آنچه لازم است والدین بدانند
صحنههای خشن در بخش روایت داستانی، بددهانی و نمایش برهنگی از مواردی هستند که در محتوای این بازی وجود دارند. این بازی شرایط لازم برای دریافت مجوز انتشار قانونی در کشور را دارا نبوده است.
دیدگاه کدومو
دیدگاه والدین
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
دیدگاه فرزندان
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
شاخص های اثر
آنچه لازم است والدین بدانند
صحنههای خشن در بخش روایت داستانی، بددهانی و نمایش برهنگی از مواردی هستند که در محتوای این بازی وجود دارند. این بازی شرایط لازم برای دریافت مجوز انتشار قانونی در کشور را دارا نبوده است.
ماجرای بازی
اکثر داستان این بازی در دهه ۸۰ ژاپن و در سال ۱۹۸۵ در یک خط تاریخی خیالی میگذرد، اما به سالهای دیگر هم میرود که شامل ۱۹۴۵ و اواخر جنگ جهانی دوم، 2025، 2065 و 2105 میباشد. اکثر شخصیتها مربوط به دوره دهه هشتاد هستند اما از زمانهای دیگر هم شخصیتهایی حضور دارند. روایت داستان بین این شخصیتها تقسیم شده است و با دنبالکردن داستان هر شخصیت باید از یک آینده فاجعهبار برای بشریت جلوگیری کرد. یکی از مکانهای مهم در داستان دبیرستان ساکورا است که شخصیتهای بازی در طی زمانهای مختلف در آن مشغول به تحصیل بودهاند. داستان به صورت غیرخطی روایت میشود و بین زمانها و شخصیتهای مختلف جابهجا میشود و درباره حمله هیولاهایی است که در بازی با نام دیموز (Deimos) شناخته میشوند و به طور ناگهانی در سال 1985 ظاهر شدهاند. هر شخصیت بازی یک ربات غولپیکر دارد که با نام نگهبان شناخته میشود و با کنترل آن با هیولاها مبارزه میکند. این سیزده شخصیت اصلی هرکدام داستان منحصربهفرد خود را دارند و همچنین کاراکترهای غیر قابل بازی (NPC) مهمی هم در داستان بازی وجود دارند. خط داستانیهای مختلف در نهایت به هم میپیوندند و همه شخصیتهای اصلی برای نبرد نهایی دور هم جمع میشوند و با مبارزه با هیولاها گرههای آخر داستانی را باز میکنند.
گیمپلی بازی به سه بخش اصلی تقسیم میشود. بخش یادآوری (Remembrance) با سبک ماجرایی پیش میرود و شامل گشتوگذار و صحبت با بقیه و جمعکردن اطلاعات است و داستان اصلی بازی را بهپیش میبرد. بخش تخریب (Destruction) هم با کمک رباتها به مبارزه با هیولاها میگذرد و به صورت استراتژی بیدرنگ است. بخش تحلیل (Analysis) بازی هم شامل اطلاعاتی است که در بازی جمعآوریشده و در یک پایگاهداده نگهداری میشود، شامل اطلاعات درباره شخصیتها، تصاویر، اسناد و شرح رویدادهای مهم بازی میباشد.
در بخش یادآوری، بازیکن در یک فضای دوبعدی ساید اسکرول (Side-scroll) به گشتوگذار در دنیای بازی مشغول میشود، با بقیه شخصیتها تعامل و گفتگو میکند و داستان اصلی بازی را بهپیش میبرد. همچنین در بعضی بخشها میتوان تصمیمات خاصی گرفت که تأثیراتی بر رویدادها میگذارد. کلمات کلیدی و مهمی که توسط شخصیتها بیان میشود و وسایلی که در طی بازی پیدا میشوند به پایگاهداده بازی اضافه میشود و با بررسی آنها دیالوگهای جدیدی در دسترسی قرار میگیرند. نکات کلیدی که در طی یک خط داستانی پیدا میشوند به بقیه خطهای داستانی هم اضافه میشود و میتوان با کمک اطلاعات دورههای مختلف، خط داستانیهای دیگر را پیش برد. خط داستانی شخصیتها با کمک یک فلوچارت نمایش داده میشود که بازیکن میتواند بین آنها جابهجا شده و کلمات کلیدی و اطلاعات جدیدی که یافت شده را در خطهای داستانی دیگر تست و بررسی کند. اگر انتخاب اشتباهی توسط بازیکن صورت بگیرد، بازی به ابتدای آن روز برمیگردد تا بازیکن بتواند انتخاب درستی داشته باشد و این امکان وجود دارد که وقایعی که بازیکن قبلاً آنها را دیده بهسرعت رد شوند تا زودتر به انتخاب موردنظر برسد.
در بخش تخریب، نبردها به وقوع میپیوندند. در هر نبرد میتوان تا شش کاراکتر مختلف را انتخاب کرد و در طی نبرد باید از یک پایانه محافظت شود. سطح سلامتی پایانه بر اساس اینکه چه نیروهایی در میدان نبرد حضور دارند تعیین میشود و اگر همه نیروها شکست بخورند و از بین بروند، پایانه نیز نابود میشود و بازی به اتمام میرسد. در این حالت بازی را میتوان متوقف نموده و استراتژیهای مختلفی را پیادهسازی کرد. مثلاً جابهجا کردن نگهبانها و انتخاب قدم بعدی از منوهای مربوط به هر نگهبان که شامل اقداماتی برای حمله، دفاع و پشتیبانی از بقیه میشود. نبردهای این بخش وقتی همه موجهای حملات هیولاها از بین بروند به اتمام میرسد.
نگهبانها به چهار دسته و نسل تقسیم میشوند و هر نگهبان قابلیتهای خاص خود را دارد. نسل اول فقط برای نبردهای تنبهتن مناسب است و نسل سوم فقط از فاصله دور میتواند مبارزه کند. نسل دوم هم از نزدیک و هم از دور قابلیت نبرد دارد و نسل چهارم توانایی پرواز کردن دارد. هرکدام دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود هستند که نیاز به استراتژی مناسب برای پیروزی در نبرد وجود دارد. مثلاً نگهبانان نسل سوم که در مبارزه از فواصل دور قدرت دارند و میتوانند دشمنان را بهراحتی از فاصله دور نابود کنند در نبرد نزدیک بهخاطر داشتن زره ضعیف شانس زیادی ندارند و باید همیشه آنها را در جای مناسب قرار داد. دشمنان هم در انواع مختلف با نقاط ضعف و قدرت منحصربهفرد در بازی حضور دارند.
جزئیات اثر
عکس های منتخب بازی
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد ۱۳ Sentinels: Aegis Rim