• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی چشم انداز گلف ( vista golf)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1218 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
تبلیغات زیاد این بازی به‌صورت مداوم در بین مراحل بازی نمایش داده می‌شوند و حتی گاهاً دارای نکاتی هستند که برای بازیکن مناسب نمی‌باشد. برای حذف تبلیغات می‌شود از گزینه‌ی حذف تبلیغ، که آن هم یک مرحله در میان فعال می‌شود استفاده کرد و یا با پرداخت مبلغی به دلار از شر تبلیغات خلاص شد. این بازی بر روی مهارت نشانه گیری بازیکن اثر مثبت دارد. همچنین توجه به شبکه‌ی اجتماعی درون بازی لازم به نظر می‌رسد.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

دارار بودن بیش از دو میلیارد مرحله

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تبلیغات در این بازی به صورت مداوم و بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شوند و گاهاً در میان آن‌ها نیز نکاتی وجود دارد که برای بازیکن مناسب نیستند. برای اینکه بازیکن بتواند از شر این تبلیغات خلاص شود یا باید از گزینه‌ی حذف تبلیغ که در مراحل بازی نمایش داده می‌شود استفاده کند، که آن هم یک مرحله در میان قابل استفاده است، و یا می‌توان با پرداخت مبلغی به دلار، این تبلیغات را به کلی حذف کرد. البته راه حل ساده و کم هزینه‌تر قطع اتصال اینترنت است. برای پیروزی در این بازی، نیاز است تا بازیکن مهارت نشانه‌گیری خوبی داشته باشد و در کنار آن بتواند قدرت ضربه‌ی خود را نیز تنظیم کند. در صورتی که بازیکن پس از ضربه زدن به توپ از ضربه‌ی خود راضی نباشد، می‌تواند از یکی از دو امکان بازگشت حرکت (undo) استفاده کند که برای آن هم باید ابتدا یک تبلیغ تماشا کند. اگر دو امکان بازگشت حرکت بازیکن تمام شود، باید کمی صبر کند تا دوباره این امکان برای او فعال شود. به عنوان یک نکته‌ی مثبت می‌توان به تقویت مهارت نشانه گیری بازیکن و درک شهودی از بازگشت اجسام در برخورد با دیواره‌ها اشاره کرد. نکته‌ی حساسیت برانگیز بازی شبکه‌ی اجتماعی هست که گزینه‌ی ورود به آن در گوشه‌ی سمت چپ و بالای پنل بازی قابل مشاهده است. ورود به یک شبکه‌ی اجتماعی ممکن است باعث آشنایی فرزند شما با افراد ناشناس و غیر قابل اعتماد شود و از همین نظر توجه به این نکته بسیار ضروری است و نیاز به همراهی با فرزندتان در زمان بازی هست تا حواستان باشد با ورود به این اپلیکیشن درگیر تبعات منفی آن نشود. رده‌ی سنی بالای بازی نیز، نه به خاطر نکات منفی زیاد، بلکه به علت وجود همین اپلیکیشن است.

خلاصه‌ی آن:

نمایش مداوم تبلیغات در بازی که در میان آن هم گاها تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند که در آن‌ها نکاتی وجود دارد که مناسب سن بازیکن نمی‌باشد. برای حذف این تبلیغات بازیکن باید مبلغی را به دلار پرداخت کند تا از شر تبلیغات خلاص شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

انجام این بازی می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای آشنایی فرزند شما با ورزش‌های گوناگون باشد. پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت استفاده کنید و با بهره‌گیری از زمینه‌ی ورزشی بازی، استعداد و علاقه‌ی فرزند خود به ورزشی که برای او مناسب است را پیدا کنید. در کنار پیدا کردن استعداد ورزشی فرزند خود، سلامتی او نیز تحت تأثیر همین مساله قرار دارد.

دقت در انتخاب زاویه و شدت ضربه به توپ و نمایش رفتار توپ بعد از ضربه می‌تواند درک شهودی خوبی درباره‌ی برخی قوانین فیزیک، مانند تکانه به بازیکن بدهد. هر چند بحث درباره‌ی تکانه ممکن است برای فرزند شما زود باشد اما همین نمایش رفتار توپ قبل و بعد از ضربه می‌تواند باب خوبی برای صحبت درباره‌ی برخی قوانین علمی، مخصوصاً فیزیک و پدیده‌های پیرامونمان باشد. همچنین آزمایش‌های خانگی قوانین علمی می‌تواند علاقه‌ی بیشتری نسبت به علم در فرزند شما ایجاد کند و در کنار یک تفریح، میزان دانش فرزندتان نیز بیشتر شود. کلیپ‌ها و مستندات علمی مخصوص بازه‌ی سنی فرزند شما نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

این بازی نیز همانند اکثر بازی‌های دیگر دارای انبوهی از تبلیغات است. پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی تبلیغات، فرهنگ استفاده از وسایل و هدف از یک خرید مناسب و درست با فرزندتان صحبت کنید. همچنین وضع قوانینی برای استفاده از موبایل و یا تبلت را هم توصیه می‌کنیم تا بعد از مدتی با انبوهی از بازی‌ها به همراه انواع ناهنجاری‌ها مواجه نشوید.

