"GUILTY GEAR -STRIVE" یک بازی مبارزهای است که توسط Arc System Works توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی از سری بازیهای مبارزهای Guilty Gear است که نسخه اولیه آن در دهه 90 شروع شد و به خاطر سرعت بالا، گیمپلی پویا و مکانیکهای عمیق شهرت دارد. "STRIVE" نسخه جدید و در واقع بازگشتی به اصول بازیهای اولیهی سری با تنظیمات جدید در مکانیکها و ویژگیها است که در ژوئن 2021 منتشر شده است. این بازی هم به صورت تک نفره و هم در بخش آنلاین قابل انجام است.
"Guilty Gear -STRIVE-" به سرعت عمل و استایل هنری خاص و موسیقی و ساختار مبارزهای تکنیکی خود ادامه میدهد که آن را از دیگر بازیهای مبارزهای متمایز میکند. یکی از ویژگیهای اصلی گیم پلی، "Roman Cancel" است که به بازیکنان اجازه میدهد برای تغییر تاکتیکها، دست زدن به حرکت خاص یا خاتمه دادن به کمبوهای خود، انیمیشنها را قطع کنند. آسیب بر اساس موقعیت مبارز در نظر گرفته میشود، که این به معنای آن است که بازیکن باید با دقت بیشتری در مبارزات به حرکات حریف واکنش نشان دهد.
- گرافیک 3D که به نظر 2D میآید: بازی از یک رویکرد متمایز به طراحی دیداری استفاده میکند که "Cel-shading" پیشرفته برای خلق شخصیتها و محیطهایی که دارای یک دید عمیق 3D با استایل 2D هستند، به کار میبرد.
حرکات شخصیتها و انیمیشنهای مبارزه فوقالعاده روان و دقیق هستند. صداگذاری بازی، بهویژه موسیقی، تلفیقی از راک و متال است که با تعالیم کلی بازی همخوانی دارد. داستان "Guilty Gear -STRIVE-" پیچیده است و از رویدادهای گذشته سری ادامه مییابد. مجموعهای از شخصیتهای محبوب قدیمی و جدید که هر کدام سبک مبارزهای منحصر به فرد و یک پسزمینهی داستانی دارند.
ویژگیهای چندنفره:
- لابیهای چندنفره: بازی فضای چندنفرهای دارد که به بازیکنان اجازه میدهد به صورت آنلاین برای مبارزه با یکدیگر جمع شوند.
- مناسب برای همه سطوح مهارت: بازی تنظیمات متنوعی دارد تا هم بازیکنان مبتدی و هم حرفهایها را در بر بگیرد.
"Guilty Gear -STRIVE-" برای کسانی که به دنبال تجربهای مبارزاتی پر از هیجان و زیبایی بصری هستند، یک بازی ایدهآل به شمار میرود. این بازی ترکیبی از کنترلهای دقیق، استراتژی، هنر و موسیقی جذاب را برای خلق یکی از متمایزترین بازیها در ژانر مبارزهای به ارمغان آورده است.
طراحی هنری، موسیقی و صداگذاری در "Guilty Gear -STRIVE-" به شکلی هستند که به خوبی با هویت چشمگیر و جوهر اصلی این سری بازیهای مبارزهای همگام هستند. اجازه دهید به توضیحات دقیقتری بپردازیم:
طراحی هنری:
- رویکرد نوآورانه به مدل سازی: با استفاده از تکنیکهایی به نام "Cel-shading" باعث میشود که مدلهای 3D کاراکترها و محیطها به شدت به سبک دو بعدی نزدیک شوند. این تکنیک به کاراکترها کیفیتی مشابه انیمیشنهای دستکشیده میدهد که با جزئیات بسیار زیاد و هنرمندانه طراحی شدهاند.
- استایل و زیبایی شناسی انیمه: طراحی کاراکترها و جهان بازی شدیدا توسط سبک انیمه تأثیر گرفته و به نمایش گذاشته شده است، با خطهای قاطع و رنگآمیزی پر زرق و برق.
- انیمیشنهای پویا: انیمیشن شخصیتها و تکنیکهای مربوط به ضربات و حرکات آنها با دقت بسیار زیاد طراحی و اجرا شدهاند، که نتیجهی آن حسی واقعی و لذتبخش برای مبارزه است.
- پسزمینهی متال و راک: موسیقی بازی تحت تأثیر سبکهای متال و هارد راک است و با تمهای پر انرژی و کشش عاطفی همراه است. این سبک موسیقی با تنش و سرعت موجود در گیمپلی همراستا است.
- ترکهای به خصوص: بسیاری از ترکهای "Guilty Gear -STRIVE-" به خصوصیتهای شخصیتها و سطوح مبارزهای مربوطه ارتباط پیدا میکنند و باعث میشوند که هر مبارزه حسی منحصر به فرد داشته باشد.
- موسیقی داینامیک: موسیقی در بازی به صورت داینامیک با حرکات مبارزه و روند مبارزات تغییر میکند، که باعث میشود تجربهی احساسی گیمر دو چندان شود.
- صداپیشگی قوی: صداپیشگان بازی که به زبانهای مختلف از جمله ژاپنی و انگلیسی در دسترس هستند، احساس و شخصیتهای کاراکترها را به خوبی به زندگی میآورند.
- جلوههای صوتی: جلوههای صوتی در بازی بسیار قدرتمند و با کیفیت هستند و به هر حرکت و ضربه در بازی وزن و حس واقعیت میبخشند.
- اتمسفریک و محیطی: صداهای محیطی بازی به گونهای طراحی شدهاند که حس حضور در محیطهای متفاوت مبارزهای را فراهم میکنند و به دنیای بازی عمق میبخشند.
در مجموع، بخش هنری، موسیقی و صداگذاری "Guilty Gear -STRIVE-" به خوبی با سرعت و شدت گیمپلی بازی همراه شدهاند تا یک تجربهی حسی کامل و همهجانبه ارائه دهند که بازیکنان را در میانهی وقایع نگه داشته و به نبردها حسی پویا و جذاب میبخشند.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Guilty: Gear Strive