• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی فسقلی‌ها در اردو

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1625 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی چندزبانه آموزشی با صداگذاری حرفه‌ای که شامل 13 بخش متنوع می‌باشد که به یادگیری آسان‌تر مفاهیم حروف الفبا، اعداد و... می‌پردازد. بازی، در قالب یک اردو است که بازیکن با کلیک کردن روی هر بخش، وارد بازی آن قسمت می‌شود. تبلیغات را هم با پرداخت درون برنامه‌ای در قسمت تنظیمات می‌توان، حذف کرد. طراحی گرافیکی شاد و رنگارنگ بازی، بازیکن را ترغیب به بازی می‌کند. همچنین بازی، پر ازفرصت ایده‌ گیری برای بازی در خانه است.

ژانر : جدی

1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی چند زبانه ( فارسی - انگلیسی - ارمنی ) با صداگذاری قابل تحسین و ترغیب کننده - دارای رنگ‌های شاد و محیط گرافیکی فانتزی و مناسب - 13 بخش متنوع برای آموزش مفاهیم مختلف.

جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  والدین عزیز و گرامی کدومو؛ بازی‌ پیش روی شما، یک بازی آموزشی است که برای مخاطبین دبستانی، جذاب می‌باشد. این بازی، چند زبانه به زبان های فارسی، انگلیسی، و ارمنی می‌باشد که شما با رفتن به بخش تنظیمات می‌توانید آن را فعال کنید. بازی، از 13 بخش تشکیل شده است که اغلب آن آموزشی و مفید است. چند بخش برای شناساندن حروف الفبا و صداکشی آن‌ها،شناساندن حروف بزرگ و کوچک الفبا و ترکیب حروف برای ساختن کلمه می‌باشد و در بخش‌های دیگر ما شاهد آموزش مفاهیم اعداد، جمع و تفریق، ضرب و تقسیم و کوچکتر و بزرگ‌تر بودن اعداد و شمارش و زوج و فرد بودن آن، مواجه هستیم. گرچه؛ ضرب و تقسیم برای سنین بالاتر، مناسب‌تر است. بخش‌های دیگر هم که شامل رنگ‌آمیزی و شناساندن رنگ و شکل غذاها و تقویت قدرت شنوایی و حافظه با قسمت اصوات پرندگان هستیم. در قسمت تیراندازی، سرعت عمل فرزندانمان سنجیده می‌شود و بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد و در بخش دیگر که با شناساندن نام حشرات و شکل آن‌ها، روبرو هستیم و در بخش جالب دیگر هم کمک کردن به کودک زخمی، توسط وسایل کمک‌های اولیه را می‌آموزند. در کل، این بازی با گرافیکی شاد و رنگارنگ به سراغ آموزش بچه‌ها آمده و با طراحی کارتونی و صدایی مهربان که در پس‌زمینه‌ی بازی شاهد آن هستیم، آموزش را برای فرزاندنمان، شیرین‌تر می‌کند. بازی در حالت آفلاین، همه بخش‌هایش قابل بازی است اما تبلیغات بازی که در حین بازی بالا می‌آیند و مزاحم هستند را هم می‌توانید در بخش تنظیمات با پرداخت درون‌برنامه‌ای حذف کنید. از دیگر نقاط ضعف این بازی، طراحی بسیار پر جزئیات رنگ‌آمیزی‌هاست که ممکن است برای بازیکن، سخت باشد و همپچنین این بازی، آموزش و مراحل تمرینی نیز ندارد و باید توسط بازیکن کشف شود، به صورت کلی، بازی از معیارهای منفی خالی و از ارزش یاددهی بالایی برخوردار است.

خلاصه‌ی آن: بازی چندزبانه و آموزشی و دارای بخش‌های متنوع که به سراغ آموزش فرزندانمان با گرافیکی شاد و رنگارنگ آمده است. آموزش‌هایی در موضوعات الفبا، اعداد و تقویت حواس که در محیط اردو شکل می‌گیرد و فاقد معیارهای منفی می‌باشد گرچه برای حذف تبلیغات خودکار، باید پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در این بازی، ما با یک جهان متنوع طرف هستیم که دارای بخش‌های مختلف آموزشی می‌باشد که مخاطب ما بهتر است سواد خواندن و نوشتن و محاسبات را داشته باشد یعنی در سنین ابتدایی باشد تا این بازی بیشتر برایش مفید واقع شود.

کدومو سن مناسب برای این بازی را بالای هفت سال قرار داده و همان طور که می‌دانید زیر شش سال، کودکان نمی‌توانند دنیای خیال و واقعیت را از هم جدا کنند و به طور خاص درمورد این بازی هم، چون اغلب قسمت‌هایش، آموزشی می‌باشد بهتر است بازیکن، از حداقل سوادی برخوردار باشد تا هم برایش سودمند باشد و هم از پس آن بربیاد.

