• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی هانگری شارک ورد (جهان کوسه‌ی گرسنه) (Hungry shark world)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3213 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی Hungry shark World  یک بازی اکشن آفلاین - آنلاین است که در آن بازیکن در نقش یک کوسه که عطشی ناتمام برای شکار دارد، در اقیانوس‌های مختلف گشت‌وگذار نموده و انواع آبزیان، غواصان و شناگران را بی‌رحمانه می‌کشد.

ژانر : اکشن

17 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد ولی در حالت آنلاین امکانات بیشتری در بازی فعال می‌گردد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی hungry shark بازی است که در آن فرزندتان در نقش یک کوسه می‌بایست برای بقای خود و زنده ماندن در زیر آب تلاش کند. در این راه نباید از هیچ موجودی برای تغذیه خود دریغ کند و تمامی ماهی‌ها، گیاهان دریایی، لاک‌پشت‌ها و حتی انسان‌ها و غواصانی که برای تفریح به دریا آمده‌اند بخورد و رشد کند! بله هدف او تنها زنده ماندن، رشد کردن و تبدیل‌شدن به یک کوسه غول‌پیکر است پس تا می‌تواند شکار می‌کند تا زنده بماند. مهم‌ترین نکته در مورد این بازی جذابیت صحنه‌های خشونت‌آمیز و دریافت پاداش در ازای کشتن و تکرار صحنه‌های شکار و خون‌ریزی است که می‌تواند فرزندتان را به نحو عمیقی تحت تأثیر قرار دهد و حساسیت او را نسبت به مسائل انسانی کم کند و این زمانی روی فرزندتان تأثیر بیشتری خواهد داشت که فرزندتان در نقش قهرمان‌بازی به‌تنهایی و برای ساعات طولانی، غرق بازی شود. می‌توانید در تنظیمات بازی نمایش خون را ببندید. گیم پلی بازی سرعتی و شرط زنده ماندن در این اقیانوس‌های پهناور، پر نگه‌داشتن نوار سلامت و جان سالم به‌دربردن از حمله موجودات عظیم جثه دریایی است که ممکن است هیجان این ماجرا سبب ایجاد استرس در فرزندتان گردد. باتوجه‌به قدرت اثرگذاری بازی‌های رایانه‌ای برای ایجاد خلق‌وخو و سبک زندگی، نوع پوشش شناگران و غواصان و اختلاط شناگران زن و مرد، متناسب بافرهنگ جامعه ایرانی نبوده و مروج سبک زندگی غربی است که ممکن است آثار تربیتی جدی داشته باشد. بازی دارای پرداخت درون برنامه‌ای بوده و تخفیفاتی را برای خرید آیتم‌های بازی تبلیغ می‌کند که تا مدت‌زمان کوتاهی ارائه می‌شوند و همین امر باعث ایجاد ولع و هیجانی در فرزندتان می‌شود که او را به خریدکردن از فروشگاه بازی تشویق می‌کند.

خلاصه‌ی آن:

بازی hungry shark یک بازی سرعتی با خشونت بالاست که صحنه‌های خشونت‌آمیز شکار در آن جذاب نمایش داده می‌شود و فرزندتان در ازای انجام آن پاداش دریافت می‌کند و ممکن است فرزندتان را به نحو عمیقی تحت تأثیر قرار دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دوره‌ی نوجوانی دوره‌ی بسیار حساسی است که در آن حفظ منزلت فرزندتان اهمیت اساسی دارد. پیشنهاد می‌شود در مورد محتوای بازی‌ها همدلانه با او گفت‌وگو کنید و تفکر انتقادی را در فرزندتان پرورش دهید.

و با مطرح نمودن سؤالاتی، محتوای خشونت‌آمیز بازی را در ذهن فرزندتان به چالش بکشید. درست است که کوسه باید شکار کند تا زنده بماند اما چرا طراحی بازی به‌گونه‌ای صورت‌گرفته است که در آن یک کوسه همواره در عطشی ناتمام برای شکار، هرآنچه را که سر راهش سبز می‌شود می‌کشد درحالی‌که چنین چیزی در دنیای واقعی بسیار نادر است؟ چرا کشتن انسان‌ها امتیاز بیشتری دارد؟ ضمن صحبت در مورد ارزش‌های حقیقی انسانی، پوشش نامناسب کاراکترها، تفاوت فرهنگ‌ها، هنجارها و سبک زندگی غربی‌ها با جامعه ایرانی، همچنین الگوی آزادی که از روابط زن و مرد در بازی نمایش داده می‌شود به چالش بکشید.

چرا خرید‌های تخفیف‌دار که در مدت‌زمان محدودی ارائه می‌شوند مدام تبلیغ می‌شوند؟

حتماً در مورد مدت‌زمان مصرف بازی با فرزندتان به توافق برسید.

