• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی یک قدم تا پیروزی گوست ریکان (ghost recon breakpoint)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

834 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
خرید درون برنامه‌ای در ابتدای عرضه‌ی بازی نقش بسیار پررنگی داشت و تقریباً هر چیزی که در بازی مشاهده می‌شد، باید توسط پول واقعی خریداری می‌شد. خوشبختانه در حال حاضر و با عرضه‌ی آپدیت‌های مختلف، تقریبا تمامی این موارد حذف شده‌اند. 90 درصد لباس‌ها، اسلحه‌ها و دیگر موارد ظاهری را می‌توان در بازی با پول رایج در ghost recon breakpoint خریداری کرد، ولی همچنان شاهد مواردی هستیم که دسترسی به آنان نیازمند خریداری کردن DLC بازی است و در غیر این صورت، نمی‌توان به هیچ وجه به آن موارد دسترسی داشت. بازی دارای خشونتی واقع‌گرایانه بوده و داستانی غیرواقعی را روایت می‌کند.  بزرگ‌ترین مشکل بازی آن است که مواردی نظیر دزدی و آدم ربایی را کاری مناسب برای پیشبرد اهداف معرفی می‌کند. همکاری تیمی در بازی نقش پررنگی دارد و تقریباً در درجات سختی بالا، نمی‌توان بدون همکاری مرحله‌ای را پیش برد. چت صوتی بدون هیچ مانعی وجود دارد و می‌تواند در عین حال که به روابط بازیکن کمک کند، خطراتی را نیز بر سر راه او قرار دهد.

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی ghost recon breakpoint دومین تجربه‌ی تیم سازنده برای تبدیل بازی شوتر تاکتیکال خود به عنوانی جهان آزاد با المان‌های نقش آفرینی بود که متاسفانه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خرید درون برنامه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین نکات بازی‌های آنلاین است، در این بازی چندان به چشم نمی‌آید. تنها  DLC یا بسته‌های الحاقی بازی هستند که البته ظاهری جذاب دارند و باید در رابطه با آنان اطلاع داشته باشید. خشونت بازی با این که اغراق شده نیست، ولی کاملا واقع‌گرایانه طراحی شده و شاهد موارد مختلفی نظیر پاشیدن خون، فریاد از روی درد، صحنه‌های خشونت بار و مبارزات تن به تن هستیم. در رابطه با مسائل اجتماعی حتما باید دقت کرد. بازی به شدت برروی ماموریت‌های سرقت خود تاکید دارد و از طرفی دیگر شکنجه و حرف کشیدن به زور را راهی مناسب برای پیشبرد ماموریت معرفی می‌کند. ارتباط صوتی در بازی کاملا مهیا است و باید مراقب باشید که فرزند شما با چه افرادی در تعامل است؛ مخصوصا آن که افرادی که به تجربه‌ی این بازی می‌پردازند معمولا افرادی کم سن و سال نیستند و این موضوع می‌تواند برای بازیکن کم سن و سال مشکل ساز باشد.

خلاصه‌ی آن: خرید درون برنامه‌ای کم‌رنگ است، خشونت بازی از طرفی دیگر کاملا پررنگ. چت صوتی در بازی می‌تواند برای کم سن مناسب نباشد و ناهنجاری‌های اجتماعی (مانند دزدی) در بازی راهی مناسب جلوه داده شده‌اند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 دو نکته در رابطه با این بازی حتما و حتما باید مورد توجه شما باشد. اول ناهنجاری‌های اجتماعی که در بازی به شکل کاملا عادی و حتی خوب نشان داده شده است. به وفور ماموریت‌هایی یافت می‌شود که بازیکن باید در آن به شکنجه افراد بپردازد، دزدی کند یا فردی را ترور کند. این اعمال نه تنها منزجرکننده هستند، بلکه در بازی به عنوانی روشی خوب و مورد پسند نشان داده شده‌اند که بدون آن نمی‌توان کاری را پیش برد. حتما در رابطه با این مورد که هدف وسیله را توجیه نمی کند و حتی در زمان جنگ هم باید رفتار جوانمردانه داشته باشیم با فرزندتان صحبت کنید.

