• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی کوکینگ ماما (آشپزی مامانی) (Cooking Mama: Let's cook)

author-img

توسط : مریم صدیقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3748 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

کوکینگ ماما یک بازی آشپزی دوست داشتنی با فضای رنگی و کودکانه با تنوع دستورالعمل‌های غذایی زیاد و جذاب است که برای  بازیکن‌های سنین پایین جذابیت بالقوه‌ای دارد.

در این بازی بازیکن علاوه بر آشپزی می‌تواند فعالیت‌های دیگری مثل ماهی‌گیری، پرورش گیاهان در مزارع و پرورش حیوانات در مزرعه و رستوران‌ داری را تجربه کند.

تعداد تبلیغات در این بازی بیش از حد بوده و خوشبختانه بازیکن می‌تواند در قسمت تنظیمات کلید تماشای تبلیغ را خاموش کند.

ژانر : جدی

30 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

نصب بالای 50 میلیون بار در گوگل‌پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کوکینگ ماما یک بازی سرگرم کننده و آموزشی در سبک آشپزی است. دراین بازی فرزندتان به همراهی دختری به نام پاپا، می‌تواند با استفاده از مواد مختلف، غذاهای جدید درست کرده و پس از اتمام کار، غذای پخته شده را برای پاپای خود سرو کند. دنیای بازی رنگارنگ، دخترانه و به دور از ترس و خشونت جدی است اما در نظر داشته باشید، فرایند خرد کردن مواد غذایی با چاقو به شکل آشپزهای حرفه‎‌ای انجام می‌شود و با توجه به رده سنی این بازی که برای کودکان کم سن و سال است ممکن است آن‌ها را تشویق به انجام دادن آشپزی به این نحو کند. در لیست دستورالعمل‌های غذایی، گاها غذاهایی وجود دارد که مناسب فرهنگ ما نیستند و اگر زبان بازی را فارسی کرده باشید به هنگام استفاده، نام آن‌ها درکنارشان ظاهر می‌شود. باید حواستان باشد که قبل از اینکه گوشی را در اختیار فرزندتان قرار دهید اینترنت دستگاه را خاموش نمایید زیرا تبلیغات بازی بیش از حد زیاد بوده و همواره بازیکنان را به تماشای تبلیغ برای گرفتن سکه‌های بیشتر تشویق می‌کند. تبلیغات بازی گاها با فرهنگ ما همخوانی نداشته یا ممکن است بازی را تبلیغ کند که اصلا مناسب سن فرزندتان نباشد و در صورت روشن بودن اینترنت دستگاه، تنها با لمس صفحه، وارد صفحه اصلی نصب آن بازی می‌شود.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که تنوع وسایل تزئینی که اثری در روند بازی ندارند ممکن است باعث تجمل گرایی و تنوع طلبی فرزندتان شود.

خلاصه‌ی آن:

بازی پرداخت درون برنامه‌ای و ارزش تکرارپذیری بالایی داشته و ممکن است فرزندتان زمان زیادی را درگیر بازی شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همراه فرزندتان یکی از غذاهای مورد علاقه اش را درست کنید و انجام کارهایی که می‌دانید از پس آن برمی‌آید را به او بسپارید. به طور مثال می‌توانید یک دونات سالم و خانگی درست کنید و اضافه کردن ترکیبات آن را به عهده‌ی فرزندتان قراردهید.

اگر فرزندتان با انجام این بازی، تمایل به خرد کردن مواد غذایی داشت، می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا با کمک یک چاقوی پلاستیکی، سالادی را برای خودش تهیه نماید.

برای کودک خود یک برنامه مشخص بازی تعیین کنید، تا بیش از حد از فعالیت خود عبور نکند. اینترنت دستگاه را خاموش کنید و در هنگام بازی او را همراهی کنید، بنابراین می‌دانید که آیا وی هنوز درگیر کار قابل قبولی هست یا خیر.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد می‌کنیم تا در هنگام آشپزی، بخش ساده‌ای از آن را به فرزندتان بسپارید تا با کمک به شما، در قالب یک تفریح، بتواند با مواد غذایی مختلف و فواید آن‌ها آشنا شود.

ماجرای بازی

کوکینگ ماما یک بازی محبوب، سرگرم کننده و آموزشی در سبک آشپزی است، که برای نصب احتیاج به دسترسی خاصی ندارد و با کنترل‌های لمسی ساده و شهودی آن، هر کسی می‌تواند از انجام دادن آن لذت ببرد. این بازی به دو شکل آنلاین و آفلاین قابل اجراست و در صورتی که بازی آنلاین انجام شود با اتصال به شبکه‏ی اجتماعی فیس بوک بازیکن می‌تواند رکورد خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارد و از این طریق آن‌ها را به انجام بازی‌های چالشی موجود درکوکینگ ماما دعوت کند. نحوه صداگذاری بازی به نحوی است که حس و حال آشپزی را در بازیکن تقویت می‌کند به طور مثال صدای خرد کردن میوها و غلات، صدای سرخ شدن مواد غذایی و...گرافیک دو بعدی و رنگارنگ بازی مخاطبان کم سن وسال را به سمت خود جذب می‌کند.

بازیکن پس از نصب و ورود به فضای بازی، 50 امتیاز پاداش برای  نصب آن دریافت می‌کند و با پاسخ به این پرسش که سن او بالا یا پایین‌تر از 13 سال است، وارد صفحه اصلی بازی‌ می‌شود.

به طور کلی فعالیت‌ها و مهارت‌ها در این بازی به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش برداشت محصول و رستوران که شامل؛ آشپزخانه، کشاورزی، دامداری، رستوران‌داری، ماهیگیری و فروش محصولات است که با شرکت در هر کدام از این قسمت‌ها امتیازی برای بازیکن درنظرگرفته می‌شود. با توجه به امتیاز بازیکن، نوارتعیین سطح تغییر می‌کند و با کامل شدن این نوار، یک سطح به سطح قبلی او اضافه و دسترسی‌های بیشتری برای او باز می‌شود. به طور مثال در قسمت زراعت با افزایش سطح می‌توان دسترسی به زمین‌های بیشتری پیدا کرد، درنتیجه محصولات بیشتری برداشت کرد.

در قسمت آشپزی بازیکن می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارهای مختلف مثل خرد کردن مواد غذایی، خمیر گرفتن و... را طی مدت زمان محدود تجربه کند. پخت هرکدام از غذاها مراحل مختلفی دارد. در انتهای هر مرحله بر اساس میزان موفقیت بازیکن، به او امتیاز داده می‌شود تا بتواند دستورالعمل‌های غذایی بیشتری را باز کند.

بخش دوم بازی‌های چالشی یا رقابتی است که انواعی از بازی‌ها مثل بازی‌های ورزش مغز، پازل و... را شامل می‌شود و در انتها رکورد بازیکن ثبت خواهد شد.

 امکان تغییر لباس، وسایل، دکوراسیون و دیگر ویژگی‌های ظاهری در بخش فروشگاه وجود دارد. همچنین دستورهای پخت را می‌توان با پول واقعی خریداری کرد و این دستورها مدت زمان محدودی دارند.

جزئیات اثر

 سیستم عامل(ها): anroid،ios

نام ناشر:  Office Create Corp

نام توسعه دهنده:  Office Create Corp

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2021/11/27-1400/09/06

نیاز به اینترنت: بازی آفلاین است اما با وجود اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه بندی، ذخیره سازی، چالش، اشتراک گذاری محتوا

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : الینا الینا

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

آلی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کوکینگ ماما (آشپزی مامانی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!