• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مسابقه‌ی صعود از تپه (hill climb racing)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1076 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

شنیده شدن صدای شکستگی گردن راننده‌ی ماشین در برخورد با تپه‌ها و مرگ او تصویری خشن برای باختن بازیکن است. تبلیغاتی که بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شوند علاوه بر اثر مصرف‌گرایانه بر روی بازیکن، ممکن است حاوی مؤلفه‌های منفی باشد که روی بازیکن اثرات منفی بیشتری بگذارد.

1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 500 میلیون بار دانلود در گوگل پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خشونت این بازی به علت صدای شکستگی گردن و مرگ راننده در برخورد با زمین است. شدت این مساله زمانی بیشتر می‌شود که با شکستن گردن راننده، ماشین یک دور کامل بچرخد و در ازای چنین حرکتی به بازیکن جایزه داده می‌شود که نقش مشوق را دارد. در بخش گاراژ بازی این قابلیت وجود دارد تا بازیکن ماشین خود را با ویژگی‌هایی که دوست دارد ارتقا دهد. ارتقای ماشین در این بخش علاوه بر خرج کردن سکه، به کارت‌های ارتقا نیز نیاز دارد. این کارت‌ها از داخل جعبه‌ی ابزار شانسی درون بازی به دست می‌آیند. نکته‌ی حائز اهمیت، شانسی بودن دریافت چنین کارت‌های است. پدیده‌هایی که از شانس بهره می‌برند از این نظر که به عزت نفس بازیکنان زیر نه سال لطمه وارد می‌کنند و شانس را جایگزین عوامل اصلی موفقیت می‌کنند، برای رده‌ی سنی زیر نه سال مناسب نمی‌باشند. بخشی از تبلیغاتی که در این بازی نمایش داده می‌شوند قابل کنترل نیستند و بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شود. این مساله فارغ از اینکه اثر مصرف‌گرایانه بر روی بازیکن دارد، ممکن است تصویرهایی نمایش دهد که برای بازیکن مناسب نیستند. در بخش حریم شخصی تنظیمات بازی، گزینه‌ای وجود دارد که با پذیرفتن آن دسترسی بازی به داده‌های بازیکن بیشتر می‌شود و تبلیغات به صورت هدفمند نمایش داده خواهد شد. البته نمایش این تبلیغات با خرید گزینه‌ی عدم نمایش تبلیغ از بخش خرید درون برنامه‌ای و یا به عنوان راه حل ساده‌تر، قطع اتصال اینترنت دستگاه قابل کنترل هستند. همچنین گزینه‌ای برای ورود به یک برنامه‌ی چت در بازی وجود دارد که به علت زمینه‌ی مشترک بین اعضاء، که همان بازی می‌باشد، می‌تواند زمنیه‌ی آشنایی افراد غریبه را با فرزند شما مهیا کند و تبعات زیادی در پی داشته باشد.. رده‌ی سنی بالای بازی نیز، نه به خاطر نکات منفی زیاد، بلکه به علت وجود همین اپلیکیشن است.

خلاصه‌ی آن:

شنیده شدن صدای شکستگی گردن راننده در برخورد با زمین و مرگ او، اتفاق خشنی در بازی است. تبلیغاتی که قابل کنترل نیستند، علاوه بر اثر مصرف‌گرایانه ممکن است با نمایش تصاویر نامناسب برای بازیکن، اثرات منفی دیگری به دنبال داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر قصد دارید این بازی را برای فرزند خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی عوامل اصلی موفقیت با فرزندتان صحبت کنید. به عنوان مثال اثر سعی و تلاش را در رسیدن به موفقیت برایشان توضیح دهید و از آن‌ها بخواهید نظرشان را درباره‌ی شانس و نسبت آن با موفقیت را بگویند و برای تلاش بیشتر فرزندتان جایزه‌ای در نظر بگیرید تا برای تلاش بیشتر تشویق شوند.

تبلیغات می‌توانند باعث آشنایی ما با محصولاتی بشوند که به آن‌ها نیاز داریم. البته جنبه‌ی پررنگ‌تر تبلیغات جذب مخاطب بیشتر و تحریک او برای خرید محصول است. پیشنهادمان این است که برای فرزندتان توضیح دهید فایده‌ای که تبلیغات برای ما دارد چیست و چه زمانی اقدام به تهیه‌ی یک محصول می‌کنیم. برای این کار می‌توانید از مقدمه‌ای که ذکر کردیم کمک بگیرید تا هدف تبلیغات و نوع مواجهه‌ی درست با آن را برای فرزندتان توضیح دهید.

نمایش شکستگی گردن و مرگ راننده‌ی ماشین در بازی، تصویری خشونت‌آمیز برای باخت بازیکن است. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا کمی درباره‌ی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با فرزندتان صحبت کنید و او را با این قوانین آشنا کنید.

