا نبوده است.
دیدگاه کدومو
دیدگاه والدین
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
دیدگاه فرزندان
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
شاخص های اثر
آنچه لازم است والدین بدانند
محتوای بازی Touhou Genso Rondo Bullet Ballet شامل استفاده از الکل، بددهانی و برهنگی است. این بازی شرایط دریافت مجوز انتشار قانونی در ایران را دارا نبوده است.
ماجرای بازی
سری بازیهای Touhou Project مجموعه ای از بازیهای shoot 'em up است که توسط Team Shanghai Alice که در واقع فقط از یک نفر با نام حرفه ای ZUN تشکیل شده است، ساخته شده است. از این مجموعه 31 بازی تولید گردیده است که در ژاپن شناخته شده و پرطرفدار است و تعداد بسیار زیادی بازی بر اساس این سری بازی و شخصیتهای آن توسط طرفداران این بازی ساخته شده است که Genso Rondo یکی از آنهاست. البته بازی Touhou Genso Rondo Bullet Ballet بخاطر اینکه اولین بازی این مجموعه است که به زبان انگلیسی ترجمه شده است شناخته شدهتر است.
همانطور که گفته شد سری بازی Touhou Project به سبک شوتم آپ طراحی شدهاند و مانند بقیه بازیهای این سبک محیط شلوغ و سبک سریعی دارند. ولی بازی Genso Rondo یک بازی مبارزهای بین دو نفر است که از شخصیتها و زمینه داستانی بازیهای Touhou استفاده میکند و همچنین برخی شاخصههای بازی دیگری به نام Senko no Ronde را نیز قرض گرفته است که آن هم یک بازی مبارزهای با شاخصههای سبک شوتم آپ است. بنابراین میتوان گفت که شخصیتها و شکل داستانی بازی از Touhou Project و گیم پلی بازی از Senko no Ronde گرفته شدهاند.
گیم پلی بازی شامل مبارزات یک در مقابل یک نفرهای است که در فضایی مانند سایر بازیهای مبارزهای جریان دارد اما بهجای مشت و لگد از تیراندازی و جادوها استفاده میشود. نمای بازی از بالا است و محیط بازی شبیه محیط بازیهای دوبعدی است. بازیکن به سه حرکت مختلف دسترسی دارد که شامل حمله، دویدن و تمرکز است. حمله هم به سه دسته اصلی یا پایه، پیشرفته یا ثانویه و ویژه تقسیم میشود. حملهها و تکنیکهای شخصیتهای مختلف با هم متفاوت است. برای حمله اصلی و ثانویه نواری وجود دارد که با اجرای آن حمله از مقدار آن نوار کم میشود و وقتی نوار خالی شد به طور خودکار پر میشود. البته وقتی این نوار پر میشود امکان اجرای آن حمله وجود ندارد.
با کمک دویدن میتوان از جلوی گلولهها جاخالی داد و در حالت تمرکز، حرکت بازیکن کندتر میشود ولی میتوان حملات دقیقتری انجام داد و احتمال صدمه زدن به دشمن بیشتر میشود. الگوی حرکت گلولهها وقتی از دویدن و تمرکز استفاده میشود عوض میشود. مانند بازیهای Touhou با ازبینبردن گلولههای دشمن دو نوع بلوک یا آجر در بازی ظاهر میشوند. بلوک هایی با حرف P که باعث افزایش قدرت بازیکن شده و شکست دادن حریف را سادهتر میکنند و بلوکهای با حرف C که نوار شارژ بازیکن را پر میکنند و از آنها برای حملات ویژه و جادوها استفاده میشود. همچنین بازیکن میتواند با مصرف شارژ، گلولههای اطراف را از بین ببرد و تبدیل به بلوکهای C و P کند.
در اطراف هر بازیکن یک دایره وجود دارد که اگر بازیکنان وارد دایره همدیگر شوند میتوانند بهجای گلوله با سلاح سرد به یکدیگر حمله کنند که این کار باعث افزایش قدرت بازیکن مهاجم میشود و بازیکنی که صدمهدیده است به عقب پرت میشود.
با پرشدن هر قسمت نوار شارژ (که 4 قسمت دارد) میتوان حملات ویژه انجام داد یا با استفاده از آیتمی به نام بمب (که در ابتدای بازی هر بازیکن به سه بمب مجهز است) جادویی را اجرا کرد. هر جادو یک خط شارژ را مصرف میکند. وقتی جادویی انجام شد فضای بازی عوض میشود و کسی که جادو را اجرا کرده در بالای صفحه قرار میگیرد و یک خط سلامتی جدید مستقل از خط سلامتی اصلی خواهد داشت. این حالت حداکثر بیست ثانیه طول خواهد کشید مگر اینکه یکی از بازیکنان خط سلامتی بازیکن دیگر را به صفر برساند. اگر خط سلامتی بازیکنی که جادو را اجرا کرده صفر بشود یا زمان تمام بشود مبارزه از جای قبلی خود ادامه مییابد. در این حالت میتوان بدون محدودیت از حملات قویتری استفاده نمود.
وقتی سلامتی یک بازیکن صفر بشود به عقب پرت میشود و تمام گلولهها به بلوک تبدیل میشوند و بازیکنی که سلامتیاش صفر شده وارد حالت وقت اضافه خواهد شد. در این حالت این بازیکن یک شانس نهایی دارد و با دریافت اولین صدمه شکست خواهد خورد. در این حالت میتوان حمله کرد یا یک جادو اجرا کرد. بازیکنی که در حالت وقت اضافه است و جادویی را اجرا میکند اگر خط سلامتیاش در حین اجرای جادو صفر بشود شکست خواهد خورد و مانند حالت عادی مبارزه ادامه پیدا نخواهد کرد.
بازی داستان خاصی ندارد و قبل و بعد از هر مبارزه گفتوگوهایی بین شخصیتها انجام میشود تا دلیل مبارزه یا نتایج آن مشخص بشود. دلایل مبارزات اکثر مواقع چیزهای پیشپاافتادهای است. مثلاً برای اینکه دو نفر با روش مبارزه هم آشنا شوند یا در جایی دیگر تولد یکی از شخصیتهاست و برای آمادهسازی مراسم تولدش، با مبارزه کردن با او حواسش را پرت میکنند.
جزئیات اثر
عکس های منتخب بازی
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Touhou Genso Rondo Bullet Ballet