• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی ۴۱۱۴۸

author-img

توسط : مریم صدیقی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1347 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

41148یک بازی در ژانر ماجراجویی با موضوعیت قیام علیه شیطان است که در فضایی داستانی و دوبعدی در پلتفرم اندروید قابل اجرا می‌باشد این بازی از 4 اپیزود تشکیل شده است که تنها اپیزود اول آن رایگان است. داستان مردی را روایت می‌کند که دجار آلزایمر شده و در مکانی ناشناخته بهوش می‌آید. اپیزود اول و دوم بیشتر المان2های ترس و خشونت را   به بازیکن القا می‌کنند.

ژانر : ماجراجویی

7 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز؛ بهتر است بدانید که 41148 یک بازی ماجراجویی با موضوع مبارزه علیه شیطان می‌باشد. این بازی شامل 4 اپیزود است که تنها اپیزود اول آن رایگان بوده و برای دسترسی به اپیزودهای دیگر باید پول پرداخت شود. وجه داستانی بازی مخاطب را به خرید مجموع اپیزودها  ترغیب می‌کند. در نظر داشته باشید که القا کردن مفاهیم ماورایی در ذهن افراد کار بسیار مشکلی است، بنابراین ممکن است فرزندانتان خصوصا در سنین پایین تر درک درست و متناسبی نسبت به مفاهیم این چنینی نداشته باشند.در منوی اصلی بازی بخشی تحت عنوان داستان‌ها قرار دارد که خاطرات شخصیت‌های اصلی بازی را بازگو می‌کند که البته رایگان نبوده اما به فهم بهتر داستان بازی کمک خواهد کرد.

فرزندتان در نقش سینا تنتا، در اپیزود اول و دوم با انواعی از نمادهای شیطان پرستی رو به رو می‌شود. او در ابتدا ازگرو‌ه های شیطانی فریب می‌خورد و دست به عملی غیر انسانی می‌زند اما زمانی که متوجه اشتباه خود می‌شود در صدد جبران بر می‌اید و سعی بر بر ملا کردن اقدامات این افراد برای عموم می‌کند تا جایی که جان خود را از دست می‌دهد.

اپیزود اول و دوم بازی بیشتر حس ترس و خشونت را به بازیکن انتقال می‌دهد. خشونت هایی مثل نمایش جنازه‌های غرق در خون یا هیولاهایی که به صورت ناگهانی ظاهر می‌شوند و در برخی موارد قصد گرفتن جان بازیکنان را داشته و باید از آن‌ها فرار کنند یا با استفاده از سلاح‌های سرد و گرم آن‌ها را بکشند.

حل معماهای بازی نیازمند دقت فرزندتان است البته در طول بازی هشداری به شکل راهنما نمایش داده می‌شود که استفاده از آن با تماشای تبلیغ یا پرداخت ممکن می باشد.

پول درون بازی به شکل مکعبی است که از طریق تجربه در بازی حاصل نمی‌شوند و تنها با پرداخت پول واقعی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

خلاصه‌ی آن: شیطان پرستی در کشور ماهنوز در دوره نمادین به سرمی‌برد و به ایدئولوژی تبدیل نشده است اما باید نسبت به این نمادها آگاه بود، چرا که بعد از ترویج نمادها در آثر عدم آگاهی، نوبت به ایدئولوژی خواهد رسید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز؛ برای اینکه فرزندانتان در چالش‌های اعتقادی گرفتار نشوند و یا دچار شک و تردید نگردنند باید نقش خود را در تقویت روحیه پرسشگری آن‌ها پررنگ کرده و آن‌ها را تشویق به تحقیق و مطالعه کنید.

مثلا از فرزند خود در رابطه با داستان بازی سوال کنید. از او بخواهید تحلیل و برداشت خود را از  بازی بیان کند.

از او بپرسید تاچه اندازه با نمادهای شیطان پرستی آشنایی دارد و آیا متوجه این نمادها مثل عدد 666 یا صلیب وارونه در بازی شده است؟

علت اصلی استفاده از این نمادها چه در بازی ها چه در دنیای واقعی چیست؟

خلاصه‌ی آن: از فرزند خود در رابطه با داستان بازی سوال کنید. از او بخواهید تحلیل و برداشت خود را از  بازی بیان کند.