نکته‌ی مهم دیگر بازی وجود لینک ورود به اپلیکیشن چت بازی است. زمینه‌ی مشترک بین اعضاء که همان بازی است می‌تواند آشنایی فرزند شما با افراد غریبه را بسیار ساده‌تر کند. این آشنایی می‌تواند تبعات بسیار زیادی داشته باشد به همین علت توصیه اکید ما این است که این بازی حتماً تا جایی که امکان دارد به صورت آفلاین بازی شود و با همراهی با فرزندتان حواستان باشد تا با وارد شدن به این برنامه آسیب‌های دیگری برای فرزند شما و خانواده‌تان پیش نیاید. همچنین درباره‌ی تعامل با افراد غریبه و اعتماد نکردن به آن‌ها با فرزندتان صحبت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم با نام بردن از این اپلیکیشن فرزند خود را نسبت به آن کنجکاو نکنید.

خلاصه‌ی آن:

اگر قصد تهیه‌ی این بازی برای فرزند خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی تبلیغات و استفاده‌ای که برای ما دارد با آن‌ها صحبت کنید.

ماجرای بازی

بازیکن در این بازی باید با ماشین خود قبل از تمام شدن بنزین ماشین و رسیدن به سوخت بعدی از روی تپه‌ها گذر کند. برای این کار باید تعادلی را بین پدال گاز و دنده عقب رعایت کند تا ماشین واژگون نشود. با برخورد سر راننده با تپه‌ها گردن راننده می‌شکند و بازیکن می‌بازد. برای پیروزی در بازی بازیکن می‌تواند ماشین خود را ارتقا دهد تا با بهبود فرمان، کمک فنر، لاستیک و تعادل بتواند به سرعت بیشتر و تعادل بهتری دست پیدا کند. در این بازی نقشه‌های متعدد و ماشین‌های بسیار زیادی برای بازیکن وجود دارد که بازی کردن در همه‌ی آن‌ها به یک شکل است. بخش دیگر بازی چالش است که در یک نقشه‌ی جدید بازیکن باید مأموریت آن مرحله را انجام دهد. بخشی که مقداری متفاوت‌تر است بخش گاراژ بازی است. بازیکن در این بخش در همان نقشه‌های بازی این امکان را دارد تا خودرویی را متناسب با ویژگی مورد علاقه‌ی خود ارتقا دهد. برای ارتقای این ماشین در این بخش علاوه بر خرج کردن سکه به کارت‌های ارتقا هم نیاز است. این کارت‌ها در جعبه ابزارهای شانسی بازی وجود دارد. این جعبه‌ها را بازیکن می‌تواند با پرداخت الماس به دست بیاورد و یا از جعبه‌ی ابزاری که روزی یک بار در بخش گاراژ به او داده می‌شود استفاده کند. همچنین به ازای باز کردن نقشه‌ی جدید یک جعبه به بازیکن هدیه داده می‌شود. در مراحل بازی زمانی که بازیکن از روی یک تپه می‌پرد تعدادی سکه جایزه می‌گیرد و اگر در هوا بتواند اتومبیل را بچرخاند برای آن نیز جایزه‌ای جدا دریافت می‌کند. در صورتی که ماشین واژگون شود و گردن راننده بشکند و ماشین یک دور کامل بچرخد جایزه‌ای هم برای آن دریافت می‌کند. در انتهای مراحل بازی بازیکن می‌تواند با تماشای یک تبلیغ جوایزی که دریافت کرده است را بیشتر کند. در بازی، مأموریت‌های روزانه‌ای وجود دارد که با تکمیل آن‌ها به بازیکن جایزه داده می‌شود. در ابتدای بازی به سختی می‌توان سکه به دست آورد اما با پیشرفت بازی و باز کردن نقشه‌های جدیدتر به دست آوردن سکه‌ها راحت‌تر می‌شود. بازیکن این امکان را هم دارد تا از بخش خرید درون برنامه‌ای اقدام به خرید سکه، الماس و جعبه‌ی ابزار کند. در بخش تنظیمات بازی یک لینک به اپلیکیشن دیسکورد(discord) وجود دارد. اپلیکیشن دیسکورد یک شبکه‌ی اجتماعی مختص بازی است. ورود به این برنامه می‌تواند زمینه‌ی آشنایی بازیکن با دیگر بازیکن‌ها شود. همچنین قابلیت‌هایی مانند استریم کردن، تماس تصویری، صوتی و متنی را نیز دارا می‌باشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios

 نام توسعه دهنده: finger soft

تاریخ آخرین به روزرسانی: 14/12/2020 -- 24/09/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، رویداد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی کریم پور

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این بازی معمولی نیست بیشتر نقشه هاش و مسیراش باعلامت های فراماسونی هست تک چشم و مثلث و نرسیدن به مقصد این بازی ساده نیست طراحی پیچیده ای شده مرحله ها یا نقشه و مسیر اصلا طبیعی نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقه‌ی صعود از تپه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!