سعی کنید وقت بیشتری را به کودک و نوجوان خویش اختصاص دهید. هرقدر ارتباط صحیح بین شما و فرزندان بیشتر باشد زمینه استفاده از چنین بازی‌هایی خشنی کمتر فراهم می‌شود.

 می‌توانید در مورد حیات شگفت‌انگیز اعماق دریاها و اقیانوس‌ها، شناخت اقیانوس‌ها، نحوه زندگی کوسه‌ها، محل زندگی و نحوه تغذیه و ... با فرزندتان صحبت کنید. به فرزندتان توضیح دهید که بسیاری از کوسه‌ها برای حمله آفریده شده‌اند اما همه آنها حمله نمی‌کنند. در واقع بیشتر کوسه‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند و فقط گونه‌های محدودی تا کنون خطرناک شناخته شده‌اند.

در مورد کلاهبردارهای اینترنتی هنگام خرید به فرزندتان آگاهی دهید.

خلاصه‌ی آن:

دوره‌ی نوجوانی دوره‌ی بسیار حساسی است که در آن حفظ منزلت فرزندتان اهمیت اساسی دارد. پیشنهاد می‌شود در مورد محتوای بازی همدلانه با او گفت‌وگو کرده و تفکر انتقادی را در فرزندتان پرورش دهید.

ماجرای بازی

بازی hungry shark یک بازی در سبک اکشن - ماجراجویی است که هم به‌صورت آفلاین و هم به‌صورت آنلاین قابل اجراست که در حالت آنلاین امکانات بیشتری در بازی برای بازیکن فعال می‌گردد. گرافیک بازی سه بعدی و مکان‌های مختلف بازی و موجودات دریایی بسیار چشم‌نواز و پر جزئیات طراحی شده‌اند. تنها هدف بازیکن در این بازی گشت‌وگذار در آب و شکار موجودات ریزودرشت دریایی، گاهاً پرندگان، شناگران و غواصان است. در گوشه سمت راست و بالای صفحه، دو نوار سبز و قرمز وجود دارد که اولین آنها خط سلامت است که با گذشت زمان کم شده و مجدداً با شکار پر می‌گردد. حمله سایر کوسه‌ها، اصابت تیر غواصان و برخورد کوسه با دشمنانی از قبیل عروس‌های دریایی سبب کاهش خط سلامت بازیکن می‌شود. درصورتی‌که بازیکن نتواند نوار سلامت را سبز نگه دارد، می‌میرد که در آن صورت امکان ادامه بازی از همان نقطه، با تماشای یک فیلم تبلیغاتی و یا پرداخت الماس، امکان‌پذیر می‌گردد. نوار قرمز رنگ، نوار قابلیت است که با پرشدن آن کوسه می‌تواند از برخی قابلیت‌ها استفاده نماید. مدت زمانی که بازیکن می‌تواند زنده بماند به عنوان رکورد او و تحت عنوان پاداش بقا در تابلوی امتیازات ثبت می‌گردد. کنترل کوسه با لمس صفحه نمایش و توسط دودست انجام می‌شود. بازیکن با کشیدن یک دست کوسه را در جهات مختلف حرکت می‌دهد و با کشیدن دست دیگر باعث افزایش سرعت شنای کوسه در مدت زمان محدود می‌گردد. گشت‌وگذار در اقیانوس‌های مختلف (اقیانوس قطب شمال، اقیانوس آرام و ...) و انجام مأموریت‌های بازی، شرکت در رویدادها و چالش‌های جانبی و شکار ماهی‌های خاص باعث دریافت سکه و الماس می‌شود. بازیکن می‌تواند با ارز رایج درون بازی، قدرت‌های کوسه را ارتقاء دهد، او را با وسایل جدید و لباس‌های گوناگون تجهیز نماید و یا کوسه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر را باز نماید. هر کوسه سه قابلیت برای قوی شدن دارد سرعت، قدرت ضربه و بوست. بازیکن می‌تواند با کنکاش در مناطق مختلف اقیانوس‌ها، صندوق‌های مخفی پر از جایزه را کشف کند و یا با یافتن و جمع‌آوری شش حرف گمشده، کوسه خود را بزرگ‌تر نماید. به‌طورکلی بیش از 15 کوسه در بازی وجود دارند که هرکدام دارای قدرت و قابلیت‌های متعدد هستند که بازکردن آنها، نیازمند تلاش زیاد و کسب امتیازات بالاست البته رفتن به محیط‌های جدید مساوی است با رویارویی با دشمنان قوی‌تر که نمی‌توان آنها را با کوسه‌های کوچک شکست داد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): iOS / Android / Xbox One / Playstation 4 / Nintendo Switch

نام ناشر: Ubisoft

نام توسعه دهنده: Future Games London

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هانگری شارک ورد (جهان کوسه‌ی گرسنه)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!