• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پناهگاه زامبی بیکار (ldle zombie shelter)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

324 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این بازی در ژانر اکشن طراحی شده است. بازیکن باید دنیای انسانی را از دست زامبی‌ها نجات بدهد و در این راه با زامبی‌ها بجنگد، برای انسان‌ها پناهگاه بسازد و...

در بازی برای موارد زیادی مانند دریافت جوایز، ارتقا و چندبرابر کردن آنها، ردکردن زمان خواب بازی و... پیشنهاد تماشای تبلیغ داده می‌شود و بازی جدا از اینها هم تبلیغ پخش می‌کند. بازی آنلاین است؛ اما بعد از باز شدن بازی می‌توان اینترنت را قطع کرد و بازی کرد.

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  والدین عزیز کدومویی؛

این بازی در ژانر اکشن طراحی شده است و راجع به قهرمانانی است که در آخرالزمان می‌خواهند انسان‌ها را از دست زامبی‌ها نجات بدهند و پناهگاه‌هایی برای انسان‌ها بسازند. در این بازی خشونت در قالب تیراندازی و مبارزه با شمشیر با زامبی‌ها دیده می‌شود. در مبارزه خونریزی و کشتن زامبی‌ها هم دیده می‌شود؛ اما به علت طراحی ساده و فانتزی بازی خیلی حساسیت‌برانگیز نیست. بازی ایده‌هایی راجع به مدیریت منابع و کار گروهی هم می‌دهد. در بازی تماشای تبلیغ برای موارد زیادی پیشنهاد می‌شود. مانند دوبرابر کردن جوایز بازی، باز کردن باکس‌های جایزه، ردکردن زمان خواب بازی، ایجاد زمان آفلاین برای بازی و...

بازی خارج از این موارد هم گاهی تبلیغ پخش می‌کند که با خاموش‌کردن اینترنت بعد از باز کردن بازی، قابل حذف‌شدن است. پخش تبلیغات با پرداخت پول حذف می‌شود. امکان اشتراک گذاشتن زندة بازی در شبکه‌ی اجتماعی دیسکورد وجود دارد.

خلاصه‌ی آن: خشونت در قالب تیراندازی و مبارزه با شمشیر با زامبی‌ها دیده می‌شود. در مبارزه خونریزی و کشتن زامبی‌ها هم دیده می‌شود؛ اما به علت طراحی ساده و فانتزی بازی خیلی حساسیت‌برانگیز نیست. در بازی تماشای تبلیغ برای موارد زیادی پیشنهاد می‌شود. مانند دوبرابر کردن جوایز بازی و...

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

: می‌توانید با او راجع به آخرالزمان و پیش‌گویی‌هایی که راجع به آن شنیده است، گفتگو کنید و باتوجه‌به اعتقاد خودتان او را در مورد اینکه کدام پیشگویی‌ها تخیلی هستند، راهنمایی کنید.

در مورد اینکه موجوداتی مانند زامبی وجود ندارند و تنها در داستان و فیلم و بازی هستند، با او گفتگو کنید.

می‌توانید او را به کلاس تیراندازی بفرستید تا هیجاناتش تخلیه شود.

 با او در مورد اینکه خشونت در بازی و خشونت در دنیای واقعی و تفاوت بین این دو گفتگو کنید.

از او بپرسید که تبعات و آثار هرکدام چیست و در مورد برگشت‌ناپذیر بودن خشونت در زندگی واقعی گفتگو کنید.

می‌توانید با او در مورد ایده‌هایی که بازی راجع به ساخت‌وساز و مدیریت منابع می‌دهد گفتگو کنید.

خلاصه‌ی آن: با او در مورد اینکه خشونت در بازی و خشونت در دنیای واقعی و تفاوت بین این دو گفتگو کنید.

از او بپرسید که تبعات و آثار هرکدام چیست و در مورد برگشت‌ناپذیر بودن خشونت در زندگی واقعی گفتگو کنید.

ماجرای بازی

این بازی در ژانر اکشن و به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده است. موسیقی بازی بامزه و فانتزی است و رنگ‌های شاد در طراحی بازی به چشم می‌خورد. بازی در مورد قهرمانانی است که باید در فضای آخرالزمانی بازی، دنیا را از دست زامبی‌ها نجات دهند و پناهگاه‌هایی برای انسان‌ها بسازند.

بازیکن باید با کمک هم‌تیمی‌هایش که کاراکترهای خود بازی هستند نه انسان‌های واقعی، منابع را برداشت کند، پناهگاه بسازد، سلاح به دست بیاورد، با زامبی‌ها بجنگد و...

در طول بازی جوایزی به بازیکن داده می‌شود که با آنها می‌تواند در بازی پیشرفت کند. وقتی امتیازها و دستاوردها به حدی برسد، پیشنهاد ارتقای کاراکترها یا مرحله‎ی بازی داده می‌شود و با کلیک روی آن و پرداخت منابع، ارتقا اتفاق می‌افتد. در حین دادن جوایز همواره گزینه‌ی دیدن تبلیغ به چشم می‌خورد که جوایز را دوبرابر می‌کند. در بازی زمان خواب وجود دارد که در آن بازی‌کردن ممکن نیست؛ اما با دیدن تبلیغ می‌شود این زمان را رد کرد و به ادامه‌ی بازی پرداخت. در بازی باکس‌های تقویت‌کننده و کمک‌کننده وجود دارد که محتویات آنها نامعلوم است و آنها نیز با تماشای تبلیغ به دست می‌آید. بازی به‌صورت سرخود هم تبلیغ پخش می‌کند. تبلیغات بازی شامل بازی‌های دیگر است که سطح خشونتی تقریباً برابر با خشونت خود بازی دارند. با پرداخت پول می‌شود تبلیغات بازی را حذف کرد. این بازی فقط به‌صورت آنلاین قابل باز شدن است؛ اما طبق تجربه، وقتی بازیکن وارد بازی شود، می‌تواند نت را خاموش کند و از تماشای تبلیغ غیرقابل‌کنترل هم در امان بماند. همچنین با تماشای تبلیغ یا پرداخت الماس که یکی از منابع بازی است، می‌شود یک ساعت زمان برای بازی آفلاین ایجاد کرد. حداکثر زمانی که می‌توان ایجاد کرد، دو ساعت است. در بازی حالت خودکار برای برداشت منابع و کشتن زامبی‌ها وجود دارد که با هر بار تماشای تبلیغ در یک‌زمان محدود ده‌دقیقه‌ای فعال می‌شود و کاراکتر بدون نیاز به کنترل بازیکن وارد فضای شهر که اطراف محل ساخت‌وساز پناهگاه برای انسان‌ها است، می‌شود و زامبی‌ها را می‌کشد و منابعی مانند چوب را برداشت می‌کند. حداکثر زمانی که بازیکن می‌تواند حالت خودکار را فعال کند، دو ساعت است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): android, ios, linux, macOS, iphone, microsoft windows

نام ناشر: Light Core Game

نام توسعه دهنده: Light Core Game

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 2021/01/28- 1399/11/09

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، چالش، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پناهگاه زامبی بیکار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!