• امروز : 3 آذر 1403
logo

نقد و بررسی بازی یک ستون را کد کن (Think & Learn Code-a-pillar)

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

254 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

Code-a-pillar یک بازی آموزشی و آفلاین است که بازیکن با استفاده از مفاهیم کدگذاری شده و قراردادن علامت‌های مناسب در مسیر پرپیچ‌وخم، کرم ابریشم را به انتهای مسیر هدایت می‌کند.

ژانر : جدی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این بازی مفاهیم ابتدایی برنامه‌نویسی و کد گذاری و یادگیری جهت‌ها به‌صورت غیرمستقیم و سرگرم‌کننده به کودک آموزش داده می‌شود و در بخش دیگر از بازی کودک همراه باشخصیت کرم ابریشم با ترتیب شمارش، درک و تشخیص اعداد به‌صورت نوشتاری و شنیداری به زبان انگلیسی آشنا می‌شود.

 ممکن است در ابتدا قراردادن دستورالعمل‌ها و علامت‌ها سخت به نظر برسد؛ اما با انجام مراحل بیشتر فرزندتان علاقه‌مند به ادامه بازی می‌شود. بازی دارای بخش راهنما است و با هر بار خطا و انتخاب نادرست این امکان به فرزندتان داده می‌شود تا اشتباه خود را بدون بازگشت به ابتدای مرحله تغییر و اصلاح کند. این بازی می‌تواند قدرت حل مسئله، انتخاب راه‌حل مناسب برای حل مشکلات و افزایش تفکر منطقی را در فرزندتان تقویت کند.

 این بازی نیازی به اینترنت ندارد؛ اما در بخش مربوط به والدین تبلیغاتی از برندها و محصولات واقعی در بازی وجود دارد که که قابل کنترل هستند و والدین می‌توانند با واردکردن اعدادی که بازی ارائه می‌دهد وارد صفحات دیگر و فروشگاه‌های خرید لوازم کودک و... شوند و همچنین از مقالات تربیتی و آموزشی نیز استفاده کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

  با فرزندتان در مورد کارهایی که در بازی انجام داده گفتگو کنید و مفهوم علامت‌ها و کاربرد آن‌ها را از او بپرسید.

 مراحل دشوارتر را همراه با فرزندتان پیش بروید. اجازه دهید تا فرزندتان خودش نکات بازی را کشف کند.

 این بازی فرصت مناسبی برای آموزش جهت‌ها و اعداد را فراهم کرده است که می‌توانید تمرینات بیشتری را همراه با فرزندتان خارج از بازی نیز انجام دهید.

 بهتر است اینترنت دستگاه از ابتدای بازی خاموش باشد.

ماجرای بازی

این بازی حاوی محتوای آموزشی و دارای ۱۳ مرحله می‌باشد که در هر بخش تعدادی مسیر در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود و بازیکن با استفاده از علامت‌های مختلف و قراردادن آن‌ها در جای مناسب با هموارکردن مسیر، کرم ابریشم را به مقصد نهایی راهنمایی می‌کند. بخشی از علامت‌ها شامل استفاده از جهت‌های مناسب و موسیقی‌های کوتاه و سرگرم‌کننده هستند. سطح بازی در مراحل بالاتر پیچیده‌تر می‌شود و در انتهای هر مرحله کرم ابریشم سخنگو از بازیکن می‌خواهد تا تعدادی برگ را برای خوردن به او بدهد و بازیکن هم‌زمان آموزش اعداد را به‌صورت نوشتاری و مفهومی دریافت می‌کند.

جزئیات اثر

 سیستم‌عامل (ها): android-ios

 نام ناشر: .Fisher-Price,Inc

 نام توسعه‌دهنده: .Fisher-Price,Inc

 تاریخ انتشار: 21/03/1395-10/06/2016

 تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 31/04/1399 -21/07/2020

 نیاز به اینترنت: ندارد.

 امکانات آنلاین: تبلیغ

 امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

 نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک ستون را کد کن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!