در سال 1378 میلادی، کارل چهارم که امپراطور روم بود و بر سرزمین بوهم (جمهوری چک امروزی) در اروپای مرکزی حکومت میکرد، از دنیا رفت و پسر بزرگ او، ونتسل چهارم، بر جای پدر نشست. اما چندی بعد به دلیل بیلیاقتی از منصب خود برکنار شد و برادر ناتنی و کوچکتر او، سیگیسموند، پادشاهی کشورهای مجارستان و کرواسی و سپس امپراطوری روم را به دست گرفت. داستان بازی از آنجا آغاز میگردد که در سال 1403 زمانی که هنوز ونتسل پادشاه بود، پسری به نام هنری با خانواده خود در شهر اسکالیتز که دارای معادن نقره است، زندگی میکند و نزد پدرش، مارتین، به آهنگری مشغول است. آنها در مراحل نهایی ساختن شمشیری برای رادزیگ کوبیلا، یکی از فرماندهان نظامی ونتسل هستند، اما در گیر و دار جنگی که در سرزمین بوهم پا گرفته است، سیگیسموند (که در آن موقع بر مجارستان حکمرانی مینمود) گروهی از مزدوران قبیله کومان را به اسکالیتز میفرستد و مردم آنجا قتل عام میشوند. از جمله پدر و مادر هنری توسط یکی از فرماندهان سیگیسموند به قتل میرسند. هنری فرار میکند و به قلعه تالمبرگ در نزدیکی شهر پناه میبرد و همراه اندک بازماندگان شهر نجات مییابد. او در ادامه برای گرفتن انتقام والدین خود و مبارزه با دشمنان به نیروهای تحت امر ونتسل و رادزیگ میپیوندد تا علیه نیروهای سیگیسموند بجنگد.
همچون سایر عناوین نقشآفرینی با بالا رفتن تجربه و امتیاز شخص، امکان دستیابی به مهارتها و تواناییهای گوناگون فراهم میشود. با وجود اینکه ردهبندی خاصی در بازی تعبیه نشده تا شخصیت را تحت عنوان خاصی (جنگجو و...) قرار دهد، اما بازیباز با توجه به روندی که پیش میگیرد ممکن است در هر کدام از مهارتهای مبارزه یا سرقت و... حرفهای شود.
در حین مکالمات بین شخصیتهای بازی، مهلت انتخاب جمله در دیالوگها محدود است و بسته به اینکه شخصیت بازیباز این مکالمات را چگونه جلو ببرد، واکنشهای دیگر اشخاص در بازی متفاوت خواهد بود و انتخابهای او به شکلگیری شخصیت خودش میانجامد و عواقب متناسب را در پی خواهد داشت.
سیستم پوشش شخصیت، در مجموع 16 قسمت برای جاگذاری قطعات پوششی مختلف بر بدن دارد. به عنوان مثال بازیباز میتواند برای بالاتنه خود تا چهار نوع پوشش روی هم داشته باشد که شامل زره و لباسهای دیگر زیر یا روی آن میشود. زاویه دید بازی اول شخص است و با بر سر گذاشتن کلاهخودهایی که شیار باریکتری در قسمت چشم دارند، بینایی بازیباز محدودتر میشود. در کل باید برای هر قسمت از بازی و هر مبارزه، بسته به سلاح حریف و سبک مبارزه خود، نوع و ترکیب خاصی از پوشش مورد استفاده قرار گیرد. لباسها در طول بازی و با گذشت زمان، آلوده و مندرس یا آغشته به خون میشوند که این مورد بر واکنش دیگر شخصیتها نسبت به شخصیت اصلی تاثیرگذار خواهد بود. قابلیت استفاده از سطلهای بزرگی که در مکانهای مختلف قرار داده شده برای استحمام و پاکیزه شدن وجود دارد.
سلاحهای مورد استفاده در بازی شامل انواع شمشیر، تبر، پتک، تیر و کمان و... میشوند. سبک یا سنگین بودن سلاح نیز در مبارزه مهم است و به عنوان مثال یک شمشیر ساده به دشمنی که زره سنگین بر تن دارد آسیب جدی وارد نمیکند و یا در استفاده از تیر و کمان باید قسمتهایی را نشانه گرفت که زره دشمن نازکتر باشد. البته نشانهای هنگام استفاده از تیر و کمان روی صفحه نمایش بازی ظاهر نمیشود. سلاحها نیز همچون پوشش قابل مدیریت هستند و میتوان آنها را ساخت و یا جزئیاتشان را دستکاری نمود.
امکان استفاده از انواع اسب نیز در بازی وجود دارد که تا حدودی طبق هوش مصنوعی خود عمل میکنند و مثلاً اسب جنگی در مصاف با دشمن ممکن است حمله تهاجمی نیز داشته باشد. اسبها دارای قسمتهایی برای حمل سلاح و دیگر وسایل هستند. قابلیت مبارزه از روی اسب هم در بازی وجود دارد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Kingdom Come: Deliverance