توصیه‌ی دیگرمان این است که درباره‌ی ورود به شبکه‌های اجتماعی که در بازی‌ها وجود دارند و یا تبلیغ می‌شوند برای فرزند خود قوانینی بگذارید تا با ورود به آن‌ها باب آشنایی با افراد غریبه و غیر قابل اعتماد، باز نشود. همچنین می‌توانید با قطع اتصال اینترنت دستگاه، جلوی آسیب‌های تبلیغات این بازی و همچنین احتمال عضویت درشبکه‌ی اجتماعی را بگیرید.

خلاصه‌ی آن:

این بازی نیز همانند اکثر بازی‌های دیگر دارای انبوهی از تبلیغات است. پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی تبلیغات، فرهنگ استفاده از وسایل و هدف از یک خرید مناسب و درست با فرزندتان صحبت کنید. همچنین وضع قوانینی برای استفاده از موبایل و یا تبلت را هم توصیه می‌کنیم تا بعد از مدتی با انبوهی از بازی‌ها به همراه انواع ناهنجاری‌ها مواجه نشوید.

ماجرای بازی

در این بازی بازیکن باید به انجام بازی گلف بپردازد و توپ گلف را در سوراخ انتهای مسیر بیندازد. برای انجام این کار لازم است بازیکن با کشیدن دست بر روی صفحه، در محدوده‌ی دایره‌ای حول توپ و سپس رها کردن، آن توپ را به حرکت درآورد. جهت و شدت ضربه به توپ به میزان و جهت کشیدن دست بازیکن بر روی صفحه وابسته است. برای اینکه بازیکن بتواند جهت مناسب برای ضربه زدن به توپ را پیدا کند، می‌تواند با زوم کردن روی صفحه یا بزرگ نمایی آن و همچنین با تغییر جهت دوربین، بهترین زاویه‌ی ممکن را پیدا کند. دو رویداد روزانه و هفتگی در این بازی وجود دارد که با امتیازی که بازیکن در آن‌ها به دست می‌آورد رتبه‌ی خود در جدول رتبه بندی را مشخص می‌کند. نحوه‌ی بازی کردن در دو رویداد نیز کاملاً مشابه بخش مرحله‌ای بازی است و تنها تفاوتی که بین رویدادها و مراحل بازی وجود دارد در نقشه‌ی بازی است. نحوه‌ی انجام بازی می‌تواند موفقیت‌هایی را برای بازیکن به همراه داشته باشد که البته این موفقیت‌ها اثری بر روند بازی ندارند. در هر مرحله تعدادی حرکت برای انجام بازی در نظر گرفته شده است که امتیازی که بازیکن در آن مرحله به دست می‌آورد به وسیله‌ی تعداد حرکاتی است که کمتر از آن تعداد انجام می‌دهد تا بازی را ببرد البته بازیکن در کل محدودیتی در تعداد حرکات ندارد. بازیکن در مدت زمانی مشخص برای انجام بخش مرحله‌ای بازی، دو بار امکان بازگشت حرکت را دارد و پس از استفاده از هر دو فرصت خود باید صبر کند تا دوباره این فرصت‌ها برای او تمدید شود. البته برای استفاده از همین دو فرصت نیز بازیکن مجبور است که برای هر کدام یک تبلیغ تماشا کند. در گوشه‌ی سمت چپ و بالای صفحه‌ی اول بازی، یک لینک به اپلیکیشن دیسکورد(discord) وجود دارد. اپلیکیشن دیسکورد یک شبکه‌ی اجتماعی مختص بازی است. ورود به این اپلیکیشن می‌تواند زمینه‌ی آشنایی بازیکن با دیگر بازیکن‌ها شود. همچنین قابلیت‌هایی مانند استریم کردن، تماس تصویری، صوتی و متنی را نیز دارا می‌باشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios

نام ناشر: Shallot Games, LLC

نام توسعه دهنده: Shallot Games, LLC

تاریخ آخرین به روزرسانی: 10/11/2020 -- 20/08/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، شبکه‌ی اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چشم انداز گلف

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!