داستان از آنجا شروع میشود که بازیباز در نقش یک مهندس معدن به نام Alec Mason در سال 2125 میلادی پا به مریخ میگذارد تا در کنار برادر خود Dan به کار و زندگی تازهای مشغول شود. اما در همان ابتدا مشخص میشود که «نیروهای دفاعی زمین» (EDF) به انسانهای ساکن مریخ ظلم میکنند و برای تأمین نیازهای زمین از آنها بیگاری میکشند. ساکنان مریخ نیز گروههای مقاومت تشکیل داده و با مبارزه علیه نیروهای EDF سعی دارند تا کنترل اوضاع مریخ را در اختیار خود بگیرند و از چنگ ستم آنها آزاد شوند. Dan نیز عضو یکی از همین گروههای مقاومت است و در ابتدای بازی توسط حملهی EDF کشته میشود و از این رو برادرش Alec به گروه مقاومت میپیوندد تا در کنار آنها علیه EDF مبارزه کند. به طور کلی داستان بازی در مبارزه علیه EDF در قسمتهای مختلف مریخ و تخریب ساختمانهای آنها خلاصه میشود که با کمک گروههای مختلف مقاومت و مانند آن انجام میگیرد. سطحی بودن نسبی داستان بازی و عمق نداشتن آن، یکی از ایرادات مخاطبین و منتقدین نسبت به بازی بوده است.
سطح مریخ به شش منطقه تقسیم شده که تحت کنترل EDF میباشد و بازیباز باید در هر منطقه با انجام مأموریتهای مختلف، کنترل EDF بر آن منطقه را کاهش دهد تا اینکه بتواند کنترل آنجا را به دست گیرد. گروههای مقاومت در هر یک از این شش منطقه دارای پایگاههایی میباشند که نیروهایشان در آنجا حضور دارند و بازیباز با مراجعه به آنها میتواند ترکیب سلاحهای خود را تغییر دهد و به ارتقای وسایلش بپردازد. علاوه بر مأموریتهای اصلی، امکان انجام دادن ماموریتهای فرعی همچون آزادسازی زندانیان و... نیز وجود دارد.
تکیهی اصلی در گیمپلی بازی بر تخریبپذیری محیط بنا شده که از همین امر به عنوان بزرگترین نقطه قوت بازی یاد میشود. برای ساخت این بازی از موتور GeoMod 2.0 استفاده شده که قابلیت تخریبپذیری جزئی و دقیقی به اشیای مختلف محیط از جمله ساختمانها و موانع میدهد. با توجه به همین نکته، سلاح اصلی که در تمام طول بازی در اختیار بازیباز قرار دارد، یک پتک است که با آن میتواند به تخریب سازههای مختلف بپردازد. از سازههای تخریب شده نیز موادی بازیابی میشود که برای ارتقای وسایل شخصیت اصلی در بازی مورد استفاده قرار میگیرد.
علاوه بر پتک، امکان حمل سه گونه سلاح دیگر نیز وجود دارد که یکی از آنها مواد منفجرهای است که با پرتاب به هدف چسبیده و انفجار آن توسط بازیباز فعال میگردد. همچنین یک سلاح بزرگ اتوماتیک و یک سلاح کوچک دستی نیز توسط شخصیت اصلی قابل حمل میباشد. مجموع سلاحها در بازی حدوداً به بیست مورد میرسد و این تنوع پایین سلاح در یک عنوان جهان باز، یکی دیگر از اشکالاتی بوده که نسبت به بازی مطرح شده است.
برای جابهجایی بین مناطق مختلف مریخ، بازیباز میتواند علاوه بر پیادهروی، از وسایل نقلیه مختلفی که در بازی تعبیه شده است نیز استفاده کند. باید توجه داشت که در مناطق تحت کنترل EDF احتمال حملهی دشمن بیشتر است و با اقداماتی که موجب جلب توجه شود، بازیباز مورد حمله قرار خواهد گرفت.
بازی دارای بخش آنلاین چندنفره نیز هست که چند حالت مختلف برای مبارزه در آن بخش وجود دارد. گیمپلی بخش آنلاین تفاوت چندانی با بخش اصلی ندارد و تنها چند قابلیت جدید مانند حرکات و ضربات قویتر و یا دستگاهی برای بازسازی سازههای تخریب شده در آن اضافه میشود.
در نسخهی بازسازی شده نرخ فریم تصویر از 30 به 60 افزایش یافته و کیفیت 4K نیز قابل اجراست. با وجود اینکه طراحی و ساخت محیط بازی مجدداً انجام گرفته است، بازخورد عمومی مخاطبین نسبت به وضعیت گرافیکی منفی بوده و از بهبود پایین آن ناراضی بودهاند؛ مخصوصاً کاتسینهای بازی که تقریباً هیچ تغییر خاصی در کیفیت آنها مشاهده نشده است. همچنین صداگذاری و موسیقی متن ضعیف نیز از نقاط ضعف بازی به شمار میرود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered