همان گونه که گفته شد بازی Carrion در زیرژانر وحشت معکوس ساخته شده است. بازیباز در نقش هیولایی قرار میگیرد که شکل مشخصی ندارد و از یک حجم نامنظم و تعدادی بازوهای حرکتی تشکیل شده است. او در یک ساختمان تحقیقاتی تحت نظر شرکتی به نام Relith Science نگهداری شده و مورد آزمایش قرار میگیرد. هیولا از محفظه نگهداری خود فرار میکند و با کشتن انسانها از جمله کارکنان و نگهبانان شرکت، به بخشهای مختلف ساختمان میرود. با پیدا کردن قطعات ژنتیکی خود در ساختمان خاطراتش را به یاد میآورد و متوجه میشود که زمانی در کیسهای کوچک بوده و پس از آن که توسط چند دانشمند کشف شده، بیشتر آنها را کشته و یکی را به تسخیر خود درآورده است. اما بعد از آن نیروهای امنیتی به او حمله کرده و با کشتن دانشمند، او را به ساختمان شرکت بردهاند تا تحت آزمایش قرار گیرد. پس از پیدا کردن تمام قطعات ژنتیکی گمشده، هیولا دوباره به شکل دانشمندی که در ابتدا تسخیر کرده بود در میآید و از ساختمان خارج شده و پا به شهری قرنطینه شده میگذارد.
حرکت هیولا در محیط دو بعدی بازی Carrion با استفاده از بازوهایی انجام میگیرد که کنترل دو جهت از آنها به بازیباز داده میشود. علاوه بر حرکت، حمله به دشمنان و کارهای دیگری از جمله گرفتن و شکستن وسایل نیز با کنترل همین بازوها صورت میگیرد. در مبارزه با دشمنان، هیولا میتواند بعضی از آنها را بخورد که موجب افزایش سلامتی و همچنین حجم و بازوهای او میشود. از طرف مقابل با شلیک دشمنان و آسیب به هیولا، میزان سلامتی و حجم بدن او کاهش مییابد تا جایی که حتی ممکن است کشته شود و منجر به باختن در بازی گردد. علاوه بر قسمتهای مربوط به مبارزه، در بعضی ایستگاههای خاص در طول بازی نیز امکان ارتقا و رشد هیولا وجود دارد. یکی از سلاحهایی که گاهی دشمنان از آن استفاده میکنند، سلاح شعلهافکن است که در این صورت ممکن است هیولا بسوزد و مجبور شود مکانی دارای آب در محیط بازی پیدا کند تا وارد آن شده و آتش را از بین ببرد.
مبارزه با دشمنان میتواند به صورت درگیری مستقیم باشد که اگر هیولا در آن زمان حجم زیادی داشته باشد گزینه مناسبی است. اما اگر حجم هیولا کم باشد، خطر درگیری مستقیم بالا خواهد بود و بهتر است در قسمتهای پنهان محیط بازی مخفی شود و تک به تک انسانها را از پا درآورد. یکی از امکاناتی که در حین مبارزه در اختیار بازیباز قرار میگیرد این است که هیولا میتواند با استفاده از بازوهای خود یکی از انسانهای محیط را کنترل کند و با شلیک کردن اسلحه او سایر انسانها را بکشد. نقدی که نسبت به طراحی گیمپلی بازی Carrion صورت گرفته این است که کنترل و حرکت هیولا مخصوصاً در زمان مبارزات که ممکن است انسانها از چند طرف به او حمله کنند، به سختی انجام میشود و دقت چندانی نیز در انتخاب و کنترل بازوها وجود ندارد.
هرچند بیشتر مدت زمان بازی Carrion را کُشت و کشتار انسانها تشکیل میدهد، اما تمام بازی فقط در همین مبارزات خلاصه نمیشود. در بعضی قسمتها معماهایی پیش روی بازیباز قرار میگیرد که برای ادامه دادن و ورود به مراحل بعدی باید آنها را حل کند و حل کردن آنها گاهی نیازمند افزایش یا کاهش حجم بدن، یا حرکت دادن اشیای خاصی در محیط است.
در بعضی از مراحل بازی Carrion که به اتفاقات گذشته فلشبک زده میشود، بازیباز کنترل دانشمندی را به عهده میگیرد که در ابتدا هیولا را کشف کرده است. در این مراحل چالش خاصی وجود ندارد و بیشتر شامل حرکت در محیط است که بر خلاف مراحل مربوط به هیولا، به گونهای بسیار کند و محدود و حتی تا حدودی غیر بهینه شده انجام میشود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Carrion