• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پروژه زمستان (نسخه موبایل) (Project Winter Mobile)

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2571 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

پروژه زمستان یک بازی اکشن آنلاین سبک بقاست، که افراد باید برای زنده ماندن، همکاری کنند. البته عده‌ای می‌خواهند زودتر این افراد در سرما جان خودشان را از دست بدهند. پیدا کردن وسایل، تعمیر دستگاه‌ها، فرار از چنگ حیوانات و مبارزه با خراب کارها مهم ترین کارهای این بازی هستند. این بازی ثمره‌ی همکاری و اتحاد را به خوبی نشان می‌دهد. گفت و گوی صوتی، ایجاد دوستی و پرداخت درون برنامه‌ای از مهم ترین ویژگی‌های این بازی هستند.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی ابتدا برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی عرضه شد و حدود 4 سال بعد نسخه ویژه تلفن همراه آن منتشر شد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی این بازی در ژانر اکشن و آنلاین طراحی شده و خشونت در آن وجود دارد و بازیکنان بابت اعمال خشونت پاداش دریافت می‌کنند. گرچه خشونت بازی جزئیات زیادی ندارد اما این خشونت برای کودکان مناسب نیست.

بازی در سه سطح قابل انجام است. در سطح یک همه بازیکنان هم تیمی هستند و باید برای نجات از کولاک به صورت دسته جمعی تلاش کنند. در سطح دوم یک تیم خرابکار که هویت ناشناخته ای دارند در میان بازیکنان وجود دارند. در سطح سوم چالش های بازی بسیار سخت تر می‌شوند. در سطح دو و سه به علت وجود گروه خرابکار، بی اعتمادی نسبت به سایر اعضا وجود دارد. این مسئله می‌تواند موجب ایجاد حس بی اعتمادی در زندگی واقعی نیز بشود.

ترس و اضطراب در بازی وجود دارد که می‌تواند برای فرزندتان استرس زا باشد؛ مانند محدودیت زمان، حمله حیوانات وحشی، حمله افراد به یکدیگر.

چت صوتی و امکان خرید و پرداخت درون برنامه‌ای در بازی وجود دارد. لذا باید در مورد ادبیات سایر بازیکنان و همین‌طور هزینه کردن فرزندانتان برای خرید جِم (پول درون بازی) دقت کافی را داشته باشید.

امکان نمایش تبلیغات برای دریافت جِم (پول درون بازی) وجود دارد.

در این بازی بازیکنان می‌توانند به یکدگیر آسیب وارد کرده و تجهیزات و هویت بازیکنان مرده را نیز بردارند.

بازی حاوی پیام‌های مثبتی نیز هست. مهم ترین پیام بازی این است که برای موفقیت کارگروهی و هماهنگی میان اعضای تیم بسیار ضروری است.

خلاصه‌ی آن:

خشونت، ترس، چت صوتی و پرداخت درون برنامه‌ای از مواردی هستند که این بازی را برای کودکان نامناسب می‌کنند. بازی حاوی پیام مثبت همکاری و حمایت است که به خوبی به بازیکنان منتقل می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از آنجایی که اثر و نتیجه کارگروهی به شدت در بازی مشخص و تاثیرگذار است می‌توان به صورت ویژه به این مسئله اشاره کرد و از روی نتیجه بازی به این مسئله اشاره کرد. مثلا با سوال پرسیدن در مورد علت شکست خوردن گروه در انجام ماموریتشان. یا اینکه از آن‌ها بخواهیم علت پیروزی گروه‎شان در بازی را بیان کنند و به مواردی که مربتط با کارگروهی می‌باشد اشاره کنیم.

با توجه به وجود گروه خرابکار در بازی، که از ابتدای بازی و حتی تا انتهای بازی هم قابل شناسایی نیستند، می‌توان با بچه‌ها در مورد وجود چنین افرادی در واقعیت هم صبحت کرد. مثال‌ها و داستان‌های واقعی از افرادی که به ظاهر خود را دلسوز و دغدغه‌مند نشان می‌دادند بیان کرد و از این جهت نسبت به وجود چنین افرادی در زندگی واقعی به بچه‌ها هشدار داد. گرچه این نوع هشدار دادن نباید موجب ایجاد ترس و استرس بیشتر شود، بلکه باید همراه با آموزش شیوه درست برخورد با افراد غریبه و چگونگی ارتباط و اعتماد به آن‌ها باشد.

