Aggelos عنوانی در سبک اکشن نقش آفرینی و پلتفرمر است که در سال 2018 برای کنسولهای PS4، Nintendo Switch و رایانههای شخصی به بازار عرضه شد. زاویه دوربین بازی به صورت ۲بعدی و از کنار بوده و تنها در بخش داستانی، به صورت تک نفره قابل انجام است.
ساختار کلی Aggelos آنقدر ساده است که با جست و جو در اینترنت و دیدن چند تصویر، صفر تا صد بازی را میتوانید در ذهنتان تصور کنید. این بازی با اقتباس از عناوینی همچون Wonder Boy ساخته شده؛ در واقع از تمامی جنبهها می توان این دو عنوان را با هم مقایسه کرد. برای مثال، جهان بازی با بافتهای گرافیکی 8بیتی ساخته شده و اگر به کسی که اطلاعاتی ندارد این بازی را نشان دهید باور نمیکند این بازی همین چند سال پیش ساخته شده. موسیقی و گرافیک بازی هر دو در کنار هم فرمولی را شکل دادهاند که یه خوبی یادآور بازیهای قدیمی این سبک است. استفاده از رنگهای شاد و صداگذاری بسیار ساده، در انتقال این حس نوستالژیک به Aggelos کمک شایانی کردهاند.
Aggelos از حیث گیم پلی نیز بسیار ساده است. حرکت در 4 جهت و چند حرکت پیش پا افتاده در سیستم مبارزات بازی، فاکتورهای اصلی گیم پلی بازی هستند؛ حتی دکمه یا اکشن خاصی برای دویدن بازی سرعت بیشتر هم در بازی وجود ندارد. با این وجود همین دایره محدود نیز حق مطلب را ادا کرده و برای چنین عنوان جمع و جوری کفایت میکند. محوریت اصلی قدرتهای شخصیت تحت کنترل شما، 4 عنصر اصلی یا همان "آب، خاک، هوا، و آتش هستند؛ به این صورت که هر مرحله از بازی بر اساس یکی از این عناصر و یا ترکیبی از آنها طراحی شده. مثلا برای مرحلهای که در زیر آب جریان دارد شما باید از سلاح و زره مرتبط با همان عنصر استفاده کنید. البته علاوه بر شمشیر، در برابر برخی از دشمنان کوچکتر بازی میتوانید تنها با پریدن روی آنها نابودشان کنید.
گیم پلی بازی گرچه ساده است، اما طبق روال عادی این سبک بازیها، Aggelos موقعیتهای چالش برانگیزی نیز قرار میدهد. برای مثال در برخی از قسمتهای پلتفرمر بازی که شما باید موانع خاصی را تنها با پریدن و جاخالی دادن رد کنید، آزمون و خطا تنها راه است. یعنی باید خودتان را برای بارها و بارها شکست خوردن آماده کرده باشید. علاوه بر این، در انتهای هر مرحله باید با "غول" خاصی مبارزه کنید. میزان سختی این بخش از بازی چندان با درجه سختی که اعمال کردهاید ارتباطی ندارد و به هر حال بسته به تواناییتان در انجام این سبک بازیها محکوم به تحمل چند بار شکست خواهید بود.
وقتی تمامی این موارد را کنار هم میگذاریم، به نظر میرسد Aggelos پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به عنوانی خاص در این سبک کم طرفدار را داشته باشد؛ البته ایرادات جزئی و ظریفی در این میان هستند که مانع این اتفاق شدهاند. تنوع بسیار پایین حرکات در مبارزات بازی، طراحی غیر خلاقانهی مراحل بازی و ریتم کند آنها و مهمتر از همه داستان بسیار کوتاه و کلیشهای، عوامل اصلی عدم موفقیت Aggelos هستند. شاید اگر این ایرادات در بازی نبود، نام آن در بین هوادارن این سبک بیشتر سر زبانها می افتاد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد Aggelos