• امروز : 22 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بازی گشت پلیس‏۱ (موتور پلیس)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3090 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

آرش پلیس جوانی است که در تهران به دنبال دستگیری مجرمان و دزدهاست، مهارت‏های رانندگی با موتور را در پیست پلیس و تیراندازی را در باشگاه تیراندازی تقویت کرده و در برخی مأموریت‌ها درگیر عملیات تیراندازی برای دستگیری مجرمان می‌شود.

ژانر : مسابقه‌ای

24 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

صداگذاری حرفه‌ای شخصیت‌ها، شبیه‌سازی فضای شهری منطقه شش تهران

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اساس بازی گشت موتوری، تعقیب و گریز و تیراندازی با محدودیت زمانی برای هر مرحله است که باعث افزایش دقت بصری فرزندمان می‌شود و مهارت‌های هماهنگی چشم و دست، بهبود می‌یابد. البته بهتر است بعد از انجام چند مرحله به دست و چشم استراحت دهند. این بازی آنلاین است اما با پرداخت درون برنامه‌ای و حذف تبلیغات، می‌توان به‌صورت آفلاین بازی کرد. همچنین ممکن است محتوای برخی تبلیغات نمایش‌داده‌شده در حین مراحل بازی، مناسب سن فرزندمان نباشند. برخی کمیک‌های انتهای مراحل بازی ممکن است برای کودکان کم سن‌وسال یا دارای پیش‌زمینه ذهنی منفی ایجاد دلهره یا ترس کند. گرچه بازی کمترین درجه از خشونت و ناهنجاری‌ را داراست، به دلیل پیچیدگی داستان و نیاز به‌سرعت عمل در مأموریت‌ها و محدودیت زمانی برای انجام هر مرحله برای کودکان زیر هفت سال مناسب نیست. همچنین در صفحه اول بازی امکان پیوستن به صفحات بازی در شبکه‌های اجتماعی فراهم است

خلاصه‌ی آن:

بازی آنلاین است ولی با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توان آفلاین بازی کرد. تعقیب و گریز و تیراندازی هم‌زمان در حین بازی وجود دارد،  تبلیغات متعدد و نامناسب سن کودک در بازی مشاهده می شود. به دلیل پیچیدگی بازی مناسب کودکان زیر هفت سال نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندمان درباره ی نقش مهم گشت‌های پلیس در سطح شهر صحبت کنیم.

اگر فرزندمان به شغل پلیس علاقه پیدا کرد، باتوجه‌به سن کودکمان راه‌های ورود به شغل پلیس را به او توضیح دهیم.

به فرزندان کم سن‌وسال توضیح دهیم درصد خیلی کمی از درگیری‌های پلیس در سطح شهر همراه با تیراندازی خواهد بود.

 در حین تصادف در بازی هیچ تغییری در وسایل نقلیه به وجود نمی‌آید، به فرزندمان توضیح دهیم که در دنیای واقعی این‌طور نیست و رانندگی نیاز به مهارت زیادی دارد.

 اگر فرزندمان در مورد محتوای بعضی مأموریت‌ها دچار ابهام شود ابتدا از خود او سؤال کنیم تا بسنجیم چه میزان اطلاعات دارد سپس برحسب اطلاعاتش به او پاسخ دهیم.

 اگر برای فرزندمان درباره ی جمع‌کردن سکه توسط پلیس در بخش‌هایی از بازی ابهام پیش آمد، می‌توان با او صحبت کرد و بگوییم این کار برای جذاب‌تر شدن روند بازی است و در دنیای واقعی اگر پولی از خیابان پیدا کردیم باید به صاحب آن برگردانیم.

 در بخش‌هایی از بازی اگر پلیس تصادف کند می‌توان با پرداخت پول بقیه عملیات را از پیش گرفت که بهتر است به فرزندان کم سن‌وسال توضیح دهیم، این کار بخشی از روند بازی جهت سهولت در بازی است.

 به فرزندمان توضیح دهیم که برای مهارت‌آموزی در تیراندازی و موتورسواری می‌توان از باشگاه‌های تخصصی استفاده کرد.

به دلیل نقش بسیار کم متخلفان در بازی و منفعل بودن آنها بهتر است توصیه‌های ایمنی به فرزندمان بدهیم تا این توهم برایشان پیش نیاید که خلاف کارن افراد بی‌اراده و ضعیفی هستند که به‌راحتی می‌توان با آنها مقابله کرد.

خلاصه‌ی آن:

صحبت با کودکان درباره نقش مؤثر پلیس در حفظ امنیت جامعه، پاسخ‌دادن به ابهامات کودکان متناسب به اطلاعات خودشان، توضیح این‌که برخی بخش‌ها جز روند بازی است و دنیای واقعی به این شکل نیست. راهنمایی فرزندمان در صورت علاقه‌مندی به شغل پلیس.

ماجرای بازی

 شخصیت اصلی بازی، پلیس جوانی است که با پیوستن به گشت موتوری نیروی انتظامی به آرزویش رسیده است، او در سطح شهر گشت می ‏زند و مأموریت‌هایی که از طریق بی‌سیم توسط مافوقانش به او محول شده، انجام می‌دهد. مأموریت‌ها سطوح مختلفی دارند که نسبت به موضوع آنها از موتورهای مختلف برای انجام مأموریت استفاده می‌کند. همچنین در بعضی مأموریت‌ها علاوه بر عملیات تعقیب و گریز، تیراندازی هم برای متوقف کردن خلاف‌کاران نیاز است. علاوه بر نیاز به مهارت در رانندگی محدودیت زمانی برای انجام مراحل هم وجود دارد. از نکات جذاب بازی می‌توان به موشن کمیک‌های انتهای هر مرحله‌ی بازی اشاره کرد که داستانی مرتبط با مأموریت‏ها و شمایی از متخلفان را نشان می دهد، این کار سبب می‌شود حس انفعال شخصیت‏های منفی بازی کمتر شود. از بخش‌های جانبی می‌توان به پیست موتورسواری برای تقویت مهارت‌های رانندگی اشاره کرد. همچنین در بخش باشگاه تیراندازی علاوه بر تقویت سرعت عمل و شلیک به هدف، جایزه‌هایی به‌صورت صندوق پول و موتورسیکلت دریافت می‌شود. از امکانات دیگر بازی که از یکنواختی بازی کاسته است، بخش گشت‏ زنی آزاد است که می‌توان به بخش‌های مختلف نقشه رفته و علاوه بر مأموریت‌هایی که در حین گشت‌زنی پیش می‌آید سکه جمع کرده و آیتم‌های مخفی مانند موتور پیدا کرد. بازی به‌گونه‌ای است که بدون پرداخت اضافی و صرف زمان خارج از معمول می‌توان روند بازی را ادامه و از امکانات جانبی آن استفاده کرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل (ها): اندروید

نام ناشر: مؤسسه ناجی هنر

نام توسعه دهنده: استودیو هنر نور و حرکت

تاریخ انتشار: 27/6/95

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 01/6/99

نیاز به اینترنت: آنلاین

امکانات آنلاین: پرداخت درون برنامه‌ای، تماشای تبلیغ

امکان بازی به صورت چندنفره محلی (آفلاین): ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازی گشت پلیس‏۱ (موتور پلیس)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!