دنیای فانتزی خلق شده توسط جی آر آر تالکین یکی از تحسین شده ترین آثار دنیای هنر و ادبیات است که همیشه در طول سالها از نبود بازیای قدرتمند که بتواند به خوبی و شایستگی این دنیا را به تصویر بکشد رنج برده است اما سال ۲۰۱۴ وقتی با ساخته استودیو مونولیث مواجه شدیم تجربهای بی نظیر نصیبمان شد و حتی منتقدین نیز واکنشی تحسین آمیز به آن داشتند و حالا نسخه دوم سایه جنگ توانسته است نقاط قوت نسخه قبلی را شناخته و از آنها به خوبی استفاده و آنها را با خلاقیت گسترش دهد.
مطمئنا بزرگترین نقطه قوت نسخه قبلی گیمپلی جذاب آن بود که حتی با اینکه شاید در بعضی نقاط خسته کننده و تکراری به نظر میرسید اما همیشه بعد از مدتی دوباره حس دلتنگی را در دل بازیکن زنده و او را به ادامه بازی تشویق میکرد. گیمپلی بازی معجونی از نقاط قوت سری بازیهای قبلی برادران وارنر یعنی بتمن و پارکور و بازی با شمشیر و تیروکمان است که در این نسخه به کمال رسیده و میتوان حتی از نسخه قبلی ارتباط بیشتری با آن برقرار کرده و با استفاده از درخت مهارت و ارتقای قدرتها و تواناییهای تالیون تا مدت زیادی شما را سرگرم کند.
اما وقتی حرف از قدرت هسته اصلی جذابیت بازی می زنیم باید به سیستم نمسیس اشاره کنیم که در این نسخه بشدت گسترش پیدا کرده و هسته اصلی اتفاقات بازی را تشکیل می دهد. در این سیستم می توان ارک ها را با مقام های مختلفشان در ارتش ارباب تاریکی مشاهده کرد و با روش های مختلفی که بازی سر راه ما قرار داده است با آنها مقابله کرد.
اصلی ترین راه مقابله با ارتش ارک ها استفاده از حلقه ساخته شده توسط خودمان با کمک کلبریمبور است که میتوان با آن ذهن ارک ها را تسخیر و عضوی از ارتش خود کنیم اما این ساخت ارتش اصلا و ابدا فانتزی نبوده و تاثیر آن را مخصوصا وقتی که به کمک آنها به شهری حمله میکنیم و لردهای قدرتمند آنها را مقابل خود میبینیم حس میکنید.
طراحی بازی قبلی مانند نسخه قبلی است و سرزمین های میانه ای که به تصرف ارتش تاریکی درآمدهاند، به خوبی تصویرسازی شده اند. طراحی طبیعت و شهرها نیز چشم نواز بوده و شما را مخذوب خود خواهند کرد.
پس از گذر ساعاتی از بازی با شخصیت های متنوعی آشنا خواهید شد، اما به غیر از تعداد اندکی از آنها به مابقی اهمیت خاصی داده نشده و شخصیت پردازی عمیقی ندارند که حتی روح جدایی ناپذیر شما کلبریمبور نیز از همین مشکل رنج میبرد.
بازی توانسته در بخش داستان اثری شبیه به یک فیلم سینمایی خلق خیلی خیلی طولانی خلق کند که لحظات اوج خود را به همراه دارد و در ساعاتی نیز شما هیچگونه اثر خاصی از داستان سرایی بازی مشاهده نخواهید کرد. اما باید گفت که در لحظات اوج آنقدر داستان جذاب و میخکوب کننده میشود که میتوان آن را تا مدت ها به خاطر سپرد.
موسیقی بازی مثل تمامی آثاری که به دنیای ارباب حلقه ها مربوط میشود یک شاهکار به تمام معنا بوده و حتی میتواند در لحظاتی فقط و فقط شما را به تماشای مناظر و لذت بردن از موسیقی های بازی تشویق کند.
در پایان میتوان گفت که چه طرفدار این دنیای فانتزی باشید و چه فقط دنبال بازی ای سرگرم کننده میگردید Middle-earth: Shadow of War میتواند تجربه ای به نظیر و تکرارنشدنی را برای شما خلق کند.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Middle-earth: Shadow of War