• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سوپر ماریو ران (Super Mario Run)

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

30421 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی موبایلی از سری بازی‌های سوپر ماریو است که کاراکتر اصلی (ماریو) طبق روال قبل با عبور از موانع و پشت سر گذاشتن دشمنان برای نجات پرنسس تلاش می‌کند. در این نسخه بازیکن می‌تواند به‌صورت آنلاین با ارواح دیگر بازیکنانی که قبلاً مراحل بازی را طی کرده‌اند به رقابت بپردازد.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

از سری بازی‌های سوپر ماریو که تا کنون بیش از 100 میلیون دانلود توسط کاربران پلی‌استور داشته است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی از مجموعه بازی‌های قارچ خور است و مانند نسخه‌های قبلی این بازی سوپر ماریو وظیفه‌ی نجات شاهزاده را دارد که به‌نوعی حس نوع‌دوستی و قهرمان شدن را به بازیکن القا می‌کند. در این نسخه فرزندتان می‌تواند به‌صورت آنلاین با ارواح دیگر بازیکنانی که قبلاً مراحل بازی را طی کرده‌اند به رقابت بپردازد.

 خشونت و ترس در این بازی کارتونی و فانتزی است که کاراکتر بازی با قرارگرفتن در فضاهای مختلف و با برخورد با موانع و دشمنان در مسیر بدون هیچ آسیب‌دیدگی به بازی ادامه می‌دهد.

 بیشتر مراحل بازی با استفاده از پرداخت درون برنامه باز می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد محیط بازی و موجودات تخیلی درون بازی با فرزندتان گفتگو کنید.

 می‌توانید برای احساس صمیمیت بیشتر و نزدیک‌تر شدن به فرزندتان از طریق بخش آنلاین با او وارد فضای بازی و رقابت شوید .

در مورد مدیریت پرداخت‌هایش با او به توافق برسید و برای مدت زمانی که به انجام بازی می‌پردازد قوانینی را وضع کنید.

ماجرای بازی

از مجموعه بازی‌های قارچ خور است و مانند نسخه‌های قبلی این بازی سوپر ماریو وظیفه‌ی نجات شاهزاده را دارد که برای این کار لازم است مراحل مختلف را در قالب شش جهان متفاوت پشت سر گذاشته تا در انتهای بازی به هدف نهایی برسد. بازیکن در زمان‌های مناسب پرش کرده و با جمع‌آوری سکه مراحل بازی را پیش می‌برد کاراکترهای جدیدی به بازی اضافه شده‌اند و برخلاف دیگر بازی‌های ماریو بازیکن کنترلی بر روی حرکت ماریو به سمت جلو ندارد او به طور خودکار به جلو راه می‌رود و بازیکن با زدن روی صفحه‌نمایش باید بپرد و به جمع‌آوری سکه‌های در مسیر بپردازد. بازیکن در برخورد با دشمنان نمی‌میرد و با قرارگرفتن در یک حباب به سمت عقب برمی‌گردد که بازیکن با ضربه‌زدن روی حباب و ترکاندن آن ماریو را به بازی باز می‌گرداند. بازی از سه بخش تشکیل شده است و بخش اصلی بازی شامل چند دنیای متفاوت و مراحل مختلف که شامل فضاهایی مانند قصرهای آتشین، خانه‌ی ارواح، جنگل قارچ و... است می‌باشد. بازیکن می‌تواند با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازد شخصیت روبرویی، ارواح بازیکنانی است که قبلاً مراحل بازی را طی کرده‌اند و کسی که بیشترین سکه را پیش از اتمام ثانیه‌ها به دست آورد و یا قبل از رقیب از خط پایان عبور کند پیروز خواهد بود. بازیکن می‌تواند قلمرو پادشاهی خود را سفارشی کرده و ساختمان، گل، شخصیت‌های جدید و... به قلمرواش اضافه کند. برای دسترسی و باز شدن قفل مراحل بالاتر نیاز به پرداخت درون برنامه است.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها): android-ios

 نام ناشر: .Nintendo Co., Ltd

 نام توسعه‌دهنده: .Nintendo Co., Ltd

 تاریخ انتشار: 02/01/1396 مصادف با 22/03/2017

 تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 21/09/1402 مصادف با 12/12/2023

 نیاز به اینترنت: آنلاین است.

 امکانات آنلاین: خرید، دعوت به شبکه‌های اجتماعی، رویداد، اشتراک‌گذاری، چندنفره بازی کردن،

 امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سوپر ماریو ران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!