• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سلطان کلمات (سلطون)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

964 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی فاقد معیارهای منفی بوده و ارزش آموزشی خوبی دارد. این بازی می‌تواند بازیکن کم‌سن‌وسال را با حروف الفبا آشنا کرده و او را ترغیب به ساختن کلمات کند و درعینِ‌حال، کلمات جدید را به او بیاموزد و حافظه‌ی بازیکن را تقویت کند. در این بازی برای افزایش سکه، دیدن ویدئوی تبلیغاتی و پرداخت درون‌برنامه‌ای  و جایزه‌ی روزانه پیشنهاد می‌شود. بهتر است در هنگام بازی، اینترنت دستگاه خاموش باشد.

ژانر : معمایی

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی، فقط در نسخه‌ی مارکت کافه بازار موجود است و تاکنون بیش از 500 هزار نصب داشته است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، در ژانر معمایی و کلمه‌سازی است و به این دلیل که معیارهای منفی ندارد و تبلیغات به صورت خودکار نیز ندارد می‌تواند برای گروه سنی ۹ سال به بالا مناسب باشد البته بازی به دلیل اینکه در ماهیت حدس کلمات است و ممکن است برای فرزندتان، کمی سخت باشد و نیازمند همراهی شما والدین عزیز است. بازی، نیاز به سواد خواندن و نوشتن دارد لذا لازم است فرزندتان، حتماً از این مهارت برخوردار باشد. بازی، ارزش یاددهی کلمات جدید و تقویت حافظه را نیز دارد و هرچه هم جلوتر می‌رود سخت‌تر می‌شود و حدس کلمات را برای بازیکن سخت‌تر می‌کند. خود بازی، بعد از چند دقیقه مکث توسط بازیکن، دیدن ویدئوی تبلیغاتی را پیشنهاد می‌دهد که توسط آن، بتوان سکه جمع‌آوری کرد و با استفاده از انگشتر سلطون، راهنمایی گرفت. همچنین، می‌توان با رفتن به فروشگاه، سکه خرید. بازی، از چند لایه‌ی حدس کلمات در هر مرحله تشکیل شده است که در مراحل اولیه‌ی بازی کلمات و چینش حروف کنار هم، آسان‌تر هستند و در یک خانواده‌ی موضوعی قرار دارند اما هر چه جلوتر می‌رود، سخت‌تر می‌شوند و فرزندتان نیاز بیشتری به راهنمایی دارد. همچنین؛ در حین حدس کلمات، اگر فرزندتان، کلمه‌ای صحیح ولو خارج از چارت اصلی بازی را حدس بزند به عنوان کلمه مخفی برای هر کلمه، یک انار می‌گیرد که با جمع‌آوری ده انار، می‌تواند آن‌ها را فروخته و سکه بخرد. بازی، همچنین؛ با اتصال به اینترنت، امکان دیدن جدول رده‌بندی را برای وی فراهم می‌کند و دارای قسمت بازی روزانه و چالش‌هایی می‌باشد که هرکدام جوایز جداگانه و سکه دارند. در قسمت تنظیمات، می‌توان با لینک دعوت از دوستان در شبکه‌های اجتماعی، ثبت نظر و یا با عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی بازی، سکه دریافت کرد و در همان قسمت می‌توان اعلان‌ها را خاموش و صدای بازی را نیز قطع کرد.

خلاصه‌ی آن: بازی، در ژانر معمایی و کلمات است. فاقد معیارهای منفی بوده و ارزش یاددهی کلمات و تقویت حافظه را دارد. بازی، برای گرفتن سکه‌ی بیشتر، دیدن ویدئوی تبلیغاتی و پرداخت درون برنامه‌ای را پیشنهاد می‌دهد و لینک دعوت دوستان دارد. در تنظیمات نیز، می‌توان اعلان‌ها را خاموش کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی یک بازی معمایی چیستان است و فرزندتان باید در هر مرحله تعدادی کلمه را حدس بزند که هر مرحله از چندین لایه تشکیل شده است که هرچه بازی، جلوتر می‌رود، سخت‌تر می‌شود.

 پس؛ پیشنهاد ما به شما این است که کنارشان باشید و اگر در حدس کلمه‌ها، کلافه شدند، بازی را گروهی و با کمک یکدیگر و با سؤال و جواب کردن و رسیدن به پاسخ، جلو ببرید.

 پیشنهاد می‌کنیم اگر در چینش حروف مشکل داشت از وی بخواهید روی کاغذ، کلمه را بنویسد و حروف را از هم جدا بنویسد، حال در بازی آن‌ها را پیدا کرده و به هم متصل کند.

 در کل، اگر فرزند دلبندتان در حل معماها به مشکل خورد، نخستین گام این است که با او همدلی کنید و بعد به کمکش برسید.

 از این بازی می‌توان ایده‌های جالبی رای بازی در منزل داشت. می‌توانید حروف مختلف که تشکیل دهنده‌ی یک کلمه هستند و یا در کل تمام حروف الفبا را جداگانه روی تکه‌های مقوا بکشید، یا روی آهنربا بچسبانید و آن‌ها را به هم ریخته و جلوی فرزندتان بگذارید و جای خالی را هم برایش بکشید و از وی بخواهید، کلمه‌ی مناسب را پیدا کند و جای خالی را با آن پر کند.

