بازیکن پس از نصب و ورود به فضای بازی، ابتدا باید عکسی از خود بگیرد که از این عکس برای آواتار و مبارز شخصی او استفاده خواهد شد. پس از گرفتن عکس و اسکن شدن آن روی یک بدن که توسط بازی به نمایش در میآید، بازیکن وارد مراحل ساختن شخصیت خود می شود. اینجا او می تواند فیزیک بدن، لباس، وسایل، سلاح ها و دیگر ویژگی های ظاهری را ویرایش کند. همچنین در این قسمت چندین سبک مبارزه مختلف وجود دارد (بوکسر، رقصنده و...) که هر کدام، حرکات تهاجمی و دفاعی مخصوص به خود را دارند و بازیکن باید یکی از آنها را برای شخصیت خود انتخاب کند.
بازی Reality Fighters دو حالت تکنفره و چندنفره دارد که هر کدام دارای بخش های مختلفی هستند. در بازی تکنفره بازیکن می تواند حالت داستانی (Story Mode) را انتخاب نماید که در این حالت وارد مجموعه ای از مسابقات خواهد شد که در آنها با شخصیت مبارزه می کند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل می شوند؛ اما پیش از هر بازی یک شخصیت راهنما، توضیحاتی درمورد حریف بعدی او می دهد و پس از آن نیز مکالماتی بین آنها رد و بدل خواهد شد.
ساده ترین حالت در بازی تکنفره، مبارزه سریع (Quick Fight) است که بازیکن می تواند با شخصیتی که خودش درست کرده و یا سایر کاراکترهای آماده در بازی، به مبارزه با دیگران بپردازد. در این حالت امکان انتخاب درجه سختی و تعداد راندهای مسابقه وجود دارد. دو حالت دیگر به نام Time Attack و Survival نیز در بخش تکنفره دیده میشود که مبارزاتی زمان دار هستند؛ با این تفاوت که در اولی بازیکن فقط یک مبارزه انجام می دهد، اما در دومی به ترتیب با حریفانی از درجه آسان تا سخت مبارزه می کند و بدون این که نوار سلامتی اش پس از هر مبارزه مجدداً پر شود، با هر تعداد حریف که بتواند مبارزه می کند.
در حالت چندنفره، بازیکن می تواند با سایر بازیکنلن وارد مسابقه شود و به مبارزه بپردازد. سرور بازی امتیازات هر شخص را در خود نگه میدارد و در جدول امتیازبندی کلی به نمایش میگذارد تا هر کسی بتواند ببیند چه رتبه ای در بازی دارد. همچنین امکان افزودن بازیکنان دیگر به لیست دوستان برای مسابقات بعدی وجود دارد. قابلیتی که تحت عنوان NEAR در کنسول های PS Vita تعبیه شده (که بازیکنان قادر هستند تا افراد دیگری را که در منطقه نزدیک آنها از همین نوع کنسول استفاده می کنند، پیدا کنند) در این بازی هم کاربرد دارد و از طریق آن می توان سایر کسانی را که در منطقه ای نزدیک از این بازی استفاده می کنند، پیدا کرد و با ایشان به مبارزه پرداخت.
گیم پلی بازی از همان سیستم ساده پیروی می کند که در سایر بازی های سبک مبارزه ای نیز دیده میشود. دو شخصیت در مقابل هم قرار می گیرند و در خطی مستقیم حرکت کرده و با حملات خود و دفاع در برابر ضربات حریف، سعی میکنند تا پیروز شوند. هر شخصیت یک نوار سلامتی دارد که اگر به اندازه خاصی ضربه به او وارد شود، نوار سلامتی اش به پایان رسیده و در آن راند از بازی شکست می خورد. همچنین زیر نوار سلامتی، نوار دیگری به نام EX Meter وجود دارد که پس از پر شدن آن، هر بازیکن می تواند از حمله ای با قدرت بیشتر که مخصوص سبک مبارزاتی شحصیت خود است، استفاده کند. اما تفاوتی که در این بازی وجود دارد، به فضا و بستر مبارزه آن بر میگردد. پیش از ورود به هر مبارزه، بازی از بازیکن می خواهد که محل مبارزه خود را انتخاب کند. اگر حالت AR یا همان Augmented Reality (واقعیت افزوده) انتخاب شود، بازی ابتدا از او می خواهد که با دوربین پشت کنسول، هر قسمت از محیطی که در آن هست و میخواهد را انتخاب کند. پس از آن کاراکترهایی که باید در مقابل هم مبارزه کنند، به همان محیطی که انتخاب شده منتقل میشوند و حالتی شبیه به یک بازی AR ایجاد میشود؛ به این معنی که اگر کنسول در دست بازیکن جابهجا شود، کاراکترها در همان قسمت از محیط که انتخاب شده بود، باقی می مانند، یا اگر کاراکترها در حین مبارزه بیش از حد حرکت کنند، ممکن است از کادر خارج شوند و بازیکن باید کنسول را حرکت دهد تا آنها را ببیند. به عبارت دیگر، فضای مبارزه از هیچ یک از طرفین تمام نمی شود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Reality Fighters