Maid of Sker عنوانی در سبک وحشت بقا با زاویه دوربین اول شخص است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده. این عنوان تاکنون تنها برای 3 کنسول اصلی نسل هشتم و رایانههای شخصی منتشر شده و خبری از توسعه دوباره آن برای نسل جدید کنسولها نیست. بازی تنها به صورت تک نفره در بخش داستان قابل انجام بوده و فاقد بخش آنلاین و چند نفره میباشد.
داستان بازی در سال ۱۹۸۹ در هتل اسکر، در جزیره ای خیالی به نام جزیره اسکر جریان دارد. قهرمان داستان، توماس ایوانز، پس از اینکه متوجه رفتار عجیب خانوادهاش شد، توسط نامزد خود، الیزابت ویلیامز، دعوت می شود تا اسرار هتل را کشف کند. در حین کاوش در هتل، توماس متوجه میشود که پیروان فرقهای به نام «The Quite Ones» این مکان را کنترل میکنند و آن را در تسخیر خود دارند. او یادداشت ها و صفحه های گرامافون پراکنده در اطراف هتل را پیدا می کند که بیانگر تاریخچه خانواده الیزابت در دوران های گذشته در این مکان مرموز هستند.
چندین داستان فولکلور محلی از ولز و بریتانیا الهامبخش داستان این بازی هستند، بهویژه داستان خانه اسکر، مکانی تاریخی در خارج از شهر پورثکاول، در نزدیکی بریجند، ولز، که پیش از این نویسندهای داستان آن را در قالب رمانی جلدی به رشته تحریر درآورده بود. داستان فولکلوری با همین نام با عنوان Y Ferch o'r Sger به زبان ولزی نیز بر داستان بازی موثر بوده است. این بازی با Outlast، The Evil Within 2، Silent Hill مقایسه شده است. سیستم ذخیره آن نیز با Resident Evil مقایسه شده با این تفاوت که به جای استفاده از ماشین تحریر بازیکن باید روند پیشرفت خود را روی صفحات گرامافون ذخیره کند. نقدهایی که درباره این بازی منتشر شده غالبا به گیم پلی ضعیف و نامناسب آن و البته داستان و فضاسازی بسیار خوب آن اشاره دارند.
Maid of Sker از دیدگاه اول شخص استفاده می کند. دشمنان در طراحی شده در این بازی کور هستند و تنها با صداهایی که بازیکن در محیط ایجاد میکنند، موقعیت شخصیت اصلی بازی را پیدا خواهند کرد. توماس نمی تواند با این موجودات مقابله کند، مگر زمانی که به صورت مقطعی سلاحی در اختیار داشته باشد. بازیکن باید در حین کاوش در محوطه هتل از المان های مخفی کاری استفاده کند، یا صداهایی ایجاد کند تا حواس The Quiet Ones را پرت کند تا توماس با خیال راحت از آنها عبور کند. تنها راه برای جستجوی موفقیتآمیز در محوطه هتل، اجتناب از جلب توجه The Quiet Ones با ایجاد سر و صدا و حبس نفس در زمان نزدیک شدن به آنهاست. بازیکن هنگام راه رفتن باید بسیار دقت کند که با اشیاء موجود در محیط بازی برخورد نکند. اگر بازیکن برای مدت طولانی نفس خود را حبس کند، توماس ناگهان نفس میکشد و موقعیت وی برای دشمنان فاش میشود.
در محیط های خاص، مانند زمانی که قهرمان داستان در مکانی غبارآلود یا نزدیک به شومینه قرار دارد، سرفه می کند و صدای این سرفه ها نیز خطرناک خواهد بود. بازیکن باید با حبس نفس خود جلوی این اتفاق را بگیرد تا موقعیتش در هر آن مخفی بماند. بعداً، در اواسط بازی، به بازیکن یک سلاح موقت به نام Phonic Modulator داده میشود؛ دستگاهی که امواج شوک میفرستد و به طور موقت به شنوایی The Quiet Ones آسیب میرساند و آنها را برای مدت کوتاهی مبهوت میکند. این قابلیت به بازیکن اجازه می دهد تا از موقعیت های خطرناک فرار کند. مهمات سلاح در این بازی کمیاب است و بازیکن باید با دقت از آن استفاده کند. اسلحه در پایان بازی از بازیکن گرفته می شود و هیچ وسیله ای برای مقابله با دشمنان باقی نمیماند. تمامی این مکانیک ها و المان های ویژه، موجب شده تا بار وحشت بازی بیشتر متکی به نبود امکانات و محدودیت مهمات باشد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Maid of Sker