داستان بازی در مورد رویارویی خیر و شر آن هم در ترکیبی از فضای قرن نوزدهم و انقلاب صنعتی و جادوگری است. ماجرا از جایی شروع میشود که اعضای انجمن کیمیاگران، میریام (Miriam) را که دختری یتیم بود به عنوان میزبان برای تزریق و آزمایش کریستالهای حامل نیروهای شیطانی (که با نام شارد در بازی شناخته میشوند) انتخاب کردند و با این کار بدن میزبان حاوی قدرتی ویژه میشد. به افرادی که به آنها شارد تزریق شده بود و حامل این نیرو بودند شاردبندر میگفتند که داستان بازی تمرکز روی دو شاردبندر به نامهای Miriam و Gebel دارد. بعد از چندین سال که مجدداً شیاطین به انسانها حمله میکنند میریام از خواب عمیقی که در آن بود، بیدار شده و در جریان مبارزه با شیاطین قرار میگیرد. البته او متوجه میشود که جیبل در حقیقت تبدیل به فرمانروایی برای شیاطین شده است. جیبل که انسانی خوب و دوستی صمیمی برای میریام به نظر میرسیده است تبدیل به موجودی شرور شده و عامل حمله شیاطین هم خود او بوده و به نوعی تبدیل به یک شخصیت پروتاگونیست شده است.
شخصیت اصلی بازی همان میریام است که برای متوقف کردن جیبل راهی سفر میشود. البته در این مسیر او تنها نیست و چندنفری هم (مانند یوهانس که فردی شیمیدان است و در ترکیب مواد مختلف و ساخت تجهیزات بازیکن را راهنمایی میکند و ...) او را همراهی میکنند. شخصیت میریام از طریق دریافت XP که از گشت و گذار در نقشه و کشتن دشمنان دریافت میشود و همینطور ارتقای سلاحها و تجهیزات که با پیدا کردن آیتمهای مختلف در فضای بازی و صندوقها اتفاق میافتد؛ لولآپ میشود.
کرفت کردن و ساختن داروی سلامتی و یا جادوی کشنده، تجهیزات، غذا و ... بخشی از بازی است که با جمع آوری آیتمهایی که از بازکردن صندوقها و یا کشتن دشمنان بدست می آید،قابل ترکیب و یا حتی تجزیه است. با بدست آوردن آیتمها میتوانید سلاح و زره و انگشتر و توانایی در ضربات و ... را تقویت کنید. میریام با استفاده از سلاحهای سرد و گرم (یک دستی و دو دستی)، شلاق، جادو و ... با دشمنان مبارزه میکند که همگی تنوع خاصی به سیستم مبارزاتی بازی داده است. البته به این انتخابها و پاورآپها، شخصی سازی ظاهر میریام از رنگ چشم و لباسها و مدل مو را هم باید اضافه کرد.
در طول بازی با بدست آوردن تواناییهای خاصی این امکان در اختیار بازیکن قرار داده میشود تا به عقب برگردد و وارد اتاقها و مکانهایی که قفل بودهاند یا امکان دسترسی در آن لحظه را نداشتهاند بشود و بدین ترتیب آیتمهای بیشتری از بازی جمع آوری کند. این ویژگی با توجه به ریست شدن دشمنان در بازی در نوع خود جالب بوده و به گونهای برای بازیکنانی است که احتمالا در مدل بارتل در دسته بازیکنان اچیور قرار میگیرند! در هر صورت میتوان برای ذخیره کردن بازی به اتاقهای ذخیره قرمز رنگ به روی نقشه رفته و بازی را به صورت دستی ذخیره نمود. این روش ذخیره سنتی بازی که امروز کمتر در بازیهای جدید میشود در کنار طراحی دوبعدی و تم تاریک بازی شاید بازیکن را به یاد بازیهای نوستالژیک قدیمیتر بیاندازد! اما گرافیک هنری زیبای بازی و همینطور گیمپلی بازی کاری میکند که تجربه یک بازی نسل هشتمی به بازیکن منتقل شود!
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Bloodstained: Ritual of the Night