Darkest Dungeon عنوانی در سبک Roguelite و نقش آفرینی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده. زاویه دوربین این بازی به صورت ۲ بعدی بوده و تنها به صورت تک نفره در بخش داستانی قابل انجام است. مراحل بازی به صورت تصادفی دائما تغییر میکنند و سیستم Perma-death نیز در بازی گنجانده شده. این عنوان تاکنون برای رایانه های شخصی و کنسول های PS4، Xbox One و Nintendo Switch به بازار عرضه شده است/
شما در Darkest Dungeon فهرستی از قهرمانان را برای کاوش در سیاهچالهای زیر یک عمارت که بازیکن به نوعی میراث خانوادگی شماست، مدیریت میکنید. این عمارت تحت تسخیر موجوداتی شیطانی قرار گرفته و هدف شما زدودن این تاریکی و نفرین حاکم بر سیاهچاله هاست. ویژگی اصلی Darkest Dungeon که در ترکیبی از حرکات همزمان و مبارزات نوبتی اجرا میشود، سطح استرس هر قهرمان است که با کاوش و مبارزه و با پیشروی در مراحل بازی بالا میرود. شخصیتی که سطح استرس بالایی دارد ممکن است دچار مشکلاتی شود که عملکرد او را به عنوان یک کاوشگر مختل کند و یا برعکس، منجر به عملکرد بهتر او شود.
قبل از ورود به سیاهچاله، میتوانید از امکانات موجود در روستای نزدیک عمارت برای مدیریت فهرستی از قهرمانان و تجهیزات آنها استفاده کنید. هر قهرمان به یکی از پانزده کلاس شخصیت بازی تعلق دارد و تواناییها و مهارتهای خاص خود را دارد که میتواند در طول زمان ارتقا یابد. اگر قهرمانی در حین کاوش در سیاه چال بمیرد، آن قهرمان برای همیشه از دست داده اید؛ به این سیستم اصطلاحا Perma-death یا "مرگ دائمی" گفته میشود.
پس از آمادهسازی گروه خود، شما باید چهار نفر از قهرمانان خود را انتخاب کنید تا به کاوش یک سیاه چاله بروند. مبارزات بازی به صورت نوبتی انجام می شود. عنصر اصلی Darkest Dungeon سیستم Affliction آن است که سطح استرس قهرمانان را در طول کاوش نشان میدهد. عوامل متعددی بر Affliction شخصیتهای بازی در سیاهچاله تأثیر میگذارند، مانند کمبود غذا و گرسنگی، نداشتن منابع نور، مشاهده مرگ یا زخمی شدن یکی از اعضای گروه در نبرد، یا در اثر ضربههایی که دشمنان به او وارد میکنند. اگر نتوانید سطح استرس شخصیتها را کنترل کنید، به تدریج ترس بر آنها غالب میشود و در رفتار و راندمان آنها در نبرد تاثیر میگذارد. این سطح از استرس ممکن است نهایتا به حمله قلبی و کشته شدن قهرمانان بازی منجر شود. استرس را می توان در حین حضور در سیاهچاله از طریق کمپینگ در مکان های خاص، یا استفاده از آیتم های به خصوص و همچنین بازگشت به نقطه شروع و یا خروج از سیاهچاله به هر طریقی کاهش داد.
گیم پلی بازی با پیشروی در داستان به مرور سختتر و سختتر میشود. مبارزات ابتدایی بازی تا حدودی سادهتر هستند اما چالش اصلی بازی در باسفایتهای آن نهفته است. مدیریت کاراکترهای بازی تا آماده شدن برای این درگیریهای نهایی، میتواند بسیار چالشبرانگیز باشد. از طرفی نیز از آنجا که طراحی مراحل بازی به صورت تصادفی است و هر بار شروع مجدد متفاوت از بار قبل است، واقعا نمیدانید که قرار است با چه خطراتی رو به رو شوید. این عوامل به ظاهر ساده از Darkest Dungeon عنوانی منحصر به فرد در این سبک خاص ساخته است.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Darkest Dungeon