• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی کشته‌شده قبل از طلوع ( Dead by daylight)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

228 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی یک عنوان ترسناک و بسیار خشن است؛ اما تفاوت آن با دیگر عناوین مشابه، آنلاین بودن این بازی است. این بازی بازیکنان را در دو نقش بازمانده و قاتل قرار می‌دهد که بازیکن قاتل باید سعی کند افراد بی‌سلاح را بکشد و بازماندگان باید با همکاری یکدیگر برای فرار از دست قاتل و موجود اهریمنی، تلاش کنند. این بازی هیجان بسیار زیادی دارد و لحظات بسیار پر فشاری را برای بازیکن رقم می‌زند.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی از پرطرف‌دارترین بازی‌های ژانر ترسناک است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی رده‌بندی مثبت 18 را دریافت کرده؛ اما این رده سنی به این معنا نیست که این بازی برای افراد بالای 18 سال مناسب است.

بازی فضای ترسناکی دارد و حتی برای بزرگسالان هم دلهره‌آور است.

طراحی‌ چهره‌های قاتلین بازی بسیار دهشتناک و ترسناک است و ممکن است برای کودکان بسیار نامناسب باشد.

خشونت در این بازی بسیار منزجرکننده و بی‌پرده است و دیدن صحنه‌های خشونت‌آمیزِ بازی حتی برای بزرگسالان هم مناسب نیست.

تجربه‌ی این بازی برای نوجوانان یا کودکانی که ظرفیت تحمل هیجان بسیار بالا همراه با احساس ترس و اضطراب را ندارند می‌تواند مشکل‌ساز باشد و روان آنها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

فرزندتان در این بازی می‌تواند در نقش قاتل بازی کند و بازیکنان دیگر را بکشد. این اتفاق زمانی بدتر می‌شود که اهداف قاتل برای کشتن، اشخاص بی‌دفاع و بی‌سلاح هستند.

برخی از شخصیت‌های بازی پوشش کاملی ندارند.

موجودات شرور و اهریمنی در بازی دیده می‌شوند که قاتل افراد بی‌دفاع را برای او قربانی می‌کند.

خلاصه‌ی آن: این بازی رده‌بندی مثبت 18 را دریافت کرده؛ اما این رده سنی به این معنا نیست که این بازی برای افراد بالای 18 سال مناسب است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل علاقه‌ی فرزندتان به این بازی را از او جویا شوید. سعی کنید به نسبت زمینه‌ی علاقه‌ی او به این بازی، بازی دیگری برایش انتخاب کنید که اثرات مخرب کمتری داشته باشد.

از فرزندتان در مورد اثرات مخرب احتمالی‌ای که خود او به آنها برخورد کرده سؤال کنید. آیا توانسته برخی از این تأثیرات را متوجه شود و نسبت به آن آگاه باشد. (جالب‌توجه است که آگاهی به یک رخداد مخرب می‌تواند تأثیر آن را تا حدودی کمتر کند)

اگر فرزندتان از اثرات مخرب این بازی آگاه نیست پیشنهاد می‌شود در گفت‌وگویی صمیمانه این مطالب را به فرزندتان بگویید.

از فرزندتان سؤال کنید که هدف از ساخت چنین بازی‌هایی که المان‌های ترسناک بسیاری دارند و خشونت آنها بسیار بالاست، چیست؟ بازی‌ساز چرا چنین فضایی را ایجاد کرده؟

خلاصه‌ی آن: دلیل علاقه‌ی فرزندتان به این بازی را از او جویا شوید. سعی کنید به نسبت زمینه‌ی علاقه‌ی او به این بازی، بازی دیگری برایش انتخاب کنید که اثرات مخرب کمتری داشته باشد.

ماجرای بازی

این بازی در مورد نجات‌یافتن چند نفر از دست یک قاتل است که سعی دارد آنها را بکشد یا برای یک موجود اهریمنی قربانی کند. بازی محیطی ترسناک و تاریک دارد که 4 بازیکن در آن نقش انسان‌های عادی را دارند که باید از دست بازیکن پنجم که قاتل بازی است فرار کنند. همه‌ی این بازیکن‌ها واقعی و آنلاین هستند و تیم بازماندگان باید با کمک به یکدیگر برای زنده‌ماندن و فرار از دست قاتل همکاری کنند.

چهره‌ی شخصیت‌های قاتل در بازی بسیار ترسناک طراحی شده‌اند و با نزدیک‌شدن آنها به  بازیکن، صدای ضربان قلب شدید برای بازیکن پخش می‌شود که بسیار استرس‌زا است.

هر شخصیت قاتل و هر شخصیت بازمانده قابلیت‌های خاصی دارند که در طول بازی می‌توان آنها را ارتقا داد و این قابلیت‌ها، آنها را برای رسیدن به هدفشان کمک می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بازیکن نیاز داشته باشد که اکثر شخصیت‌ها و قابلیت‌هایشان را بشناسد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): PlayStation 5، PlayStation 4،Nintendo Switch، Android ،Xbox Cloud Gaming،Google Stadia،Xbox Series X ،xbox Series S،xbox one،windows،Microsoft Windows،Xbox Cloud Gaming

نام ناشر: Behaviour Interactive, Starbreeze Studios, 505 Games, Deep Silver

نام توسعه دهنده: Behaviour Interactive, Starbreeze Studios, 505 Games, Deep Silver

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ 2016-06-14

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ 2023-08-29

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید،ایجاد دوستی،جدول رتبه بندی،چندنفره،چندنفره بازی کردن،چالش،چت متنی، رویداد، تشکیل گروه

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: صرفا بنویسید دارد یا ندارد.

نشان‌ها: نشان‌هایی که بازی آنها را دریافت کرده است را اینجا بیاورید.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کشته‌شده قبل از طلوع

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!