این مجموعه بازیها که همگی شوتر اول شخص هستند، به مبارزات یک نینجا علیه شیاطین مختلف در دنیای مدرن میپردازند. نام این نینجا «لو وانگ» Lo Wang است. در Shadow Warrior 3 که ادامه نسخههای پیشین است، داستان از آنجا آغاز میشود که لو وانگ به کنج عزلت گریخته و از افسردگی رنج میبرد؛ زیرا چندی پیش اژدهایی باستانی را به صورت اتفاقی آزاد کرده که اکنون بیشتر انسانها را از بین برده است و شیاطین دیگری نیز با او در جهان آزاد شدهاند. یکی از دشمنان قدیمی وانگ به نام Orochi Zilla به سراغ او میآید و او را متقاعد میکند تا به مبارزه علیه شیاطین باز گردد. آنها با همدیگر به سراغ جادوگری به نام Motoko میروند که راهی برای شکست دادن اژدها بلد است. برای این کار باید از انرژی باقی مانده در ماسک شخصی به نام Hoji که قبلاً مرده بوده استفاده شود. حین تلاش جادوگر برای بازگرداندن انرژی، خود Hoji زنده میشود و سلاحی به وانگ میدهد تا با استفاده از آن اژدها را بکشد. قصد واقعی Hoji این بوده تا نیروی اژدها را برای خودش به دست آورد و تبدیل به یک خدای قدرتمند گردد؛ اما به خاطر اشتباه کوچکی که انجام میدهد، اژدها سلاح را میبلعد. پس از این آن دو موافقت میکنند که با کمک Zilla و Motoko اژدها را شکست دهند. سرانجام پس از تلاش بسیار در نبرد مستقیم، وانگ به درون دهان اژدها میپرد تا سلاح Hoji را از آنجا فعال کند. او موفق میشود و با کمک Hoji و Zilla پیش از اینکه خودش کشته شود، از درون اژدها و کام مرگ فرار میکند.
بازی بیشتر تمرکز خود را بر گیمپلی و مبارزات گذاشته است؛ تا حدی که بسیاری معتقدند داستان این سری بازیها به طور کلی اهمیت چندانی ندارد و تنها چیزی که مهم است مبارزه علیه شیاطین میباشد. تقریباً تمام مدت زمان انجام دادن بازی صرف مبارزات و یا حرکت از محل یک مبارزه به محل بعدی میشود. ریتم بازی و همچنین سرعت حرکات شخصیت اصلی بسیار تند طراحی شده تا هیجان دائمی مبارزه را برای بازیباز زنده نگه دارد. ضمن اینکه داستان به صورت کاملاً خطی جلو میرود و فرصت چندانی برای گشت و گذار یا بازگشت به مراحل قبلی به بازیباز نمیدهد.
در طول بازی شش نوع سلاح گرم در اختیار شخصیت اصلی قرار میگیرد تا در مبارزات از آنها استفاده کند و علاوه بر این یک شمشیر کاتانا نیز در اختیار دارد تا در مبارزات تن به تن و نزدیک از آن استفاده کند. با پیشروی در طول بازی امکانات نسبتاً جدیدتری به بازیباز داده میشود و قابلیت ارتقا دادن ابزار و سلاحها فراهم میگردد. مهماتی که به بازیباز داده میشود معمولاً زیاد نیست تا مجبور شود استراتژی مبارزه خود را هوشمندانه و با ترکیب سلاح گرم و سرد تنظیم کند. علاوه بر سلاحهای عادی و مرسوم، در حین نبردهای بسیار خشن بازی گاهی امکان قطع اعضای بعضی از دشمنان و استفاده از آنها به عنوان سلاح در برابر دشمنان دیگر نیز وجود دارد.
حرکت در محیط بازی به حرکات ساده محدود نمیشود و قابلیتهایی همچون دویدن روی دیوار عمودی، پرش دو قسمتی و جابهجایی از طریق قلاب گراپل نیز وجود دارد. همچنین ترکیبهای حرکتی و مبارزهای مانند ضربه با شمشیر هنگام پرش هم به گیمپلی این نسخه افزوده شده است.
گرافیک بازی چیزی است که سازندگان به وضوح سرمایهگذاری بالایی روی آن انجام دادهاند. داستان بازی در ژاپن اتفاق میافتد و لوکیشنهای آن با دقت و ظرافت بالا طراحی شده است و رنگبندیهای متنوع و چشمنوازی در آن دیده میشود. حتی در طراحی دشمنان و مبارزات نیز با یک پردازش گرافیکی قوی مواجه هستیم که البته خشونت و خونریزی آن را نیز بسیار جدیتر و اثرگذارتر نشان میدهد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Shadow Warrior 3