مورد بعدی چت صوتی بازی است. همین که بازیکن به یکی دیگر از افراد داخل بازی متصل شود، چت صوتی به صورت خودکار فعال می‌شود و اصلا خواست بازیکن در این میان ملاک نیست. از آنجایی که معمولا افرادی با سن بالاتر از 18 یا 20 سال مشغول به تجربه‌ی این بازی هستند، اگر فرزند شما سنی کم‌تر از اعداد ذکر شده دارد، حتما باید با موارد و صحبت‌هایی که ممکن است در این مصاحبت‌ها پیش بیاید، گفت و گو کنید. الفاظ نامناسب، مسائل جنسی، بدزبانی و مواردی که هنوز برای فرزند شما می‌تواند زود باشد، به راحتی ممکن است از طریق این چت صوتی بدون مانع، به فرزندتان منتقل شود و عواقبی غیر قابل جبران دارد.

خلاصه‌ی آن: ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر دزدی و شکنجه در بازی به ظاهر مشکل‌گشا و خوب نشان داده شده‌اند و چت صوتی بازی نیز هیچ مانعی نداشته و ممکن است مباحثی غیر مناسب را پیش روی بازیکن قرار دهد.

ماجرای بازی

  اتفاقات بازی در سال 2025 و در جزیره‎ای به نام Auroa رخ می‌دهند؛ جایی که فردی به نام Jace Skell با کمپانی خود، به‌نوعی امپراتور منطقه محسوب می‌شود. موفقیت‌های کمپانی Skell در تولید پهپادهای نظامی خیلی زود این شرکت و به طور کلی جزیره Auroa را به خطر می‌اندازد. زمانی که بازی آغاز می‌شود، Jace Skell در حال صحبت در رابطه با Skell Tech و آینده روشنی است که در انتظار نسل‌های بعدی است. بازی با عملیات Greenstone آغاز می‌شود؛ جایی که CIA گروهی ۳۲ نفره از نیروهای ویژه ارتش آمریکا تحت عنوان Ghost را به Auroa اعزام کرده تا از دلیل قطع شدن ارتباط جزیره با بیرون مطلع شده و همچنین این ارتباط را دوباره ایجاد کنند.  اوضاع آن‌طوری که گروه Ghost و CIA می‌خواهند هم پیش نمی‌رود و هلیکوپترهای حامل نیروهای ویژه ارتش آمریکا مورد حمله قرار می‌گیرند. از این حمله فقط افراد معدودی جان سالم به در می‌برند و یکی از آن‌ها هم فرمانده گروه Ghost با اسم رمزی Nomad است. داستان بازی دقیقاً از همین نقطه آغاز می‌شود. در طول بازی بازیکن باید به مقر دشمن نفوذ کرده، اطلاعات جمع‌آوری کند، دشمنان مختلفی نظیر انسان‌ها و ربات‌ها را از سر راه بردارد، افرادی را نجات داده و بسیاری را نیز ترور کند. بخش‌های مختلف دیگری جز بخش داستانی نیز در بازی حضور دارد که بازیکن باید در کنار یا بر علیه دیگر افراد آنلاین به مبارزه بپردازد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، گوگل استیدیا

.نام ناشر: یوبی‌سافت

نام توسعه دهنده: یوبی‌سافت

تاریخ انتشار: چهارم مرداد سال 98 مصادف با 26 جولای سال 2019

تاریخ آخرین به روزرسانی: بیست و نهم دی سال 99

نکات برجسته بازی: بازی ghost recon breakpoint دومین تجربه‌ی تیم سازنده برای تبدیل بازی شوتر تاکتیکال خود به عنوانی جهان آزاد با المان‌های نقش آفرینی بود که متاسفانه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

نیاز به اینترنت: دارد

امکانات آنلاین: بازی با دیگران، خریدهای درون برنامه ای، ایجاد دوستی، رویداد، تشکیل گروه، چندنفره بازی کردن،

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد

نشان سلامت: دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک قدم تا پیروزی گوست ریکان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!