F.E.A.R. 3 (First Encounter Assault Recon 3) یک بازی ویدئویی تیراندازی اول شخص با تم ترسناک-روانشناختی است که توسط Day 1 Studios ساخته شده و توسط کمپانی "برادران وارنر" در سال 2011 برای مایکروسافت ویندوز، پلیاستیشن 3 و ایکسباکس 360 منتشر کرده است. این بازی سومین قسمت اصلی از سری F.E.A.R. و دنبالهای بر F.E.A.R. 2: Project Origin محسوب میشود که در سال 2009 منتشر شده بود.
داستان بازی F.E.A.R. 3 از جایی شروع میشود که Point Man، یک سرباز ژنتیکی، به همراه برادرش Paxton Fettel که یک موجود ماوراء الطبیعه است، در حال فرار از نیروهای Replica هستند. Replica ارتشی از سربازان کلون است که توسط Armacham Technology، یک شرکت قدرتمند، ساخته شدهاند. Point Man و Fettel به زودی متوجه میشوند که Alma Wade، قصد دارد از طریق Fettel جهان را نابود کند. آنها باید دست به دست هم دهند تا Alma را متوقف کنند و بشریت را از خطری جدی نجات دهند.
F.E.A.R. 3 یک بازی تیراندازی اول شخص است که بر نبردهای سریع و نفسگیر، عناصر ترسناک و داستان جذاب تمرکز دارد. بازیکن در نقش Point Man یا Fettel بازی میکند و میتواند از بین طیف گستردهای از اسلحهها و ابزارها برای مبارزه با دشمنان استفاده کند. بازی همچنین دارای سیستم Slow-Motion است که به بازیکن اجازه میدهد تا زمان را به طور موقت کند و با دقت بیشتری به دشمنان شلیک کند.
F.E.A.R. 3 شامل 11 مرحله مختلف است که در مکانهای مختلفی مانند آپارتمانهای متروکه، جنگلهای انبوه و تأسیسات زیرزمینی اتفاق میافتد. همه مراحل به طور دقیق طراحی شدهاند و حس و حالی منحصر به فرد را به بازیکن القا میکنند.
F.E.A.R. 3 دارای دو حالت بازی اصلی است؛ Story Mode: در این حالت، بازیکن باید داستان بازی را دنبال کند و مراحل مختلف را پشت سر بگذارد. Multiplayer Mode: در این حالت، بازیکن میتواند با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین در انواع مختلف بازیهای مرگبار رقابت کند، و یا مراحل داستانی بازی را به صورت Co-op آنلاین و یا آفلاین انجام دهند.
F.E.A.R. 3 داستانی پیچیده و چندلایه دارد که به تدریج در طول بازی آشکار میشود. داستان بازی حول محور شخصیتهای Point Man، Paxton Fettel و Alma Wade میچرخد و به بررسی موضوعاتی مانند خانواده، هویت، قدرت و وحشت میپردازد. بازی از روایت غیرخطی استفاده میکند و خاطرات گذشته و رویدادهای حال را به هم میآمیزد تا داستانی جذاب و گیرا برای بازیکن خلق کند.
F.E.A.R. 3 فضایی وهمآلود و ترسناک دارد که به طور ماهرانهای توسط طراحی محیط، نورپردازی و صداگذاری خلق شده است. محیطهای بازی عمدتاً تاریک و خفه کننده هستند و پر از اشیاء متحرک و صداهای ناگهانی هستند که حس ترس و اضطراب را در بازیکن القا میکنند. نورپردازی بازی نیز به طور موثری برای ایجاد سایههای عمیق و فضاهای وهمآلود استفاده میشود. صداگذاری بازی نیز بسیار تاثیر گذار است و شامل موسیقی متن وهمآلود، افکتهای صوتی واقعگرایانه و دیالوگهای قدرتمند است.
F.E.A.R. 3 از المانهای مختلف وحشت برای ترساندن و هیجانزده کردن بازیکن استفاده میکند. برخی از این المانها عبارتند از؛ استفاده از تاریکی و سایه: محیطهای بازی عمدتاً تاریک و خفه کننده هستند و پر از سایههای عمیق هستند که حس ترس و اضطراب را در بازیکن القا میکنند. استفاده از صداهای ناگهانی: صداهای ناگهانی مانند فریاد، انفجار و شکستن شیشه در بازی به طور مکرر استفاده میشوند تا بازیکن را غافلگیر کنند و بترسانند. استفاده از موجودات ماوراء الطبیعه: در بازی موجودات ماوراء الطبیعهای مانند Alma Wade و Alma clones وجود دارند که میتوانند از طریق دیوارها عبور کنند و به طور ناگهانی ظاهر شوند. استفاده از خشونت گرافیکی: بازی شامل صحنههای خشونت گرافیکی است که میتواند برای برخی از بازیکنان ناراحتکننده باشد.
در مجموع، F.E.A.R. 3 تجربهای ترسناک و هیجانانگیز را ارائه میدهد که به لطف داستان پردازی پیچیده، فضاسازی وهمآلود و المانهای وحشت موثرش، به یاد ماندنی و جذاب است.
F.E.A.R. 3 بازخوردهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. منتقدان از گرافیک بازی، گیمپلی، داستان و صداگذاری آن تمجید کردند. این بازی همچنین از نظر تجاری موفق بود و بیش از 1.5 میلیون نسخه فروخت.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد F.E.A.R. 3