هنگامی که بازیکن عضو گروه خرابکار باشد باید باید مانع موفقیت سایر بازیکنان در بازی شود و حتی آن‌ها را به قتل برساند. در این مورد بهتر است با فرزندتان گفت و گو کنید و از تفاوت بازی و دنیا بازی و همچنین نتیجه کمک کردن به دیگران در دنیای حقیقی صحبت کنید.

 

خلاصه‌ی آن:

این بازی می‌تواند نمونه‌ای کوچک و استعاری از زندگی واقعی باشد. در مورد اینکه فرزندتان می‌خواهد در زندگی واقعی عضو کدام گروه باشد با او صحبت کنید.

 

ماجرای بازی

عده‌ای در سرما و کولاک گرفتار شده اند. آن‌ها باید برای رهایی خود از این وضعیت با هم دیگر همکاری کنند و سه کار را انجام دهند. نخست منبع انرژی را راه اندازی کنند. دوم دستگاه ارتباطی اطرافشان را پیدا کرده و آن را تعمیر کنند. سوم درخواست کمک داده و خودشان را به وسیله نقلیه برسانند. تعمیر این دستگاه ها با پیدا کردن وسایلی است که در بعضی نقاط پنهان شده است. البته گاهی هم لازم می‌شود که وسایل ساخته شوند. در اثنای این تعمیرات، عده ای هستند که نفع آن‌ها در موفق نشدن باقی افراد انجام این کار است. آن‌ها به صورت‌های مختلف سعی می‌کنند مانع موفقیت باقی افراد شوند. برای این کار از خراب کردن وسایل تا حتی کشتن و مسموم کردن باقی افراد کوتاهی نمی‌کنند. علاوه بر این شرایط به گونه‌ای است که ممکن است بر اثر در سرما ماندن افراد آسیب ببینند و یا از گرسنگی تلف شوند. برای همین لازم است هر از گاهی غذایی درست کنند یا خودشان را به آتش برسانند. نقطه شروع بازی از یک کلبه است و این کلبه محلی است که بازیکنان می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را بسازند. یا برای گرم شدن و غذا درست کردن به آن برگردنند. همین طور در میانه بازی افراد می‌توانند با رأی دادن مشخص کنند که چه کسی وارد کلبه نشود. هیچ کس در درون کلبه نمی‌تواند به دیگری آسیب برساند. از دیگر خطراتی که خارج از کلبه وجود دارد حیوانات وحشی هستند که ممکن است به بازیکنان حمله کنند. بعد از زخمی شدن و آسیب دیدن بازی یک فرد باقی افراد می‌توانند به او کمک کنند. بازی در سه سطح قابلیت انجام دارد. سطح اول بدون وجود گروه مخفی دشمن است. و سطح سوم نیز در شرایط سخت‌تر آب و هوایی اتفاق می‌افتد. هر کدام از بازیکنان در بازی نقش خاصی نیز پیدا می‌کنند و این نقش‌ها در موفقیت تیم اثر گذار است. مثلا کسی که نقش امدادگر را پیدا می‌کند می‌تواند باقی افراد آسیب دیده را درمان کند. نقشه بازی ثابت است اما مکان امکانات و ساختمان‌های آن تغیر می‌کند. این بازی، یک بازی اکشن و آنلاین است که نسخه تلفن همراه آن چند سال بعد از نسخه‌های دکستاپ و کنسولی آن منتشر شد.

جزئیات اثر

نام ناشر: Boltrend Games

نام توسعه دهنده: Boltrend Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2022/10/31 – 1401/08/09

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: گفت و گوی صوتی، گفت و گوی متنی (محدود)، خرید درون برنامه‌ای، شبکه‌ی اجتماعی، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، چند نفره بازی کردن،

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پروژه زمستان (نسخه موبایل)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!