• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی رویای ساخته و پرداخته شده (forged fantesy)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

521 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

تنها هدف بازیکن در بازی تقویت تیم و شکست دادن دشمنان است. Forged fantasy با یک فضای پررنگ و لعاب و طراحی مناسب بازیکن را جذب خود می‌کند و با ایجاد چالش‌های مدت‌دار و زمانی بازیکن را درگیر خود می‌کند. بازی برای انواع گروه‌های بازیکنان جذاب است اما رقابت در بازی برای بازیکنی که خرید درون‌برنامه‌ای داشته باشد بسیار راحت‌تر پیش می‌رود. چت ‌متنی بازی دارای بخش عمومی و خصوصی است.

ژانر : نقش آفرینی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی دارای بخش‌های بسیار زیاد و مختلفی برای بازی کردن است و می‌تواند برای مدت طولانی بازیکن را درگیر خود کند. چالش‌ها در بازی نقش کلیدی دارند و با انجام هرکدام باید برای موجود شدن چالش بعدی مدتی صبر کرد و دوباره به بازی برگشت، این مسئله می‌تواند بازیکن را در ساعت‌های مختلف به بازی می‌کشاند. بازی بدون آوردن هیچ دلیلی بازیکن را به ازبین‌بردن دشمنان دعوت می‌کند. چت‌متنی در بازی وجود دارد و بازیکن می‌تواند با بازیکنان دیگر بصورت خصوصی و عمومی صحبت کند. در برخی شخصیت‌های بازی نیمه‌برهنگی دیده می‌شود. با استفاده از گزینه‌ی Block Player در صورت رفتار نامناسب دیگر بازیکن‌ها، می‌توان آنها را مسدود کرد. بازی کلمات نامناسب انگلیسی را فیلتر می‌کند. برنامه Discord در بازی پیشنهاد می‌شود(این برنامه یک شبکه مجازی مخصوص اشتراک‌گذاری محتوای بازی‌های مختلف و ارتباط گیمرها با یکدیگر است، بازیکنان در این فضا مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌توانند با افراد دیگر تعامل داشته باشند). بدون اتصال به اینترنت می‌توان بازی کرد اما با وصل شدن و استفاده از قابلیت‌های آنلاین روند بازی بسیار سریع‌تر پیش می‌رود. با پیشروی در بازی، مراحل سخت‌تر و پیشرفت خیلی کندتر اتفاق میفتد و بازیکن به خرید درون‌برنامه‌ای ترغیب می‌شود. در صورت وجود حساسیت در بخش چت خصوصی، از بخش تنظیمات می‌توان چت خصوصی را غیرفعال کرد. خلاصه‌ی آن: امکان مسدود سازی بازیکنان متخلف در بازی وجود دارد. بازی کلمات نامناسب انگلیسی را فیلتر می‌کند. همچنین برنامه Discord را پیشنهاد می‌دهد. بازی دارای بخش آفلاین است که بازیکن بدون اتصال به اینترنت و استفاده از امکانات آنلاین می‌تواند بازی را پیش ببرد. با پیشروی در بازی، مراحل سخت‌تر و پیشرفت خیلی کندتر اتفاق میفتد و بازیکن به خرید درون‌برنامه‌ای ترغیب می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد بازی و فضای آن با فرزندتان گفت‌و‌گو کنید. هر شخصیت چه قدرت‌هایی دارد؟ از فرزندتان بپرسید چه‌چیزی در بازی برای او جذاب است؟ راجع‌به چت‌متنی داخل بازی با فرزندتان صحبت کنید و در رابطه با هویت مجازی او و دیگران، فرزندتان را راهنمایی کنید. در رابطه با خشونت داخل بازی صحبت کنید. این جنگ‌ها چه دلیلی دارند؟ به فرزندتان بگویید اگر بازیکن دیگری قصد اذیت او را داشت، می‌تواند آن بازیکن را مسدود کند. خلاصه‌ی آن: راجع‌به چت‌متنی داخل بازی با فرزندتان صحبت کنید و در رابطه با هویت مجازی او و دیگران، فرزندتان را راهنمایی کنید.

ماجرای بازی

  بازی Forged Fantasy با سبک نقش‌آفرینی بدون روایت هیچ داستانی، بازیکن را به ازبین‌بردن دشمنان دعوت می‌کند. بازی دارای شخصیت‌های متخلفی است که هرکدام قدرت‌های خاص خود را دارند و اغلب آنها جادویی هستند. بازیکن با شخصیت‌هایی که در اختیار دارد در بخش‌های مختلف بازی از جمله بخش آفلاین، مقابله با بازیکنان دیگر، co-op یا همکاری و... به بازی می‌پردازد. بازیکن با تقویت تیم خود می‌تواند در بازی پیشروی کند. تقویت تیم در ابتدای بازی به‌سهولت انجام می‌گیرد اما با پیشرفت در بازی، پیشروی بسیار کند می‌شود و این در حالی است که بازیکن با خرید یک کارکتر قوی و یا پول‌های داخل بازی می‌تواند به‌سرعت پیشرفت کند. بازیکنان می‌توانند با یکدیگر از طریق چت متنی صحبت کنند. در بازی قابلیت تشکیل گروه وجود دارند و بازیکنان در قالب یک گروه می‌توانند به بازی بپردازند و با یکدیگر تعامل کنند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید، ای‌او‌اس

نام ناشر: Hothead Games

نام توسعه دهنده: Hothead Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ 2020-07-20

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانت بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ، ایجاد دوستی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، گفت‌وگوی متنی، چالش، چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رویای ساخته و پرداخته شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!