• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی کوله جت – سواری شاد ( Jetpack Joyride)

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1448 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

Jetpack Joyride یک بازی تفننی و اکشن است که در آن باید بازی کنان با عبور از موانع مختلف برای ثبت رکورد بهتر تلاش کنند. بازی با رویدادهای مختلف چالش‌های بیشتری را در پیش پای بازیکنان خود قرار می‌دهد. امکان خرید درون برنامه ای به همراه آیتم‌های بسیار متنوع درون برنامه از ویژگی‌های اصلی این بازی است.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 100 میلیون نصب در گوگل پلی – بیش از750 میلیون بازیکن در اپ استور.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی تنها یک بازی رکوردی است و فاقد هرگونه داستان و پیام مثبتی می‌باشد.

خشونت بازی به صورت کارتونی و دوبعدی است اما وسیله پرواز بازیکن در بازی یک مسلسل می‌باشد. به همین خاطر افرادی که زیر جت پک در حال حرکت هستند بر اثر برخورد با گلوله‌های شلیک شده کشته می‌شوند.

بازی به مرور سخت می‌شود و از مقطعی به بعد تنها استفاده از سکه و دیدن تبلیغات است که موجب می‌شود بازیکنان بتوانند به بازی ادامه دهند و رکورد جدیدی ثبت کنند. لذا بازی، بازیکنان را مجبور می‌کند تا تبلیغ بیشتری مشاهده کنند و یا از طریق پرداخت درون برنامه ای سکه بخرند.

بازیکنان می‌توانند با پرداخت سکه پوسته‌های جدیدی تهیه کنند و ظاهر کارکتر خود را در بازی تغیر دهند.

این بازی دارای لیگ امتیازات است و افراد می‌توانند جایگاه خود را با رکوردی که ثبت کرده اند مشاهده کنند.

بازی دارای عنصر شانس می‌باشد و این شانس به صورت ویژه در سبک یک رکورد جدید می‌تواند موثر باشد.

بازی دارای چالش‌ها و رویدادهای متنوعی است که تلاش می‌کند بازی را از سبک یک نواخت خود خارج کند.

والدین گرامی تبلیغاتی که برای دریافت سکه و یا جان اضافه مشاهده می‌شود هیچ گونه نظارت و محدودیتی ندارد و ممکن است که این تبلیغ‌ها، دارای ناهنجاری‌هایی باشند.

در صورت بازی به صورت آفلاین تبلیغات نمایش داده نمی‌شوند. همینطور می‌توان حرکت آدم‌های زیر جت پک را با پرداخت سکه غیر فعال کرد که دیگر با گلوله‌ها کشته نشوند.  می‌توان با خرید از برنامه نیز این امکان را غیر فعال کرد.

این بازی در عین سادگی شدیداً می‌تواند اعتیاد آور باشد.

خلاصه‌ی آن:

مصرف گرایی بازی به شدت بالاست و تبلیغاتی که در ازای آن سکه و جان اضافه داده می‌شود ممکن است که ناهنجاری داشته باشند. عنصر شانس در بازی بسیار جدی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین گرامی با توجه به سختی زیاد بازی و پیوند خوردن آن با پرداخت سکه، شما می‌توانید بعد از آن که فرزندتان از بازی خسته و یا نا امید شد، از او بپرسید که چرا یک بازی اینقدر باید وابسته به پرداخت سکه باشد؟ آیا دلیلی غیر از سود سازندگان بازی هم وجود دارد؟ چقدر از شکست‌ها در دنیای واقعی با پول قابل اصلاح است؟ یا کسب بهترین رتبه‌ها در دنیای واقعی هم از مسیر پرداخت پول می‌گذرد؟ یا رسیدن به برخی مقام‌های علمی و اخلاقی از مسیر متفاوتی به غیر از مادیات می‌گذرد؟

پدر و مادر عزیز با توجه به وجود شانس در بازی در مورد رابطه شانس و دنیای واقعی با فرزندتان صحبت کنید. آیا در دنیای واقعی هم عنصر شانس می‌تواند همچون بازی فرصت مجدد برای زمان‌های از دست رفته به ما بدهد؟ چقدر شانس در دنیای واقعی در رسیدن به اهداف موثر است و وجود دارد؟

در مورد خشنوت فانتزی بازی با فرزندانتان صحبت کنید. اگر بازی را فرزند کم سن و سال‌تان انجام می‌دهد می‌توانید با پرداخت سکه حرکت افراد در ریز جت پک را غیرفعال کنید.

 

خلاصه‌ی آن:

در رابطه با شانس و پرداخت سکه و نسبت آن با دنیای واقعی، با فرزندانتان گفت و گو کنید.

ماجرای بازی

این بازی به صورت دوبعدی و در سبک اکشن و تفننی است. در این بازی بازیکنان در نقش فردی که با یک جت پک به نیروگاه هسته ای حمله کرده است، هستند و باید در مسیر فرار از این نیروگاه از موانعی که وجود دارد؛ مانند تله‌های لیرزی و موشک‌ها فرار کنند. این چت پک در حقیقت مسلسلی است که دائماً در حال شلیک است و دانشمندان و افراد حاضر در نیروگاه نیز با برخورد گلوله‌های این جت پک کشته می‌شوند. در طول این بازی، بازیکنان به تجهیزات دیگری مانند موتور، ماشین پرنده، لباس جاذبه ای، اژدهای آهنی و... نیز دست پیدا می‌کنند که موقتاً جایگزین جت پک آن‌ها خواهد شد. بازیکنان در طول بازی باید تلاش کنند تا بهترین رکورد ممکن را برای خودشان ثبت کنند. همین طور بازیکنان می‌توانند چالش‌های خواسته شده بازی را انجام دهند. اگر بازیکنی مایل به انجام چالش‌ها نبود می‌تواند با سکه‌هایی که بدست می‌آورد هزینه آن‌ها را پرداخت کند. بازی با خرید سکه و یا دریافت آن از طریق مشاهده تبلیغ ساده‌تر خواهد شد، چون بازیکنان می‌توانند قلب و جان اضافه و یا امکانات دیگری دریافت کنند و رکورد بیشتری را ثبت کنند. بازیکنان با دریافت قرعه شانس می‌توانند بعد از حذف شدن از بازی شانس خود را برای دریافت جوایز متفاوت حتی جان اضافه امتحان کنند. بازیکنان می‌توانند در رویدادهای مختلف بازی شرکت کنند و همین طور جایگاه خود را در لیگ امتیازات بازی ببینند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها):  Android – ios

نام ناشر: Halfbrick Studios

نام توسعه دهنده: Halfbrick Studios

تاریخ آخرین به روزرسانی: 29/11/2022 – 08/09/1401

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، جدول رتبه بندی، رویداد، چالش، ذخیره سازی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: همراهی والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کوله جت – سواری شاد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!