• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پروژه‌ی نوسازی (project makeover)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2381 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازیکن نقش یک طراح را دارد که مسئول رسیدگی به وضع ظاهر و محل زندگی مشتری‎هایش است. در مراحل پازلی سکه جمع می‌کند و با آنها برای مشتری‌ها وسایل خانه می‌خرد یا به ظاهرشان رسیدگی می‌کند. بازیکن مدام دعوت به خرید درون‌برنامه‌ای، شرکت در چالش‌ها و تهیه آیتم‌های جدید برای اتاق شخصی‌اش می‌شود. می‌تواند دوستانی پیدا کند و به هم کمک کنند. بازی جدول رتبه‌بندی دارد. در بازی نمایش نیمه‌برهنگی، مصرف‌گرایی و ارائه‌ی معیارهای زیبایی وجود دارد.

ژانر : تفننی

3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز کدومویی؛ این بازی خشونت روانی در قالب تحقیر ظاهر افراد و انزجار از نامرتب بودن خانه را به نمایش می‌گذاردکه در بخش داستانی بازی دیده می‌شود. مثل حسادت، توهین، تحقیر و دردسر درست کردن.

بازی معیارهای زیبایی مانند هیکل بی‌نقص و آرایش صورت و رنگ کردن مو را تلقین می‌کند و خوشحال شدن را در گرو ظاهر مناسب و زیبا نشان می‌دهد. به علاوه اینکه پوشش کاراکترها در بازی نیمه‌برهنه است. بازی با دعوت مکرر به خرید درون‌برنامه‌ای مصرف‌گرایی را تبلیغ می‌کند. همچنین در بخشی از بازی، بازیکن باید به سر و وضع پروفایل خودش برسد، برای او چهره و جنسیت تعیین کند و با خرید لباس و زیور‌لات و وسایل بیشتر برای اتاقش، امتیاز دریافت کند و در یک رتبه‌بندی جداگانه از نظر تنوع وسایل اتاق و کمد لباس با دیگر بازیکنان مقایسه شود. بازیکنی که لباس‌های بیشتر و گرانتری دارد رتبه‌ی بالاتری خواهد داشت. این بخش بازی تماما تبلیغ مصرف‌گرایی است.

در کنار این ویژگی‌های منفی، بازی ایده‌هایی در مورد چگونگی رعایت نظافت، مراقبت از پوست و بدن و دکوراسیون داخلی می‌دهد.

بازیکنان می‌توانند از دوستانشان درخواست کمک کنند یا برای آنها کمک بفرستند و در پیشرفت روند بازی به هم کمک کنند. در بازی امکان تشکیل گروه با دوستان و گفتگوی متنی هم وجود دارد.

خلاصه‌ی آن: بازی حاوی خشونت روانی راجع به ظاهر افراد و...، ارائه‌ی معیارهای زیبایی و نمایش نیمه‌برهنگی است. مصرف‌گرایی را تبلیغ می‌کند و همچنین ایده‌هایی در مورد چیدمان، کمک به دیگران و مراقبت از پوست و سلامتی می‌دهد. امکان تشکیل گروه و گفتگوی متنی هم وجود دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان راجع به اینکه زیبایی ظاهری روی قضاوت ما در مورد افراد چه اثری دارد، صحبت کنید.

در مورد اینکه چه تعریفی از زیبایی دارید با هم گفتگو کنید و اینکه چگونه رسانه‌ها برخی معیارها را مدام تلقین می‌کنند.

مسخره کردن و تحقیر ظاهر افراد و نحوه‌ی زندگی آنها چه تاثیری بر روانشان دارد؟

در مورد اینکه چگونه تلقین معیارهای زیبایی و فراگیر شدن آن به افراد احساس ناکافی بودن می‌دهد و عزت نفسشان را خدشه‌دار می‌کند گفتگو کنید.

آیا زیبایی و آراسته بودن بد است یا محدود کردن آن به معیارهایی به خصوص آسیب‌زاست؟

آیا لازم است مدام وسایل و لباس جدید بخریم؟ بهتر است با پولهایمان چه کنیم؟ تعمیر کردن وسایل کهنه بهتر است یا جایگزین کردن وسایل جدید؟ به جای دور ریختن چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟

می‌توانید راجع به کمک بی چشم‌داشت و ارزش آن گفتگو کنید.

خلاصه‌ی آن: در مورد اینکه چه تعریفی از زیبایی دارید با هم گفتگو کنید و اینکه چگونه رسانه‌ها برخی معیارهای زیبایی را مدام تلقین می‌کنند.