  هر کدام از کلمه‌ها را که صحیح جواب داد یک امتیاز به او بدهید و مقداری را معین کنید که اگر ستاره‌هایش به آن تعداد رسید، فلان پاداش را می‌تواند بگیرد.به‌عنوان‌مثال، یک کتاب بیشتر در سبد مصرف ماهانه‌اش جای می‌دهید یا یک کارتون بیشتر می‌تواند ببیند.

بازی، پیشنهاد دیدن ویدئوی تبلیغاتی و پرداخت درون برنامه‌ای دارد.با فرزندتان صحبت کنید که بازی را با تلاش خود و با اتکا به خود، پیش ببرد و بدون نظارت شما، روی تبلیغات کلیک نکند و بازی جدید نصب نکنند.

خلاصه‌ی آن: اگر فرزندتان در بازی به مشکل خورد، نخست با او همدلی کنید و در گام بعد، با سؤال‌وجواب، سعی کنید او را به جواب برسانید و اگر در چینش حروف مشکل داشت، اول روی کاغذ آن را اجرا کنید. همچنین؛ از بازی می‌توانید برای بازی در خانه ایده بگیرید.

ماجرای بازی

این بازی، یک بازی در ژانر معمایی، پازل و کلمات و دانستنی‌ها می‌باشد که بازیکن با وارد شدن به بازی، وارد قصر سلطان می‌شود و در نقشه‌ی اصلی بازی، مراحل را روی یک طومار می‌بیند. در هر مرحله، بازیکن باید چند لایه را رد کند تا بتواند آن مرحله را به راحتی بگذراند و در واقع، بازی از حدس کلمات در چند لایه روی هم، تشکیل شده است و با حدس صحیح کلمات هر لایه، آن لایه محو شده و به لایه‌ی جدیدی برای حدس کلمه و ساختن کلمات جدید، می‌رسد. برخی از بخش‌ها یا لایه‌ها از کلماتی تشکیل شده است که در یک خانواده‌ی موضوعی هستند مثلاً کتاب و دفتر و مداد که بازیکن با حدس یک کلمه صحیح می‌تواند دنبال کلمه‌ی هم خانواده‌ی موضوعی آن بگردد. حروف در لایه‌ها در مراحل اول به در آسانی در کنار هم قرار گرفته است و یافتن آن‌ها کار ساده‌ای است اما هرچه مراحل جلوتر می‌روند هم چینش حروف در کنار هم به هم ریخته‌تر می‌شود و هم حدس کلمات و خود کلمات، سخت‌تر می‌شوند و در یک خانواده‌ی موضوعی قرار نمی‌گیرند. در برخی مراحل یک سری حروف رنگی قرار دارند که در واقع بازی، آن‌ها را برای راهنمایی بیشتر قرار داده و در مراحل جلوتر نیز حروف یخ‌زده را داریم که با حدس دیگر کلمات، یخ آنها هم می‌شکند و می‌توان مرحله را تکمیل کرد. بازیکن در هر مرحله می‌تواند با حدس یک کلمه‌ی صحیح ولو در چارت اصلی کلمات انتخابی نباشد، یک انار برای خود کسب کند و با جمع ده انار می‌تواند آن‌ها را بفروشد و سکه بگیرد. هر جا که بازیکن در حدس کلمات، گیر کند و نتواند کلمه را حدس بزند بازی بعد از چند دقیقه مکث به وی پیشنهاد دیدن ویدئوی تبلیغاتی را می‌دهد که از طریق آن بتواند، سکه جمع‌آوری کرده و با خرج سکه‌ها، از انگشتر سلطون برای گرفتن راهنمای بیشتر استفاده کند و یا به قسمت فروشگاه رفته و با پرداخت درون برنامه‌ای برای خود، سکه بخرد تا بتواند از راهنمایی‌های سلطون استفاده کند. بازی چالش و رویداد روزانه هم دارد که در بخش‌های مختلف بازی قابل مشاهده می‌باشد. بازیکن با رسیدن به مرحله‌ی خاصی و با کسب امتیازهای معینی می‌تواند به آن‌ها برسد و سکه دریافت کند. در قسمت روزانه هم هر روز می‌تواند وارد شود و بازی کند و سکه دریافت کند. همچنین؛ بازی، جدول رده‌بندی نیز دارد که با اتصال به اینترنت، فعال می‌شود و بازیکن می‌تواند موقعیت خود را نسبت به دیگر بازیکنان ببیند و این رتبه بستگی به پیشرفت وی در مراحل بازی دارد. این که چند سطح می‌تواند پیش برود و چه نشان‌هایی دریافت کند. بازی، با لینک دعوت به عضویت دوستان و ثبت نظر بازی و همچنین؛ عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی بازی، به بازیکنان سکه می‌دهد و همچنین در قسمت تنظیمات بازیکن می‌تواند نام خود را در بازی تغییر دهد و صدای بازی را خاموش کند و حی اعلان‌ها را هم غیرفعال کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام توسعه دهنده: Pixelf game studio - استودیو بازی پیکسلف

تاریخ آخرین به روزرسانی: 16/02/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – تماشای تبلیغ - دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی – رویداد – چالش – جدول رتبه بندی.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سلطان کلمات (سلطون)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!