والدین عزیز؛ این بازی پر از ایده است! شما می‌توانید ایده‌های یادگیری الفبا و اعداد و روش محاسبه را از آن ایده بگیرید و به دنیای واقعی با وسایل در خانه و روزمره بیاورید. از اسباب بازی‌های فرزندتان کمک بگیرید و شمارش اعداد را تمرین کنید. روی کاغذ شکل بکشید و با شکل اعداد زوج و فرد را تمرین کنید. مانند بازی برایش حروف را بخوانید و از او بخواهید که شکل حرف را برایتان روی کاغذ بنویسد. شما می‌توانید بعد از اتمام هر بخش برای وی، پاداشی در نظر بگیرید.

با وسایل کمک اولیه‌ای که در خانه دارید می‌توانید کاربردهایش را به شکل دکتر بازی به او بیاموزید. با مواد غذایی‌ای که دارید، می‌توانید او را با رنگ‌ها و اسم‌ها آشنا کنید. شما می‌توانید سبدهایی را کنر هم بگذارید و روی هرکدام یک حرف بنویسید و از وی بخواهید که اشیایی را که با آن حرف، آغاز می‌شود داخل آن سبدها بیاندازد این‌ کار را با اعداد هم تکرار کنید. زمانی را برای بازی با وی کنار بگذارید.

 اگر از باخت مراحل و یا پیدا کردن آیتم‌های بازی، ناامید شد با او همدلی کنید به او کمک فکری برسانید.

خلاصه‌ی آن: این بازی پر از ایده یادگیری است. شما می‌توانید از ایده‌های آموزشی آن برای بازی در خانه از آن استفاده کنید و با هرچه که در خانه دارید حروف الفبا و تمرین محاسبات و ... را به خانه بیاورید و لحظات مفرحی را همراه با یادگیری به خانه بیاورید.

ماجرای بازی

بازی فسقلی‌ها. در اردو، یک بازی در طبیعت و چندزبانه (انگلیسی - فارسی و ارمنی) است که دارای 13 بخش است که در هر بخش یک نکته‌ی آموزشی در انتظار بازیکن می‌باشد. این بازی برای کودکانی که تازه با مفاهیم حروف الفبا و خواندن و نوشتن و محاسبات، آشنا شده‌اند، جذاب می‌باشد که یک سری از بخش‌ها مربوط به صداکشی حروف الفبا و شناخت حروف الفبا و همچنین تشخیص حروف بزرگ و کوچک الفبا می‌باشد. سری دیگری از بخش‌ها هم مربوط به محاسبات می‌باشد که شامل جمع و تفریق و ضرب و تقسیم کردن اعداد و شناختن اعداد زوج و فرد و مرتب کردن اعداد و همچنین شمارش، می‌باشد. یکی از ویژگی‌های این بازی، این است که بازیکن، حین بازی، در مراحل، اگر پاسخ نادرستی بدهد، از وی امتیازی کسر نمی‌شود و با به پایان رساندن مرحله، ستاره کسب می‌کند؛ همچنین بازیکن می‌تواند با جمع کردن ستاره‌ها به سراغ صندوق رفته و برای خود نشان تهیه کند. در قسمت‌های دیگری از این بازی هم بخش‌هایی وجود دارد که به شناختن رنگ و شکل غذاها، تقویت سرعت عمل بازیکن و افزایش دقت در شنوایی بازیکن می‌پردازد. در قسمت رنگ‌آمیزی هم فرصتی را برای سرگرم شدن بازیکن، فراهم آورده اما در این قسمت بازیکن با طرح‌هایی مواجه است که جزئیات بسیار بالایی دارند و رنگ‌آمیزی آن سخت می‌شود که این از جمله معدود نکات منفی بازی به شما می‌رود؛ همچنین در بخش سرگرمی مثل تیراندازی و تور و حشرات هم که سرعت عمل بازیکن را می‌سنجد، زمان محدودی در اختیار بازیکن قرار دارد و اگر زمان را از دست بدهد مرحله را باخته و با ستاره‌های قرمز، روبرو می‌شود که این هم ممکن است به نوبه‌ی خود برای مخاطب کم سن‌و‌سال سخت باشد. به صورت کلی، بازی راهنمایی مستقیم و مراحل آموزشی و تمرینی ندارد که بازیکن قبل از شروع بازی بتواند با آن آشنا شود. بازیکن، باید خودش با کلیک روی صفحه، موارد را کشف کند و به داخل بازی هدایت شود. صداگذاری بسیار خوب در این بازی موجب شده است که نداشتن مراحل تمرینی و آموزشی را تا حد زیادی بپوشاند. چون این صدا در مراحل به بازیکن کمک می‌کند که بازی را جلو ببرد و آن مرحله را رد کند. در حین بازی، تبلیغات بازی‌های دیگر بالا می‌آید و بازیکن، مجبور است صبر کند تا تبلیغ تمام شود و بعد به بازی بپردازد. در قسمت تنظیمات می‌توان تبلیغات را با پرداخت درون برنامه‌ای حذف کرد. همچنین در تنظیمات می‌شود زبان بازی را هم عوض کرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید

نام ناشر: Ara ohanian

نام توسعه دهنده: رویاگران نرم‌ افزار

تاریخ آخرین به روزرسانی: 26/03/99

نیاز به اینترنت: بدون اینترنت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – تماشای تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: نشان همراهی با والدین را دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فسقلی‌ها در اردو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!