ماجرای بازی
بازی رایانهای Grom: Terror in Tibet عنوانی است در سبک اکشن ماجراجویی با زاویه دوربین ایزومتریک (Isometric)، محصول استودیوی مستقل لهستانی که در سال 2002 برای PC منتشر شد. این بازی که تنها به صوت تک نفره قابل انجام است، تا حدودی شما را به یاد بازیهای تاکتیکی قدیمی خواهد انداخت؛ اگر از طرفداران این سبک بازیها هستید، برای این که درک بهتری از ساختار کلی این بازی پیدا کنید، بهتر است عنوانی مثل قسمت اول مجموعه Desperados را در ذهن داشته باشید؛ البته که از بسیاری جهات Grom نسبت به Desperados بازی ضعیفتری محسوب میشود اما بد نیست در اینجا دست کم برای مقایسه از آن استفاده کنیم.
Grom: Terror in Tibet گیم پلی سادهای دارد که بیشتر با استفاده از کلیک کردن انجام میشود. شما باید شخصیت مورد نظر خود را انتخاب کنید و دستور مورد نظر خود را با کلیک کردن اعمال کنید. اما بزرگترین نقطه ضعف این بازی در همین بخش است؛ مثلا زمانی که میخواهید دستور حمله به سرباز دشمن را بدهید، اگر حتی با فاصله بسیار کمی از هدف کلیک کنید، شخصیت شما به جای شلیک کردن، به سمت نقطه کلیک میدود و این موضوع در نبردهای بازی بسیار آزار دهنده است. به علاوه، اگرچه بازی در نگاه اول عناصر تاکتیکی و مخفی کاری دارد، این عناصر آنطور که باید کارآمد نیستند و اصلا به چشم نمیآیند.
از دیگر ایرادات بازی میتوان به طراحی مراحل بازی اشاره کرد. گرچه مراحل بازی تنوع خوبی دارند و ماموریت های متنوعی هم باید در طول بازی انجام شود، با این حال چند نکته بسیار ساده در این بخش رعایت نشده. مثلا برای گذر از هر مرحله، شما باید تمامی نیروهای دشمن در منطقه مورد نظر را نابود کنید؛ یعنی حتی اگر هدف اصلی ماموریت را انجام داده باشید، باز هم تا زمانی که تمامی نیروهای دشمن کشته نشده باشند، مرحله به پایان نمیرسد. از آنجا که تعداد افراد دشمن در این بازی بسیار زیاد است، این موضوع میتواند آزار دهنده و غیرضروری جلوه کند.
سیستم نبردهای بازی بسیار یکنواخت و تکراری است و درگیریها جلوه و جلای خاصی ندارند. برای مثال انتظاری که از یک بازی تاکتیکی داریم این است که علاوه بر سلاح های رایج بازی، بتوان از محیط اطرف هم برای مقابله با دشمن استفاده کرد؛ مسئلهای که خلاء آن در این بازی به شدت احساس میشود. حتی تانکرهای سوخت در پایگاه های دشمن هم قابلیت انفجار ندارند و کلا بلااستفاده هستند. در مقابل نکات منفی که گفته شد، این را هم بگوییم که بازی هوش مصنوعی خوبی دارد. سربازان دشمن به کوچکترین صدا و اتفاق مشکوکی در اطراف خود واکنش نشان میدهند، برای دفاع از خود به خوبی شما را به چالش میکشند و مقابله با آنها آنچنان هم ساده نیست.
ماجرای بازی در سال 1942 و در خلال جنگ جهانی دوم اتفاق میافتد. آلمان نازی به دنبال شیء باستانی عجیبی در تبت میگردد تا با استفاده از قدرت جادویی آن، سرنوشت جنگ را به سود خود تغییر دهد و در این میاد شما در نقش شخصیت Grom باید مانع از این اتفاق شوید. در جریان داستان تا حدودی هم با عناصر سبک نقش آفرینی مثل انتخاب دیالوگ رو به رو میشوید اما غالبا این انتخاب ها تاثیری بر نتیجه نهایی نمیگذارند و بود و نبودشان تاثیری چندانی بر روند بازی نخواهد گذاشت.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Grom-Terror in tibet