در Steel Rising شما کنترل یک آتومات ویژه را بر عهده دارید که محافظ ملکه است. جهان بازی دورانی از تاریخ فرانسه را با چاشنی عناصر تخیلی به تصویر میکشد. دانشمندان دربار لوئی شانزدهم به راهی دست پیدا کردهاند که ارتشی از رباتهای مختلف برای او بسازند. اما پس از مدتی کنترل این ربات ها از دست بشر خارج میشود و به بزرگترین خطر برای بقای انسان تبدیل میشوند. Aegis، ربات محافظ مخصوص ملکه، از سوی وی مامور میشود تا راز پشت پردهی این انقلاب رباتیک را پیدا کند و فرانسه را از این خطر بزرگ نجات دهد.
گیمپلی بازی المانهای بسیاری دارد که شما را به یاد بازیهای Souls-like بیندازد. بازی به بازیکنان تازه وارد در این سبک رحم نمیکند و راه افتادن در آن زمان نسبتا زیادی میخواهد. اما از طرف دیگر شاید نتواند برای طرفداران این سبک خاص و سخت خیلی راضی کننده باشد. مبارزات بازی بیشتر بر زمانبندی درست، جاخالی دادن و غلط خوردن در برابر حملات دشمنان و استفاده از سلاح مناسب تمرکز دارد. ممکن است در ابتدا حتی دشمنان ساده و کوچک بازی نیز چالشی بزرگ برای شما باشند اما با پیشروی در بازی و قوی تر شدن Aegis به مرور میتواند حتی بزرگترین دشمنها را هم به مراتب راحتتر شکست دهید. گیمپلی بازی متاسفانه بیش از اندازه پیش پاافتاده است. در واقع عمق این گیمپلی به خوبی پرداخته نشده و حمله کردن و ضربه زدن به دشمنان بیشتر از این که سخت باشد، کمی کند به نظر میرسد.
علاوه بر سلاحهایی مثل نیزه و تبرهای مختلف، Aegis میتواند از المانهایی مثل الکتریسیته، یخ و آتش نیز در برابر دشمنان استفاده کند. مثلا اگر رباتی از دشمن، سرعت حرکت زیادی داشته باشد، ابتدا میتوانید با استفاده از بمب یخی آن را منجمد کنید و بعد با چند ضربه سنگین او را نابود کنید. هرچند اجرای همین حرکت چند مرحله ای تنها روی کاغذ راحت است و در بازی نیاز به تمرین و عکسالعمل سریع دارد. برخی از دشمنان بازی نیز میتوانند از این عناصر علیه شما استفاده کنند و شما دائما باید نسبتا به نوع مبارزه آنها Aegis را به سلاح مناسب مسلح کنید. هرچه در بازی بیشتر پیش میروید، مبارزه سخت تر و در مقابل Aegis هم قوی تر میشود.
فضاسازی بازی ترکیبی از معماری خاص قرن شانزدهم و هفدهم فرانسه است با المانهای علمی تخیلی. مثلا وجود رباتها مبارز در آن دوره کمی دور از انتظار است اما طراحی ظاهری آنها به خوبی با چنین فضاسازی هماهنگی دارد. جهان بازی نیز از محیط های نسبتا وسیع اما جدا از یکدیگر طراحی شده و به صورت جهان باز نیست. روند بازی در چنین طراحی محیطی کاملا خطی است و تنها در بخش هایی برای انجام ماموریت های فرعی میتوانید از مسیر اصلی خارج شوید. طراحی مراحل فرعی بازی بسیار ضعیف و سطحی است و جذابیت خاصی به بازی اضافه نکرده است. با این حال داستانپردازی بازی به خوبی انجام شده و در این داستان نام های آشنایی از تاریخ آن دوران به چشم میخورد. لوئی شانزدهم و همسرش ملکه فرانسه، دانشمندانی مثل آنتوان لاوازیه از جمله این شخصیتهای تاریخی هستند.
اگر به بازیهای سبک Souls-like که گیمپلی چالش برانگیزی دارند و توانایی شما را به چالش میکشند علاقه داشته باشید، Steel Rising میتواند تا حدودی عطش چالشطلبی شما را ارضا کند. داستانپردازی مناسب در کنار فضاسازی مناسب تاریخی-خیالی اتمسفری کاملا مناسبی برای چنین بازیهایی است؛ با این حال گیمپلی بازی کمی میتواند خسته کننده و یکنواخت باشد. تنها چند ساعت ابتدایی بازی بسیار سخت است و پس از آن همه چیز بر اساس الگوی مشخصی پیش میرود و تکراری میشود. با تمام اینها Steel Rising را میتوان یک بازی نسبتا معمولی در سبک خود معرفی کرد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Steelrising