• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مراقبت از کودک

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

870 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انجام چند مورد از کارهای روزانه، تنها کاری است که لازم است بازیکن در این بازی برای کودک درون بازی انجام دهد. این بازی دارای نکته منفی زیادی نیست و بیشتر به نظر می‌رسد تقلید ضعیفی از بازی‌های مشابه است و به همین جهت محیط فانتزی پرنسس مانندی برای نگهداری از کودک در بازی وجود دارد که ممکن است تنها اثر منفی بازی، تنوع طلبی و تمجل گرا شدن بازیکن باشد. البته انجام چند فعالیت ضروری روزمره در این بازی شاید تنها نکته مثبت بازی باشد.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر می‌خواهید این بازی را برای فرزندتان تهیه کنید، نیاز نیست خیلی نگران باشید. این بازی بسیار ساده بوده و تقریبا نکته منفی شدیدی ندارد. با این حال باید حواستان به تجمل‌گرایی و تنوع طلبی که به واسطه محیط پرنسس گونه بازی ممکن است به فرزندتان منتقل شود باشد. مثلا شاید بخواهد اسباب بازی‌های مدل شاهزاده‌ای داشته باشد و یا اگر وسیله‌ای دارد که کار مشخصی را انجام می‌دهد، بدون اینکه ایرادی داشته باشد، وسیله جدیدی از همان نوع را صرفا با ظاهری متفاوت از شما درخواست کند. به عنوان یک مثال دیگر ممکن است فرزند شما به وسیله‌هایی علاقه نشان بدهد که صرفا جنبه نمایشی یا نهایتاً تزیینی داشته باشد و احساس کند داشتن این نوع وسایل برایش یک امتیاز محسوب می‌شود. همچنین نمایش برهنگی نسبی در موقع استحمام ممکن است باعث ایجاد کنجکاوی‌های زودهنگام در فرزند شما بشود. شاید این بازی بتواند در یاد دادن اینکه چه کارهایی را فرزندتان باید در روز انجام دهد به شما کمک کند. ولی به خاطر مدت زمان کم بازی و اینکه کار زیادی که لازم باشد در بازی انجام دهید وجود ندارد، شاید اثر زیادی بر روی فرزند شما نگذارد. اگر فرزندی که قصد دارید برای او این بازی را تهیه کنید، پسر است، شاید بهتر باشد که کمی تجدید نظر کنید. کودکان در سنین کم در حال فهمیدن تفاوت‌ها و هویت‌های جنسیت خودشان هستند و شاید این نوع از بازی، خلقیاتی را در فرزند شما به وجود بیاورد که برای اون مطلوب نباشد.

خلاصه‌ی آن:

لازم نیست نگرانی چندانی درباره این بازی داشته باشید. این بازی نکات منفی زیادی ندارد و تنها مواردی که شاید به عنوان نکته منفی بشود در نظر گرفت، الگو گرفتن کودک شما از پریدن درون چاله‌ی آب درون پارک و یا ایجاد روحیه تنوع طلب و تجمل‌گرا در فرزند شما است. البته یاد گرفتن تعدادی از فعالیت‌هایی که به صورت روزانه لازم است انجام دهند نیز جزو نکات مثبت بازی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همانطور که از عکس‌ها و ظاهر بازی مشخص است، این بازی بسیار ساده و البته کوتاه می‌باشد. برای همین نیاز نیست نگرانی زیادی درباره این بازی داشته باشید.

البته توصیه ما این است که در مورد فعالیت‌های روزمره‌ای که فرزندتان باید انجام دهد، مثل مسواک زدن، حمام کردن، مرتب کردن جای خواب و ...، با او صحبت کنید و شاید این بازی هم بتواند مقدمه خوبی برای این کار باشد.

برای اینکه بتوانید اثر محیط پرنسس گونه‌ی بازی را روی فرزندتان کم کنید، در مورد کارایی وسایل و اینکه تفاوت در ظاهر آن‌ها نباید باعث شود از یک وسیله چند عدد را بخواهیم، با آن‌ها صحبت کنید.

همچنین درباره تفریح‌هایی که در پارک یا جاهای دیگر می‌شود انجام داد، با آن‌ها صحبت کنید. مثلا پریدن در چاله‌های آب در پارک‌ها علاوه بر کثیفی و بیماری، می‌تواند خطراتی هم برای آن‌ها داشته باشد. یا حتی به جای صحبت کردن صرف و فقط ایجاد ممنوعیت و محدودیت برای فرزندتان، لازم باشد تا با انجام بازی‌های جدید، بازی‌هایی که می‌شود انجام داد را در عمل به آنها یاد دهید و لحظات شادی را هم با فرزندتان بگذرانید. شاید همین کار، فرصتی باشد تا بازی‌هایی که در محیط واقعی می‌شود انجام داد، مثل بالا بلندی، گرگم به هوا و ... را به فرزندتان یاد بدهید.

نهایتا پیشنهاد می‌کنیم درباره حریم‌های خصوصی افراد در زمان استحمام و مانند آن با فرزندتان گفت و گو کنید و مانع ایجاد کنجکاوی زودهنگام در فرزندتان بشوید.

خلاصه‌ی آن:

اگر قصد دارید این بازی را برای فرزند خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم درباره آسیب‌هایی که به واسطه محیط پرنسس گونه بازی وجود دارد، مثل تنوع طلب و تجمل‌گرا شدن و همچنین درباره نکات رفتاری در موقع حمام کردن و یا تفریحات بیرون منزل با فرزندتان گفت و گو کنید. البته این بازی می‌تواند مقدمه یادگیری برخی از کارهای روزانه در فرزند شما هم بشود که خوب است از آن غافل نشوید.

ماجرای بازی

اگر دوست دارید تجربه‌ای بسیار کوتاه مدت از کمک به یک کودک برای انجام چند فعالیت از فعالیت‌های روزمره را تجربه کنید شاید این بازی تا حدی بتواند به شما کمک کند تا این تجربه را به دست آورید. تنها کاری که لازم است بازیکن انجام دهد، بیدار کردن کودک از خواب، مرتب کردن تخت خواب او و شستن صورت و مسواک بعد از بیدار شدن است. بعد از اینکه کودک از خواب بیدار شد، حالا وقت صبحانه اوست. بقیه کاری که باید انجام شود بردن کودک به پارک و کمی تفریح ساده و آب بازی در چاله آب جمع شده در پارک است و وقتی کودک بعد بازی کثیف شد باید او حمام برده شود تا تمیز شود. تمام کاری که لازم است بازیکن انجا دهد همین چند مورد است و برای همین تجربه به شدت مختصری از نگهداری از یک کودک را می‌شود تجربه کرد. البته بازیکن می‌تواند تعدادی وسیله هم در بازی بخرد و نکته مثبت این کار این است که هیچ نیازی به خرج کردن پول واقعی نیست و برای به دست آوردن سکه‌های درون بازی، تنها کاری که باید بکند این است که بازی‌هایی که داخل بازی قرار داده شده است را انجام دهد تا بتواند سکه به دست بیاورد، به همین راحتی.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام توسعه دهنده: نوستالژیک گیم

نکات برجسته بازی: هیچ نکته برجسته‌ای ندارد.

نیاز به اینترنت: ندارد.

امکانات آنلاین: هیچ امکانات آنلاینی ندارد!

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مراقبت از کودک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!