ماجرای بازی

بازی makeover project یک پروژه‌ی نوسازی افراد و خانه‌هایشان با گرافیک بسیار جذاب و رنگارنگ است. موسیقی بازی شاد است و امکان قطع کردن موسیقی و افکت‌های صوتی وجود دارد. در این بازی افراد به شما مراجعه می‌کنند و می‌خواهند به وضع ظاهر خودشان و محل زندگیشان رسیدگی کنید. داستان بازی این است که شما یک طراح هستید و به جای طراح قبلی که به تازگی به خاطر رفتار بد با مشتری‌ها از تیم جدا شده‌است، کارتان را شروع می‌کنید. باید مراحل پازلی بازی را با کنار هم چیدن سه یا بیشتر از چیزهای شبیه به هم، پشت سر بگذارید و با استفاده از سکه‌ای که از این راه درآورده‌اید، برای مشتری‌ها لباس بخرید، اتاقشان را تمیز کنید، وسایل نو بخرید، موهایشان را بشویید، صورتشان را آرایش کنید، موهایشان را رنگ کنید و...

هر مشتری کاراکتر، شغل و ظاهر منحصر به فردی دارد و در حین بازی دیالوگ‌هایی بین تیم طراح و مشتری رد و بدل می‌شود که در مورد خوشحالی و رضایت از تغییرات جدیدشان، تاسف از عدم رسیدگی به خود و جملات مثبت و انرژی‌بخش تیم پروژه است. همچنین معمولا حالت انزجار از وضع فعلی مشتری‌ها در صورت و کلمات تیم پروژه دیده می‌شود که اگرچه ملایم‌تر از رفتارهای طراح قبلی است اما خالی از خشونت روانی نیست.

در بازی همواره وظایفی دارید که با پشت سر گذاشتن مراحل پازلی انجام می‌شوند و بازی پیش می‌رود. در بخش پازلی آیتم‌های کمک‌کننده وجود دارند که احتمال بردن را بالا می‌برند و تنها در ازای الماس‌های بنفش دریافت می‌شوند. الماس‌های بنفش هم گاهی به عنوان هدیه‌ی بازی به شما داده می‌شوند اما مقدارش کم است و در صورت تمام شدن باید با پول بخریدشان. در نهایت بازی با پرداخت پول آسانتر و سریع‌تر می‌شود و بدون پرداخت هم پیش می‌رود. در هربار چینش وسایل یک افکت صوتی که با کلمات متنوع شما را تشویق می‌کند به گوش می‌رسد.  بازی گاه وبیگاه شما را به چالش‌های با زمان محدود و خرید درون‌برنامه‌ای دعوت می‌کند.  در هرمرحله چند روایت داستانی از بازی وجود دارد. داستان‌هایی با دیالوگ‌های متنی و تصاویر ثابت متعدد. این داستان‌ها حول محور رفتارهای طراح قبلی، مشکلات تیم پروژه و.. می‌چرخد.

در قسمتی از بازی اتاق شخصی شما وجود دارد که می‌توانید با پول‌های بازی دکوراسیون اتاق را عوض کنید و برای خودتان لباس و اکسسوری تهیه کنید. می‌توانید مود و استاتوس انتخاب کنید تا دیگران در کنار پروفایلتان ببینند و چهره و رنگ پوست و مویتان را تغییر دهید و پروفایلتان را شخصی‌تر کنید. در بازی یک جدول رتبه‌بندی برای پیشرفت در خود بازی و یک جدول رتبه‌بندی برای رسیدگی و به اتاقتان و خودتان وجود دارد. در جدول دوم هرقدر بیشتر لباس و وسایل بخرید رتبه شما بالاتر می‌رود.

می‌توانید با یک فرد اتفاقی در بازی دیدار کنید. به این صورت که او را به عنوان طراح بازی خودش در اتاقش ببیند. این دیدار جزییات خاصی ندارد. تنها امکان فرستادن سه ایموجی و درخواست دوستی برای او وجود دارد. اگر درخواست را تایید کند در لیست دوستان هم می‌روید و می‌توانید از هم درخواست قلب کنید و برای هم قلب هدیه بفرستید.

جزئیات اثر

نام ناشر: Bubblegum Games

نام توسعه دهنده: Magic Tavern, Inc

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2022/09/16- 1401/06/25

نیاز به اینترنت:  نیاز به اتصال به اینترنت ندارد اما با اتصال امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، تشکیل گروه، ذخیره‌سازی، گفتگوی متنی، چالش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پروژه‌ی نوسازی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!