• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی یک راه خروج (A Way Out)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

563 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
یک بازی اکشن - ماجراجویی دونفره است، داستان بازی فرار دو زندانی را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از یک دشمن مشترک هستند. در نیمه بازی مشخص می‌شود یکی از شخصیت‌ها پلیس است و دیگری طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف...در انتهای بازی بازیکنان باید تصمیم بگیرند که یک شخصیت زنده بماند و دیگری به دست رفیقش بمیرد. انتخاب با بازیکن است:خلاف‌کار یا یک پلیس! این انتخاب مطمئناً باعث آزار روحی بازیکن خواهد بود، این بازی بیشتر شبیه به فیلم سینمایی تعاملی است!

ژانر : اکشن ماجراجویی

11 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه بهترین بازی چندنفره از آکادمی بازی بریتیش.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این یک بازی دونفره است، یعنی بدون هم تیمی هیچ کاری جلو نمی‌رود، داستان بازی درباره دو زندانی با دو داستان متفاوت است که به‌قصد انتقام از دشمن مشترک از زندان فرار می‌کنند و از زندان فرار می‌کنند، در انتهای بازی فرزندتان مجبور است انتخاب کند کدام شخص زنده بماند و کدام یکی بمیرد و به همین دلیل این کار باعث آسیب روحی به او می‌شود. خشونت بازی زیاد است و  شخصیت‌های بازی برای رسیدن به هدفشان دست به هر کاری می‌زنند از کشتن پلیس‌ها با اسلحه تا  حمله به خانه یک پیرمرد و پیرزن! البته لازم به ذکر است که بسته به انتخاب بازیکن ممکن است از شدت خشونت کاسته شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزندتان به بلوغ فکری لازم رسیده که فرق بازی و دنیای واقعی را متوجه شود، شاید بتوانید این بازی را در کنار او تجربه کنید؛ اما توجه داشته باشید که در انتهای بازی شخصیت انتخابی شما یا فرزندتان توسط دیگری باید کشته شود! این موضوع احتمالا چالشهایی را برای شما و فرزندتان ایجاد کند!

 از فرزندتان بپرسید چرا  شخصیت‌ها قصد فرار داشتند؟ دوست داشت کدام زنده بماند! این مدل سوالها کمک می‌کند تا بدانید چقدر با شخصیت‌های بازی هم‌ذات‌پنداری کرده و درگیر آن‌ها شده است.

خلاصه‌ی آن:

با کدام شخصیت همذات پنداری بیشتری داشته و از زنده ماندنش خوشحال شده است!

ماجرای بازی

بازی a way out در سبک اکشن ماجراجویی روایت می‌شود. این بازی دونفره است و نمی‌توان به‌صورت انفرادی آن را بازی کرد. داستان بازی درباره دو شخصیت به نام وینسنت و لئو است؛ وینسنت فردی آرام و متفکر و لئو سرسخت و پرخاشگر است. آن دو در زندان با هم آشنا می‌شوند و بعد از کشمکش‌های داستانی متوجه می‌شوند دشمن مشترکی دارند و تصمیم می‌گیرند از زندان فرار کنند تا انتقام خود را از آن فرد بگیرند. پس از کش‌وقوس‌های داستانی آنها موفق می‌شوند سردسته دزدهای الماس را پیدا کرده و به قتل برسانند و با هواپیمایی بگریزند، بلافاصله پس از فرود، وینسنت و لئو توسط پلیس محاصره می‌شوند. در این لحظه است که لئو متوجه می‌شود وینسنت تمام مدت به او دروغ گفته است و او در واقع یک پلیس مخفی است و شخصی که لئو در حین تبادل الماس‌ها کشته است در حقیقت برادر وینسنت بوده. لئو با عصبانیت وینسنت را گروگان می‌گیرد و از آنجا می‌گریزد. حالا نوبت مبارزه تن‌به‌تن است و بازیکنان تصمیم می‌گیرند که چه کسی زنده بماند. اما فقط یک‌بار اجازه انتخاب پایان بازی وجود دارد!

لازم به ذکر است صفحه‌نمایش بازی نصف می‌شود و هر بازیکن  مسئولیت یکی از شخصیت‌ها را به عهده دارد. کارها  بسته به انتخاب بازیکنان با استفاده از مخفی‌کاری یا زور  جلو می‌رود! بازی بیشتر به‌صورت یک داستان تعاملی یا فیلم سینمایی است و بازکنان وظایف خیلی زیادی ندارد. گاهی  اوقات بازیکن می‌تواند یک مرحله را خیلی خشن پیش ببرد؛ مثلاً از خانه یک زن و شوهر پیر دزدی کند و آن‌ها را آزار دهد یا اینکه مسالمت‌آمیز کار را پیش ببرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ویندوز، پلی‌استیشن4، ایکس باکس وان

نام توسعه دهنده: Hazelight Studios

تاریخ انتشار: March 23, 2018 -  ۳ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 23March, 2018  - ۳ فروردین ۱۳۹۷

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملاً آفلاین است

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: دارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : هادی طاهری

۱۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

در 5 دقیقه ابتدایی بازی یکی از شخصیت‌های بازی به صورت کاملا برهنه نشان داده می‌شود و از این جهت اصلا مناسب خانواده نیست. کلمات رکیک و درگیری‌ها و موضوعاتی که در این بازی به آن پرداخته می‌شود برای هر سنی مناسب نیست البته کار گروهی و تلاش برای یافتن راه حل مناسب هم از جنبه های مفید این بازی است

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک راه خروج

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!