• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پرندگان خشمگین: جنگ ستارگان ۲ (Angry Birds Star Wars II)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2811 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
  خشونت فانتزی و بدون دلیل موجه در این بازی در کنار حملات انتحاری که در عمل خودکشی محسوب می‌شوند، می‌توانند باعث عادی سازی این دو آسیب بر بازیکن، مخصوصا بازیکنان کم سن‌وسال شود.
4 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

از سری بازی‌های معروف پرندگان خشمگین

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چند نکته‌ی حساسیت برانگیز در معیارهای منفی این بازی به چشم می‌آید. خشونت بی مورد پرندگان که حداقل در داستان این بازی دلیل موجهی برای آن وجود ندارد، می‌تواند باعث عادی سازی خشونت، مخصوصا در بازیکنان کم سن‌وسال شود.

وجود شانس در بازی‌ها ممکن است باعث تضعیف عزت نفس بازیکنان کم سن‌وسال شود و جای عوامل اصلی موفقیت مانند تلاش را در ذهن بازیکن بگیرد.

کشتن و نابودی دشمن با حرکت انتحاری که در عمل خودکشی محسوب می‌شود، به شیوه‌ای فانتزی در این بازی نمایش داده شده است و ممکن است به صورت غیر مستقیم بر پیش فرض‌های ذهنی بازیکن موثر باشد.

ارائه بسته‌های تخفیف‌دار با مدت عرضه محدود، شیوه‌ای است که معمولا سازندگان بازی برای تحریک بازیکنان برای خرید استفاده می‌کنند، زیرا بازیکن نمی‌داند این تخفیف چه زمانی ممکن است ارائه شود و برای از دست ندادن آن به خرید این بسته‌ها روی می‌آورد.

خلاصه‌ی آن:

خشونت بی دلیل پرندگان و کشتن دشمن با حملات انتحاری، در عادی سازی خشونت و خودکشی برای بازیکن، مخصوصا بازیکنان کم سن‌وسال می‌تواند موثر باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره خشونت بی مورد پرندگان در بازی می‌توانید از فرزندتان سوال کنید و نظر او را درباره خشونت و اینکه آیا خشم دلیل موجهی برای حمله و دعوا محسوب می‌شود، جویا شوید.

برای کنترل زمان مصرف بازی‌های موبایلی یا رایانه‌ای می‌توانید از جایگزین‌های حقیقی استفاده کنید. برای این بازی پیشنهاد می‌کنیم با ساخت تیرکمان‌های دست ساز و یا تیر کمان‌های V شکل که با شاخه و کش ساخته می‌شود، هدف‌هایی را مشخص کنید و به صورت امتیازی با فرزندتان بازی کنید و یا در جمع‌ها خانوادگی از این بازی برای فرزندان استفاده کنید و در نهایت برای برنده جایزه‌ای در نظر بگیرید تا علاوه بر تخلیه انرژی، فضایی گرم و صمیمی در خانواده به وجود آورید. البته لازم به ذکر است که استفاده از این وسایل حتما با نظارت شما باشد تا خدایی نکرده، خطری فرزندتان را تهدید نکند.

خلاصه‌ی آن:

نظر فرزندتان را در مورد خشم و اینکه دلیل موجهی برای هر اقدامی است، جویا شوید.

بازی‌های حقیقی را می‌توانید به عنوان ابزاری برای کنترل مصرف بازی‌های مجازی استفاده کنید و در کنار کنترل مصرف، فضایی صمیمی در خانواده خود به وجود آورید.

ماجرای بازی

این بازی یکی از بازی‌های سری پرندگان خشمگین است. داستان بازی، ادامه‌ی همان بازی‌های قبلی است که جنگی بین پرندگان و خوک‌ها بود. پرندگان عصبانی از دست خوک‌ها به آن‌ها حمله می‌کنند تا آن‌ها را نابود کنند، با این تفاوت نسبت به بازی‌های قبلی که فضای بازی، فضای فیلم جنگ ستارگان است و کاراکترهای بازی، با پوشش‌ها و سلاح‌های این فیلم در بازی حضور دارند.

بازی دارای دو بخش است، یک بخش که در آن بازیکن در سمت نیرو‌های مثبت یا همان پرندگان می‌جنگد و خوک‌ها را نابود می‌کند و بخش دیگر، در سمت نیروهای شر یا همان خوک‌ها است و باید پرندگان را نابود کند.

با عضویت در بخش مخصوص به ناشر بازی، امکان ذخیره سازی آنلاین وجود دارد و همچنین بازیکن می‌تواند از بخش خرید درون برنامه‌ای آیتم‌های کمکی را خریداری کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): iOS, Android, Microsoft Windows, Windows Phone 8

نام ناشر: Rovio Entertainment

نام توسعه دهنده: Rovio Entertainment, Lucasfilm, Disney Interactive

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، ذخیره سازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پرندگان خشمگین: جنگ ستارگان ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!