• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی گشت پلیس ۲(خودروی پلیس)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6852 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
رانندگی هیجان‌انگیز با انواع ماشین‌های پلیس، گشت‌زنی آزادانه در نقشه ی شهر تهران، انجام مأموریت‌های تعقیب و گریز و تیراندازی و درگیری با خلاف‌کاران، سؤالات چهارگزینه‌ای اطلاعات عمومی و تخصصی، مسابقات رکوردزنی پیست و عکاسی و اشتراک در فضای مجازی.

ژانر : مسابقه‌ای

74 مناسب خانواده 23 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه و تندیس "بهترین بازی مسابقه‌ای" جشنواره هشتم بازی‌های رایانه‏ ای ایران، بازی برتر سال نود و هشت کافه بازار، شبیه‌سازی مناسب نقشه و فضای شهری تهران.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی گشت پلیس از نوع تعقیب و گریز و تیراندازی است که باعث می‌شود دقت بصری فرزندمان افزایش پیدا کند و مهارت هماهنگی چشم و دست نیز بهبود یابد. البته بهتر است بین مراحل کمی به دست و چشمشان نرمش دهند. سؤالات چهارگزینه‌ای در حیطه‌ی راهنمایی‌ورانندگی، اطلاعات عمومی، مذهبی و تاریخ در بازی وجود دارد که یکنواختی بازی و هیجان صرف را کم کرده و به فرزندمان فرصت تفکر می‌دهد و جنبه‌ی آموزشی دارد، اما باتوجه‌به سطح سختی بالای بعضی کوئیزها برای کودکان زیر هفت سال مناسب نیست و بهتر است فرزندمان را همراهی کنیم. همچنین باتوجه‌به امکانات متعدد بازی از قبیل عکاسی، ثبت رکورد و اشتراک‌گذاری با دوستان در فضای مجازی و اینستاگرام، ثبت‌نام در سرور بازی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و بازیافت در موقع نصب مجدد و موارد این‌چنینی، این بازی اجازه‌ی دسترسی‌هایی مثل مدیریت فایل و پوشه و همچنین دسترسی به لیست تماس‌ها را می‌گیرد. بعضی غلط‌های تایپی و املایی در کوئیز ها وجود دارد که ممکن است اطلاعات نادرستی در ذهن فرزندمان ذخیره نماید. این بازی آنلاین است اما با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و حذف تبلیغات امکان بازی آفلاین وجود دارد. همچنین باتوجه‌به پخش اتفاقی تبلیغات، ممکن است برخی از آن‌ها مناسب سن کودک و نوجوان نباشد و محتوای تبلیغات برایشان مضر باشد.

خلاصه‌ی آن:

بازی آنلاین است اما با پرداخت درون برنامه‌ای برای حذف تبلیغات می‌توان آفلاین بازی کرد. تعقیب و گریز و تیراندازی با ماشین پلیس، سؤالات چهارگزینه‌ای که سخت‌تر از توان کودک هستند و گاهاً جواب سؤالات اشتباه است. پخش تبلیغات متعدد و نامناسب سن کودک و نوجوان.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندمان درباره‌ی نقش مؤثر پلیس در جامعه صحبت کنیم.

اگر فرزندمان به شغل پلیس علاقه پیدا کرد باتوجه‌به سن کودکمان راه‌های ورود به شغل پلیس را به او توضیح دهیم.

به فرزندان کم سن‌وسال توضیح دهیم درصد خیلی کمی از درگیری‌های پلیس در سطح شهر همراه با تیراندازی خواهد بود.

 در حین تصادف در بازی تغییرات زیادی در ماشین‌ها به وجود نمی‌آید، به فرزندمان توضیح دهیم که در دنیای واقعی این‌طور نیست و رانندگی نیاز به مهارت زیادی دارد.

 اگر فرزندمان در مورد بعضی دیالوگ‌های بازی یا ماهیت مأموریت‌ها دچار ابهام شد مانند دستگیری باند مواد مخدر یا مشروبات الکلی ابتدا از خود او سؤال کنیم و اول بسنجیم که فرزندمان چه میزان اطلاعات دارد سپس برحسب اطلاعات کودک به او پاسخ دهید.

 اگر برای فرزندمان درباره جمع‌کردن پول در وسط شهر، توسط پلیس در بخش‌هایی از بازی ابهام و سوال پیش آمد به او می‌گوییم این کار برای جذاب‌تر شدن روند بازی است و در دنیای واقعی اگر پولی از خیابان پیدا کردیم باید به صاحب آن برگردانیم.

 اگر برای فرزندمان سؤال پیش آمد که به چه دلیل پلیس امکانات ماشین خود را ارتقا می‌دهد توضیح می‌دهیم که این کار به‌خاطر تقویت نیروی پلیس در برابر مجرمان است.

خلاصه‌ی آن:

صحبت با کودکان درباره نقش مؤثر پلیس در حفظ امنیت جامعه، پاسخ‌دادن به ابهامات کودکان متناسب به اطلاعات خودشان.

ماجرای بازی

بازیکن در نقش پلیس، انواع مأموریت‌های تعقیب و گریز ماشینی را در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر، دزدی، گروگان‌گیری، مبارزه با مجرمان و اشرار، اسکورت زندانیان و غیره در فضای شهر تهران انجام می‌دهد. همچنین، گشت‌زنی آزاد در شهر، رکورد زمانی، کوئیز های چهارگزینه‌ای، باشگاه تیراندازی از دیگر امکانات بازی است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید

نام ناشر: ناجی هنر

نام توسعه دهنده: استودیو هنر نور و حرکت

تاریخ انتشار: -

تاریخ آخرین به روزرسانی: 10/4/99

نیاز به اینترنت: بازی آنلاین است.

امکانات آنلاین: پرداخت درون برنامه‌ای، تماشای تبلیغ، جدول رده‌بندی، ذخیره سازی.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گشت پلیس ۲(خودروی پلیس)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!