بزرگترین نقطه قوت بازیهای NBA 2K همیشه در گیمپلی نزدیک به واقع آنها بوده و این نسخه نیز همین نقطه قوت را در خود دارد. مکانیکهای حرکتی بازیکنان با دقت و ظرافت طراحی شده است و حتی ویژگیهای شخصی که در رفتار و حرکات و مهارتهای بازیکنان واقعی لیگ بسکتبال حرفهای آمریکا وجود دارد، در این بازی به خوبی شبیهسازی شده و طبق الگوی واقعی خود عمل میکند. به عنوان مثال توانایی بالای «استفن کری» در پرتابهای سه امتیازی، قدرت دفاعی زیاد «آنتونی دیویس»، پرتابهای موفق در شرایط سخت از سوی «لبران جیمز» و یا حملات قدرتی و اسلم دانکهای سهمگین «یانیس آنتهتوکومپو» (که عکس او روی جلد بازی نیز قرار گرفته) و... در گیمپلی بازی هم دیده میشود. اما دقت بازی در شبیهسازی علاوه بر گیمپلی، در گرافیک آن نیز دیده میشود و طراحی چهره و حتی خالکوبیهای بازیکنان نیز درصد شباهت بالایی نسبت به واقع دارد. زاویه دوربینی که بازی را نشان میدهد از طریق تنظیمات قابل تغییر است و بازیباز میتواند تقریباً از بین تمام جهات و با ویژگیهای مختلف، زاویه تماشای بازی خود را انتخاب کند. با استفاده از کلیدهای اصلی و ترکیبی میتوان حرکات ساده و پیشرفته بسیاری انجام داد و ادعای بازی این است که تقریباً هر کاری را که بازیکنان واقعی بتوانند در زمین ورزشگاه انجام دهند، در بازی نیز میتوان پیاده کرد. قابلیتی که در نسخههای پیشین وجود نداشته و در این نسخه به بازی اضافه شده، ظاهر شدن نوار قدرت یا همان شدت ضربه هنگام اقدام برای پرتاب توپ به سوی سبد است.
همانطور که اشاره شد، سازندگان بازی تلاش زیادی کردهاند تا محصول کارشان هرچه بیشتر واقعگرایانه به نظر برسد و این تنها منحصر در زمین بازی نیست. گزارشگران حرفهای NBA از جمله «کلارک کیلاگ» و «کوین هارلن» برای گزارش بازیها به استخدام در آمدهاند و همچنین صحبتهای مقدماتی پیش از بازی و تحلیلهای پس از آن توسط کارشناسان مشهوری مثل «شکیل اونیل» ارائه میگردد.
بازی NBA 2K19 علاوه بر حالت بازی ساده و معمولی که میتوان دو تیم را به صورت تکنفره یا دو نفره انتخاب نمود و بازی را با هدایت کردن یکی از تیمها انجام داد، حالتهای دیگری نیز داراست که البته بیشتر آنها در نسخههای سالهای گذشته نیز وجود داشتهاند اما تغییراتی در آنها رخ داده است.
طولانیترین بخش بازی شاید بخش فردی و داستانی آن باشد که در نسخههای مختلف بازی My Career عنوان داشته و اسم خاصی که در این نسخه برای آن برگزیدهاند The Way Back میباشد. میتوان گفت که سازندگان نیز بیشترین سرمایهگذاری خود را روی همین بخش متمرکز کردهاند. این بخش از بازی با داشتن کاتسینهای مختلف حدود 6 ساعت گیمپلی را در خود گنجانده است و برای نقشهای گوناگون آن از بازیگران هالیوودی مشهوری همچون هالی جوئل اوزمنت، آنتونی مکی، مایکل راپاپورت، راب هوبل، آلدیس هاج، ریکی ویتل، جینجر گونزاگا و... استفاده شده است. در این داستان، بازیباز در نقش بسکتبالیست جوانی به نام AI قرار دارد که رویای بازی در NBA را در سر میپروراند اما باید مسیر خود را از لیگ بسکتبال چین آغاز کند و چالشهای مختلف را پشت سر بگذارد تا سرانجام به هدف خود برسد. پس از آن نیز باید توسط یکی از تیمهای NBA انتخاب شود تا در آن لیگ به بازی بپردازد. هرچند بخش داستانی بازی عمدتاً آفلاین است اما لابی آنلاین بازی نیز در این بخش قرار دارد که به آن The Neighborhood میگویند. در این بخش که به صورت محلهای پویا طراحی شده، بازیباز میتواند سایر بازیبازان آنلاین را ببیند و با آنها وارد مسابقات مختلفی همچون بسکتبالهای خیابانی با تیمهای دو یا سه نفره شود. همچنین فروشگاههایی در این بخش وجود دارد که امکان خرید وسایل متفاوت و ارز مورد استفاده در بازی از آنها فراهم شده است. با جلو رفتن در بازی و رسیدن به سطوح بالا در لیگ NBA بازیباز میتواند کاراکتر تحت کنترل خود را به عنوان نماینده یکی از برندهای ورزشی معروف همچون Nike و... در بازی معرفی کند.
در بخشهایی همچون My Team و My League امکان ساختن تیمهای مختلف با بازیکنان انتخابی بازیباز وجود دارد. البته در این حالت باید بازیکنان را با کارتهایی تهیه کرد که توسط ارز مجازی (Virtual Currency) درون بازی قابل خریداری هستند و قیمت بالایی دارند که همین امر موجب انتقادات شدید بازیبازان و منتقدین نسبت به بازی شده است.
بخش دیگری به نام My GM در بازی وجود دارد که در این بخش، بازیباز باید نقش مدیر اصلی (General Manager) یک تیم را به عهده بگیرد و بازیکنان و کادر تیم از جمله سرمربی را مدیریت کند تا باشگاه خود را به موفقیت برساند.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد NBA 2K19