Destiny عنوانی در سبک تیراندازی است که در سال 2014 به عنوان اولین قسمت از مجموعهای منتشر شد که بعدها به سرعت پیشرفت کرد و بین گیمرها جایی برای خود دست و پا کرد؛ به مرور زمان علاوه بر PS3 و Xbox 360، برای کنسولهای اصلی نسل هشتم نیز به بازار عرضه شد. این بازی که تنها در بخش آنلاین قابل انجام است و از عناوین مهم دههی اخیر بازیهای آنلاین محسوب میشود، زاویه دوربین اول شخص داشته و قرار است شما را به نقطهای دور از آیندهی مجهول و خیالی بشر ببرد؛ نقطهای که جنگی عظیم در آن در جریان است و به نظر میرسد "سرنوشت" بشریت و حیات در جهان مادی بیش از همیشه در معرض خطر باشد!
Destiny از لحاظ سبک و سیاق، ترکیبی است از بازیهای سبک MMO و نقش آفرینی؛ با این حال شرکت سازنده اصرار دارد که طرفداران این بازی را به عنوان یک بازی تیراندازی در سبک MMO نگاه در نظر نگیرند؛ چرا که المانهای نقش آفرینی بازی بسیار بیشتر هستند و به عبارتی بر جنبه MMO بازی غالب هستند. همانطور که بسیاری از شما میدانید، این بازی پس از انتشار نسخهی ابتدایی با استقبال وسیعی در بین گیمرها همراه بود. بسیاری دلیل این موفقیت را، پویایی بازی و پشتیبانی مناسب شرکت سازنده از این عنوان میدانند. تاکنون بستههای الحاقی بسیاری برای عناوین مجموعه منتشر شده. هر کدام دروازه جدیدی در مسیر داستان بازی باز کردهاند و چالشهای جدیدی برای مخاطبان به همراه داشتهاند. همچنین به روز رسانی و افزودن آیتمها و سلاحهای جدید، نقشههای متنوع و حتی کاراکترها و کلاسبندیهای متعدد از دیگر دلایل محبوبیت این عنوان هستند.
بازی در هر مرحله شما را به گوشهای جدید از منظومهی شمسی میبرد؛ مثلا برخی مراحل بازی در قمر مریخ و یا سیارهی مشتری جریان دارند و یا حتی در یکی از بستههای بازی شما باید به سفینه عظیمی حمله کنید که در حلقههای زحل جا خوش کرده. به طور کلی میتوان گفت در طراحی مراحل Destiny و محیط سازی بازی، هدف اصلی سازندگان این بوده که هر بار و با هر به روز رسانی عظمت جهان بازی و تنوع محیطی آن بیشتر شود و این روند جذاب تا سالهای پس از انتشار بازی نیز ادامه داشته. گرافیک بازی نسبت به زمان انتشار خود بسیار خوب است. هر چند از آنجا که بازی جهان بسیار وسیعی دارد، احتمال اینکه گاه به گاه با ایرادات گرافیکی برخورد کنید همیشه وجود دارد اما در مواردی بسیار نادر. در کنار همهی اینها موسیقی بازی Destiny نیز به نوبهی خود یک شاهکار محسوب میشود و با سبک خاص خود حال و هوای حماسی بازی را تقویت کرده است.
سیستم نبرد در بازی Destiny شدیدا متکی بر کلاس بندی شخصیتهای بازی و کار تیمی متکی است. هر کلاس در این بازی تواناییها و البته وظایف خاص خود را در میدان نبرد به عهده دارد. این موضوع تا حدی روی بازی تاثیر دارد که معمولا تیمی در بخش PvP بازی موفقتر خواهد بود که از این فرمول خاص پیروی کند. در مقابل اما بخش PvE با از لحاظ هوش مصنوعی دشمنان چنگی به دل نمیزند و از آنجا که اکثر دشمنان بازی به اصطلاح “Bullet Sponge” هستند، شما فقط باید با تیراندازی درست و غالبا بسیار زیاد آنها را از پا در بیاورید. با این وجود طراحی باس فایتهای بازی بسیار خلاقانه است. هر بخش از داستان بازی باس فایت خاص خود را دارد که شما باید به همراه تیم خود با آنها مقابله کنید. در این بخش نیز بازی شدیدا نیازمند کار تیمی خواهد بود.
طراحی سلاح در Destiny بسیار جذاب و خلاقانه است. شما دائما در روند بازی با سلاح جدیدی رو به رو میشوید که این موضوع تا حدودی نیز میتواند شما را گیج کند که با کدام یک پیش بروید بهتر است؟ البته پس از مدتی خودتان به این نتیجه میرسید که بسیاری از سلاحهای بازی تنها تفاوت ظاهری با هم دارند و در نهایت کاربرد و قدرت آنها فرق چندانی در ورند بازی نخواهد داشت. علاوه بر این سلاحها هر شخصیت بازی توانایی خاص خود را دارد که شامل قدرتهای فراطبیعی و ضربات نزدیک و حرکات رزمی میشوند. استفاده درست از این تواناییها میتواند روی سرنوشت نبردهای بازی بسیار موثر باشد.
داستان بازی از سیاره زمین شروع میشود. جایی که رباتی به نام “Ghost” در میان ویرانههای باقی مانده از حیات بشر بر روی زمین، جسد جنگ جویی باستانی را پیدا میکند و به کمک قدرتهای خاصی او را دوباره به زندگی برمیگراند. این جنگ جو که شخصیت تحت کنترل شما خواهد بود، نامی ندارد و تنها Guardian یا محافظ نامیده میشود. جنگی عظیم در جهان در گرفته و نژادهای مختلف از گونههای هوشمند حیات به جان هم افتادهاند. حال شما باید Guardian را در مسیر مبارزه با نیروهای شروری که قصد سلطه بر تمامی موجودات را دارند همراهی کنید؛ این آغاز "سرنوشت" عجیب بشریت خواهد بود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Destiny