Far Cry 4، چهارمین قسمت از مجموعه ای به همین نام است که در سال 2014 منتشر شد. این بازی در سبک تیراندازی اول شخص و اکشن ماجراجویی ساخته شده و تاکنون برای کنسول های نسل هفتم، هشتم و رایانههای شخصی منتشر شده است. این بازی هم به صورت تکنفره در بخش داستانی قابل انجام است و هم به صورت آنلاین و چند نفره. داستان بازی حول محور شخصیتی به نام Ajay Gahle شکل میگیرد که پس از مدت های به سرزمین مادری برگشته اما درگیر جنگ داخلی کشوری خیالی به نام “Kyrat” میشود.
آجی میتواند از سلاح های گرم برد کوتاه و بلند مختلف، از جمله تپانچه، هفت تیر، شاتگان، مسلسل، کمان، آتش افکن، موشک انداز، نارنجک انداز، و تک تیرانداز استفاده کند. نسخههای قدرتمندتر این سلاحها پس از پیشرفت در بازی در دسترس بازیکن قرار میگیرند. سلاحهای قابل پرتاب شامل نارنجک، کوکتل مولوتف و چاقوهای پرتابی نیز در بازی وجود دارند. در این قسمت برای اولین بار مکانیسم سنگرگیری به گیم پلی بازی اضافه شده و بازیکن میتواند از اجسام مختلفی به عنوان پوشش و سنگر استفاده کند. بر خلاف قسمتهای قبلی این سری، Far Cry 4 به بازیکنان توانایی لگد زدن به اشیاء و توانایی مخفی کردن اجساد دشمنان را نیز میدهد.
بازیکنان میتوانند از روش های مختلفی برای انجام ماموریت ها استفاده کنند. به عنوان مثال، بازیکنان میتوانند با استفاده از سلاح های سرد و بدون صدا و مکانیسم های مخفی کاری، دشمنان را یکی یکی از میان بردارند و یا از سلاح های بسیار متنوع بازی و تجهیزات کشنده تر و پر سر و صدا برای درگیری های نزدیک استفاده کنند. شخصیت بازیکن مجهز به یک دوربین دیجیتال است که به او اجازه می دهد تمام دشمنان، حیوانات و آیتم های با ارزش موجود در محیط بازی را علامت گذاری کند. استفاده از این دوربین میتواند در روند مراحل و فعالیت های جانبی بازی بسیار موثر باشد. علاوه بر وسائل نقلیه رایج، بازیکن میتواند سوار فیل شود که به عنوان سلاحی تهاجمی و تانک مانند عمل می کند. از دیگر مکانیزم های جدید بازی میتوان به قابلیت پرتاب طعمه به سمت دشمنان اشاره کرد که موجب حمله حیوانات وحشی به آنها میشود. بازیکنان همچنین می توانند حیوانات را شکار کرده و پوستشان را بکنند. از پوست و برخی آیتم های به دست آمده از محیط بازی، بازیکن میتواند برخی تجهیزات و سلاح های خاص برای خود در منوی بازی بسازد.
ساختار محیطی بازی، جهانی نسبتا وسیع و قابل اکتشاف را به تصویر میکشد. تنوع محیطی بازی بسیار زیاد است؛ از این جمله باید به جنگل ها، رودخانه ها و کوه ها، محیط های روستایی که برگرفته از فرهنگ آسیای میانه هستند اشاره کرد. برای جا به جایی سریع تر در جهان وسیع بازی، وسایل نقلیه مختلفی از جمله کالسکهها، کامیونها و وسایل نقلیه آبی مانند قایقهای تندرو در اختیار بازیکن قرار گرفته است. بازیکن می تواند همزمان رانندگی و تیراندازی کنند و علاوه بر آن قابلیت رانندگی خودکار نیز به بازی اضافه شده است که در این حالت، هوش مصنوعی کنترل وسیله نقلیه را بر عهده میگیرد و بازیکن را به محل مورد نظر میرساند. چتر نجات، وینگسویت، و قلاب پرتابی نیز در این بازی تعبیه شده اند. این آیتمها به بازیکنان کمک میکنند تا در میان صخرهها تاب بخورند و به سرعت در محیط های کوهستانی بازی حرکت کنند. بخشهایی از بازی در شانگری لا، سرزمین رویایی عرفانی جریان دارد. بازیکن در این بخش از بازی به عنوان جنگجوی Kyrati Kalinag با شیاطین مبارزه میکنند و به نوعی فضایی خیالی از تجسمات تاریخی و افسانه ای فرهنگ مناطق هیمالیا را به تصویر کشیده است.
داستان بازی ماجرای بازگشت آجی گاله به سرزمین مادری خود، "کیرات" شهری خیالی در منطقه هیمالیا است. آجی به این شهر برگشته تا به وصیت مادر خود عمل کند و خاکستر او را در بالای کوهی رها سازد. اما در آجی به محض ورود به این کشور، درگیر جنگ داخلی وسیعی میشود. دیکتاتوری ستمگر و دیوانه به نام پاگان مین بر این منطقه حکمرانی میکند و در این میان با گروه های مخالف خود که قصد سرنگونی وی را دارند درگیر است. آجی در روند بازی میتواند انتخاب هایی داشته باشد که روی روند و پایان داستان بازی موثر خواهند بود. شخصیت پردازی و داستان این قسمت از بازی نیز به عقیده بسیاری یکی از عوامل موفقیت آن بوده است.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Far Cry 4