ماجرای بازی

41148  یک بازی ماجراجویی تک نفره است . این بازی از 4 اپیزود تشکیل شده که تنها اپیزود اول آن رایگان می‌باشد. کنترل بازی به شکل کلیک و اشاره است و بازیکنان می‌توانند با ضربه زدن به هر آنچه در محیط بازی دیده می‌شود اطلاعات کسب کنند. با استفاده از این اطلاعات، دیالوگ هایی که بین شخصیت‌های بازی ایجاد می‌شود و اشیائی که در طول بازی بدست می‌آید، پیشرفت در بازی میسر می‌گردد.

بازی روایت داستان مردی است به نام سام با اسم مستعار سینا تنتا که حافظه خود را از دست داده و در یک کلیسای تاریک و خوفناک به نام کلیسای خورشید از رویایی بیدار می‌شود. رویایی که در آن قصد دارد یک زن (نام مستعار: سارا میتین) را بکشد. زمانی که از خواب بیدار می‌شود تنها چیزی که به یاد می‌آورد همان رویایی است که در خواب دیده است. محیط بازی مملو از نماد های شیطان پرستی و ایلومینیاتی است و با اینکه او چیزی به یاد نمی‌آورد اما حس منفی نسبت به تصاویر و مجسمه های شیطانی نشان می‌دهد. از روی اجساد کشته شده و سایر نشانه ها متوجه می‌شود به این کلیسا حمله تروریستی شده و هر لحظه به دنبال هویت واقعی خود می‌گردد. دراین میان با هیولاهایی با اسم های فونوس، آسمادوس، آمادو و... روبه رو می‌شود که سعی بر فریب دادن سینا و قانونی جلوه دادن کارهای شیطانی خود دارند. آن ها در تلاشند تا روح او را تسخیر کرده و برای اقدامات شیطانی خود از آن استفاده کنند. بنابراین کارهای خود را در جهت عدالت خواهی و اقدامات گروه خیریه 41148 را ضد انسانی جلوه می‌دهند. سینا برای جلوگیری از اقدامات ضد انسانی این افراد، ساختمان مرکزی 41148 را منفجر می‌کند. هیچ خبری از انفجار در رسانه ها پخش نمی‌شود و به نظر می رسد روی این اتفاق سرپوش گذاشته شده است. سینا از اینکه ممکنه آدم های بی گناهی را کشته باشد احساس گناه می‌کند. او به مقعر 41148 می‌رود و با استفاد از یک مکعب سبز رنگ یکی از درهای مخفی را باز می‌کند. دراین اتاق با همان زنی که در رویای خود او را ملاقات کرده بود رو به رو می‌شود و از او می‌خواهد حقیقت را بیان کند. سینا با صحبت های لی لی متوجه می‌شود او یک نیرو از سازمان 41148 بوده که به عنوان جاسوس به کلیسای خورشید نفوذ کرده تا افراد این کلیسا را شناسایی کند. خالق همه موجودات خدا یکتاست اما موقعی که خدا انسان را خلق می‌کند به همه می گوید بر او سجده کنند اما شیطان از سر غرور اطاعت نکرده و قسم می‌خورد تا برای همیشه انسان را فریب دهد . سینا زمانی که متوجه این حقه می‌شود تلاش می‌کند تا اقدامات شیطانی این گروه‌ها را برای همه افراد بر ملا سازد. . پایان بازی بدین شکل است که دو گزینه در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد و آن‌ها با انتخاب هر یک، بازی را به شکل متفاوتی به پایان می‌رسانند.

در نهایت می‌توان گفت اپیزود اول و دوم بیشتر المان های ترس و خشونت را به بازیکن انتقال می‌دهد و بازیکن به تحلیل درستی از داستان بازی نمی‌رسد اما در اپیزود 3 و 4 وجه داستانی بازی قوی تر شده و بازیکن همزاد پنداری بیشتری با شخصیت اصلی بازی پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

 سیستم عامل(ها): anroid

نام ناشر: مهدی فنائی

نام توسعه دهنده: مهدی فنائی

تاریخ انتشار: 23/10/2017

1/8/1396

تاریخ آخرین به روزرسانی:13/10/1401

24/12/2022

نیاز به اینترنت: بازی آفلاین است اما باوجود اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت درشبکه‌های اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ۴۱۱۴۸

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!