• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ۶۴۱۰ روز بی آینه

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

639 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی کوتاه و اول‌شخص 6410 روز بدون آینه، دررابطه‌با رنج‌های 18 سال اسارت شهید حسین لشگری در طول جنگ تحمیلی است. در این بازی بازیکنان با کابوس‌های اسارت این شهید همراه و با بخشی از رنج و درد ایشان در آن دوران آشنا می‌شوند. این بازی دارای خشونت کلامی و روانی است و همچنین فضاهای ترسناک به واسطه کابوس‌ها در آن وجود دارد.

 

ژانر : ماجرایی

1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 1 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی دررابطه‌با سختی و رنج‌های اسارت و کابوس‌های بعد از اسارت شهید حسین لشگری است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی اول‌شخص، نمایش کابوس‌ها و رنج‌های اسارت ۱۸ساله خلبان شهید حسین لشگری است.

فضاهای بازی، خون‌آلود، تاریک و غیرطبیعی (مانند کابوس) است.

شکنجه‌گران شخصیت اصلی را تهدید و  تحقیر می‌کنند و آزار روحی می‌دهند.

انجام این بازی 30 دقیقه زمان خواهد برد و در انتهای بازی فیلم‌های کوتاهی از روزهای آزادی شهید لشگری به نمایش در خواهد آمد. این بازی نشان‌دهنده یکی از وجوه تمایز دفاع مقدس ماست. ایثار و از خودگذشتگی شهید لشگری یکی از مواردی است که می‌تواند معنای دفاع مقدس را به‌خوبی به ما بفهماند.

عشق و وفاداری همسر شهید لشگری و انتظار ۱۸ساله او برای بازگشت ایشان می‌تواند معنایی عالی‌تر از مفهوم عشق و دوست‌داشتن در این بازار مکاره عشق‌های دروغین بسازد.

الگوهای زیادی در دفاع مقدس ما وجود دارند که می‌توانند به هویت‌دهی و تقویت ریشه‌های ملی و مذهبی فرزندانمان کمک کنند کافی است متناسب با ویژگی‌ها و روحیات آن‌ها، این الگوها را معرفی کنیم.

خلاصه‌ی آن: بازی کوتاه اول‌شخص دررابطه‌با رنج‌های اسارت شهید لشگری با فضاهای ترسناک و شکنجه‌های روانی

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پدر و مادر عزیز این بازی گرچه کوتاه است؛ اما می‌تواند زمینه خوبی برای شکل‌گیری گفت‌وگو دررابطه‌با جنگ تحمیلی، عملیات‌ها، شهدا و آسیب‌های جنگ باشد.

شما می‌توانید در مورد زندگی شهید لشگری و همسرش و همچنین باقی قهرمانان جنگ گفت‌وگو کنید و یا با هم کتاب بخوانید و در این باره فیلم ببینید.

والدین گرامی از فرزند خود بپرسید اگر او جای شهید لشگری یا همسرش بود چه کاری انجام می‌داد. دنبال پاسخ‌های کلیشه‌ای نباشید و از پاسخ‌هایی که مخالف نظر واقعی شماست نیز نترسید. تنها پاسخ‌های فرزندتان را به چالش بکشید و سعی کنید با طرح سؤالات بیشتر فکر او را به راه بیندازید.

نیروی هوایی یکی از برگ‌های برنده ایران در جنگ تحمیلی بود که علاوه بر داشتن شهدای شاخصی همچون شهید بابایی و شهید فکوری، عملیات‌های پیچیده‌ای؛ مانند کمان 99 که منجر به ازبین‌رفتن نیمی از توان نیروی هوایی عراق شد را در کارنامه خود دارد. صحبت دررابطه‌با این افتخارات و قهرمانان می‌تواند غرورآفرین و جذاب باشد و به شکل‌گیری هویت فرزندتان کمک کند.

خلاصه‌ی آن:

از کتاب و فیلم برای معرفی بیشتر قهرمانان جنگ استفاده کنید و به فرزند خود الگو معرفی کنید.

ماجرای بازی

خلبان شهید، حسین لشگری، از اولین اسرای جنگ تحمیلی است. تاریخ اسارت ایشان چند روز قبل از حمله رسمی عراق به ایران است. ایشان 6410  روز، یعنی 18 سال در اسارت بودند که 10 سال از این اسارت را در تنهایی و انفرادی به سر بردند. در این 18 سال انواع شکنجه‌های فیزیکی و روانی به ایشان وارد شد. علت این فشارها وادارکردن ایشان برای معرفی ایران به‌عنوان آغازکننده جنگ بود که شهید لشگری در برابر این فشارها تسلیم نشدند و در نتیجه مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند. با اسیر شدن ایشان همسر این شهید به مدت 18 سال برای بازگشت ایشان انتظار کشیدند. انتظاری که 18 سال تلخی و تنهایی و دوری را به همراه داشت. با آزادی این شهید و بازگشتش به ایران، آثار این 18 سال شکنجه ایشان را تنها نگذاشت و در قالب کابوس‌های شبانه به سراغش آمد. این بازی اول‌شخص تنها در 30 دقیقه بخشی از این فشارهای روحی و روانی وارد شده را به تصویر می‌کشد. بازی با سقوط هواپیما آغاز می‌شود و با  مرور سال‌های اسارت به سرانجام می‌رسد. صداگذاری و انتخاب موسیقی این بازی یکی از نقاط قوت این بازی است. گفته می‌شود این بازی توسط دو سرباز وظیفه نیروی هوایی در مدت 7 ماه ساخته شده است.

جزئیات اثر

نام ناشر: Iran Armed Force

نام توسعه دهنده: Iran Armed Force

تاریخ انتشار: 11/3/1402 - 1/6/2023

تاریخ آخرین به روزرسانی: 11/3/1402 - 1/6/2023

نکات برجسته بازی: بازی دررابطه‌با سختی و رنج‌های اسارت و کابوس‌های بعد از اسارت شهید حسین لشگری است.

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: سلامت؟

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سید امیر حسین موسوی

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

بازی از نظر کیفی افتضاحه بازی به جای نشان دادن طولانی بودن روز های اسارت فقط به عدد 6410 تاکید داره ، دیالوگ ها نژاد پرستی هستن و چطور با پابوسی نکردن مجسمه ص.حسین که رفته تو دیوار نابود میشه ، دیالوگ ها تکراری هستند بازی هیچ چالش یا جذابیتی ندارد و بعد از پایان آن ۲ ساعت مستند شبکه افق پخش میشود!!!!!!!!!!!

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ۶۴۱۰ روز بی آینه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!