• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی گلخان؛ شلیک به توپ‌های رنگی

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

647 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی در ژانر تفننی طراحی شده است و بازیکن با گلخان هم سفر می‌شود تا شهر به شهر مراحلی را طی کرده و به شهر بعدی برود. در هر مرحله، بازیکن باید حباب‌ها را همرنگ کرده و بترکاند و چالش‌هایی که بازی سر راهش می‌گذارد را حل کند و جایزه و مدال بگیرد. همچنین؛ پرداخت درون برنامه‌ای، تبلیغات، گردونه‌ی شانس، صندوقچه‌های شانس، جدول رتبه‌بندی و اشتراک‌گذاری قلب با دیگر بازیکنان نیز دیده می‌شود.

ژانر : تفننی

2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی در ژانر تفننی طراحی شده و می‌تواند یک بازی اعتیادآور باشد. در هر مرحله، فرزندتان باید حباب‌ها را همرنگ کرده و آن‌ها را بترکاند و اهداف و چالش‌هایی که هر مرحله برایش قرار می‌دهد را، پشت سر بگذارد. بعد از گذراندن یک سری از چالش‌ها او می‌تواند، مدال‌های مختلفی کسب کند که در بازی هم به کارش می‌آید. فرزندتان در این بازی، در نقش گلخان در حال سفر به شهرهای مختلف است و در هر شهر باید، تعدادی مراحل را پشت سر بگذارد و در مرحله‌ی آخر هر شهر، با گلشیفته که رقیب او در این سفر محسوب می‌شود، مسابقه بدهد. در نهایت، مکالماتی بین گلشیفته و گلخان نیز، روی می‌دهد که بیشتر شبیه کری‌خوانی و زور بازو نشان دادن است. بازی، پرداخت درون برنامه‌ای و پیشنهاد بسته و پکیج‌های ویژه را برای فرزندتان، تدارک دیده است که با خرید، می‌تواند به امکانات خود بیفزاید و شانس برد را بالا ببرد. همچنین؛ تبلیغات نیز در بخش گردونه‌ی شانس مشاهده می‌شود که فرزندتان با دیدن تبلیغ، قادر می‌شود که گردونه را بچرخاند و جایزه بگیرد و علاوه بر آن، هرچند مرحله یک‌بار و به صورت روزانه نیز، صندوقچه‌های شانس برای او باز می‌شود که حاوی جایزه‌هایی است و عنصر شانس برای سنین زیر 9 سال می‌تواند آسیب‌زننده باشد. بازی، برای دریافت یا فرستادن جان یا قلب به دیگر بازیکنان هم فکری کرده و بخشی را به آن اختصاص داده است. اگر فرزندتان دوستانش را به بازی دعوت کند، می‌تواند جایزه بگیرد و انتهای هر مرحله نیز، جدول رده‌بندی بازیکنان برای فرزندتان، بالا می‌آید و او می‌تواند جایگاه خودش را بین بازیکنان دیگر که آن مرحله را رد کرده‌اند، ببیند. همچنین؛ بازی به وی، تعدادی جایزه مثل طلا می‌دهد که آنها در قلک او می‌نشیند و وقتی قلک پر شد، او می‌تواند، قلک را شکسته و استفاده کند.

خلاصه‌ی آن: این بازی در ژانر تفننی طراحی شده است و فرزندتان باید با همرنگ کردن حباب‌ها، آن‌ها را بترکاند. بازی، گردونه‌ی شانس، صندوقچه‌های شانس، جدول رتبه‌بندی، پرداخت درون برنامه‌ای و امکانات و چالش‌های مختلف با جوایز متعدد دارد که فرزندتان حین بازی می‌تواند از آن‌ها، استفاده کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما می‌توانید با فرزندتان راجع به سفر و مزیت سفر کردن صحبت کنید.

راجع به شهرهای ایران هم که در این بازی، نقش پررنگی دارد با وی به گفتگو بنشینید.

نخست، اطلاعات او را بسنجید و بعد، عکس‌هایی را از شهرهای زیبای کشورمان، ایران به او نشان دهید و کمی هم از فرهنگ و جغرافیای آن منطقه برایش بگویید و زمانی را در صورت امکان برای سفر به آن منطقه، مشخص کنید.

همچنین؛ شما می‌توانید راجع به قاچاق عتیقه‌جات باستانی که در کشور سابقه دارد و کاری غیرقانونی است و جزو میراث ملی به حساب می‌آید، با فرزندتان صحبت کنید به این صورت که نخست، اطلاعات او را بسنجید و بعد به او اطلاعات بدهید.

همچنین؛ شما می‌توانید فرزندتان را به دیدار میراث ملی و باستانی کشورمان برده و او را به حفظ کردن میراث ملی، آگاه کنید.

همچنین؛ می‌توانید راجع به لزوم نداشتن پرداخت درون برنامه‌ای و ارزش تلاش کردن با او صحبت کنید و اگر شکست می‌خورد با او همدلی کنید.

خلاصه‌ی آن:

با فرزندتان راجع به شهرهای کشورمان ایران، صحبت کنید.

با او راجع به ممنوع بودن قاچاق و میراث ملی در اماکن باستانی صحبت کنید

همچنین؛ لزوم نداشتن پرداخت درون برنامه‌ای را نیز به او یادآوری کنید.

ماجرای بازی

این بازی در ژانر تفننی است و ماهیت آن به این شکل است که بازیکن خود را به جای گلخان تصور می‌کند و در حال عبور و سفر از شهر به شهر است اما در داستان اولیه‌ی بازی، این‌طور نشان داده می‌شود که گلشیفته برای پیدا کردن عتیقه در شهرها می‌چرخد که این به نوبه‌ی خود، ناهنجاری به حساب می‌آید. بازیکن، برای اینکه بتواند از این شهرها عبور کند در هر شهر، باید بتواند مراحل آن شهر را رد کند تا ابر و مه از شهر جدید کنار رفته و برایش باز شود. مراحل هم به این صورت است که در هر مرحله، بازیکن باید توپ‌های همرنگ را کنار هم بیندازد تا آن‌ها مانند حباب، بترکند و به همین ترتیب به انتهای هر مرحله برسد اما بعضی از مراحل مأموریت و چالش‌هایی مثل آزاد کردن پرنده‌ها با ترکیدن توپ‌های حبابی و یا تارعنکبوت‌هایی که با ترکیدن حباب‌ها از هم متلاشی می‌شوند و کفشدوزک‌هایی هدف قرار داده می‌شوند. بعد از اتمام هر مرحله، رده‌بندی بازیکن بین بازیکنانی که آن مرحله را رد کرده‌اند نیز مشخص می‌شود که این خود می‌تواند جنبه‌ی رقابتی برای آنان داشته باشد. بعد از رد کردن تعدادی از مراحل، بازی به بازیکن جوایزی بر اساس دریافت‌هایی که در بازی داشته، می‌دهد و هر وقت مقدار آن پر شد می‌تواند مدال و جوایز جدیدی را باز کند. همچنین؛ شمش‌های طلا نیز به بازیکن اهدا می‌شوند و داخل قلکش قرار می‌گیرد که بعد از پر شدن قلک می‌تواند آن را شکسته و از شمش‌ها در بازی، استفاده کند. در انتهای هر شهر، گلخان باید گلشیفته که رقیب او در سفر است را مغلوب کند و از او جلو بزند که این کار هم مثل مراحل قبل با ترکاندن حباب‌ها انجام می‌گیرد. بازی، امکان فرستادن و یا درخواست قلب یا همان جان بیشتر را از بازیکنان دیگر، قرار داده است که با این امکان، بازیکنان می‌توانند به یاری یکدیگر بیایند. همچنین؛ بازی، گردونه‌ی شانس دارد که با تماشای تبلیغ، بازیکن می‌تواند آن را چرخانده و جایزه بگیرد و یا هرچند مرحله یکبار صندوقچه‌های جایزه را برای گرفتن جایزه‌اش، باز کند. با پرداخت درون برنامه‌ای نیز می‌تواند، امکانات خود را افزایش داده و شانس برد را بالا ببرد. همچنین؛ لینک دعوت از دوستان به بازی هم وجود دارد که هرکدامشان برای بازیکن، جایزه‌ای در پی دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android  

نام ناشر: Quiz Bazz

نام توسعه دهنده: Quiz Bazz

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید –تماشای تبلیغ –جدول رتبه‌بندی –دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گلخان؛ شلیک به توپ‌های رنگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!