• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی پابجی، نیو استیت (PUBG: NEW STATE)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3441 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

پابجی یک بتل‌رویال پر از خشونت است که در آن روند بازی رقابتی، بسیار سریع و مبتنی بر کشتن دیگران است. بازیکن به اتفاق هم‌تیمی‌هایش با صد نفر دیگر در میدان جنگی که در حال کوچک شدن است مبارزه می‌کند و کسی (تیمی) برنده است که در نهایت زنده بماند. از مهم‌ترین قابلیت‌های آنلاین بازی امکان برقراری ارتباط صوتی و متنی است.

7 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از ده میلیون بار دانلود در فروشگاه گوگل پلی. اعلام ممنوعیت بازی در بسیاری از کشورها از قبیل هند و عراق و ... .

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پابجی یک بازی پرحجم تیراندازی است که در آن بازیکن‌ها در یک فضای باز رها شده و تا زمانی که یک تیم در بازی زنده بماند با هم به مبارزه می‌پردازند. پابجی در واقع نوعی تلاش برای بقا در محیطی مملو از رقبایی است که همین هدف را دنبال می‌کنند. یک بازی پر از هیجان و خشونت که در آن روند بازی رقابتی، بسیار سریع و مبتنی بر کشتن و حذف دیگران است. این بازی ستایش پرخاشگری است و در آن المان‌هایی مانند برهنگی آواتارها و لباس‌های نامناسب قابل‌خرید دیده می‌شود که ممکن است روی ذائقه و سلیقه فرزندتان تأثیر بگذارد. بازیکن باید همواره مراقب باشد که مورد حمله قرار نگیرد و در منطقه امن بازی که مدام در حال کوچک شدن است بماند که ممکن است فشار عصبی زیادی را به فرزندتان وارد کند. چیزی که بیشتر از همه باید مراقب آن باشید قابلیت‌های آنلاین بازی است که اجازه می‌دهد فرزند شما با غریبه‌ها در ارتباط باشد (گفتگوی متنی و صوتی) از آنجایی‌که کنترل خاصی روی صحبت‌های ردوبدل شده وجود ندارد، بهتر است روی این قضیه نظارت داشته باشید. پابجی در ظاهر رایگان است و پولی از مخاطب نمی‌گیرد، ولی بخش‌های جذابی را در دل خود دارد که فرزندتان را وسوسه به پرداخت پول و خرید می‌کند، مانند اسکین ها که داشتن آن‌ها فقط یک ظاهر جذاب برای هر بازیکنی محسوب می‌شود درحالی‌که اثری در روند بازی نداشته و فرزندتان باید خیلی خودش را کنترل کند که به سراغ آن‌ها نرود. این بازی به دلیل جذابیت‌های بالایی که دارند می‌تواند فرزندتان را کاملاً وابسته و درگیر نماید. در صورت استفاده بیش از حد احتمال بروز رفتارهای نامناسب و آسیب‌های تحصیلی کاملاً وجود دارد. در کنار تمامی موارد بالا پابجی یک بازی تیمی است که می‌تواند روحیه همکاری و مسئولیت‌پذیری را در فرزندتان افزایش دهد.

خلاصه‌ی آن:

پابجی یک بتل‌رویال پر از خشونت است که در آن روند بازی رقابتی، بسیار سریع و مبتنی بر کشتن دیگران است. انجام این بازی به دلیل خشونت بالا، اعتیادآوری شدید و تأثیرات مخربی که بر روحیه و ذهن بازیکنان می‌گذارد توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیشگیری بهتر از درمان است! پیشنهاد می‌شود برای بار اول، قبل از فرزندانتان خودتان کمی بازی کنید تا آگاهی شما در رابطه با این بازی افزایش پیدا کند. اگر احساس می‌کنید محتوا و پیام‌های بازی با انتظارات و دیدگاه شما در تضاد هستند تحکم فایده‌ای ندارد باید در باره نقاط ضعف و آسیب‌های بازی در فضایی کاملاً دوستانه و بدون کنایه، شفاف و راحت صحبت کنید.

هم‌تیمی‌های فرزندتان در چنین بازی‌هایی مهم هستند و بهتر است با کسانی بازی کنند که در فضای واقعی با آن‌ها در ارتباط هستند و شما آن‌ها را از نزدیک می‌شناسید و ارزش‌ها و هنجارهای مشترک دارند. بهتر است با فرزندتان صحبت کنید که در محیط بازی فقط درباره‌ی بازی صحبت شود و هیچ اطلاعاتی از نام و محل زندگی و ... را در اختیار بقیه قرار ندهد.

ساعت بازی‌کردن فرزندتان را محدود سازید، چراکه طولانی بازی‌کردن آسیب های آن  را چندین برابر می‌کند.

فرهنگ استفاده از فضای آنلاین و نکات امنیتی و اخلاقی این فضا را به فرزندمان بگوییم و در مورد ترفندهای بازی‌سازان برای خالی‌کردن جیب بازیکنان با آن‌ها گفتگو کنیم.  داشتن یک اسکین جذاب در بازی برای او تا چه اندازه مهم است؟ خرید آیتم‌های تزیینی و پرداخت پول واقعی در قبال این آیتم‌ها چه جذابیتی دارد؟

بازی دارای المان‌هایی است که چندان با فرهنگ ایرانی مطابقت ندارد. می‌توانید درباره پوشش و لباس‌های جنگ واقعی با او صحبت کنید تا به صورت غیرمستقیم توانسته باشید، اسکین‌های درون بازی را نقد کرده باشید.

اولویت را به تفریحات واقعی دهید و اگر فرزندتان به بازی‌های تیراندازی علاقه دارد به پینت بال رفته و اجازه دهید که فرزندتان تیراندازی را در دنیای واقعی تجربه نماید.

خلاصه‌ی آن:

اگر احساس می‌کنید محتوا و پیام‌های بازی با انتظارات و دیدگاه شما در تضاد هستند تحکم فایده‌ای ندارد پیشنهاد می‌شود درباره نقاط ضعف و آسیب‌های بازی در فضایی کاملاً دوستانه و بدون کنایه، شفاف و راحت صحبت کنید.

ماجرای بازی

پابجی یک بازی اکشن تیراندازی (اول‌شخص - سوم‌شخص) جهان باز است که در زمان آینده اتفاق می‌افتد و در حالت‌های مختلفی مانند بتل‌رویال،  Team Deathmatch و  Training Mode قابل‌اجرا است. در حالت Team Deathmatch بازیکنان در یک محیط کوچک به نبرد‌های نزدیک می‌پردازند و یا در بخش تمرینی بازی (Training Mode) بازیکن می‌تواند با انواع سلاح‌ها و یا حتی وسایل نقلیه شروع به تمرین کند. بازی در قالب تیم‌های یک‌نفره، دونفره و چهارنفره دنبال می‌شود. در حالت بتل‌رویال (کلاسیک) با شروع بازی، 100 بازیکن وارد لابی بازی می‌شوند و بعد از گذشت چندین ثانیه بازیکن و هم‌تیمی‌هایش به همراه دیگر بازیکنان وارد هواپیما می‌شوند. بازیکن باید به‌محض بیرون پریدن از هواپیما و فرود به روی زمین، درون ساختمان‌ها را برای یافتن مهمات و تجهیزات زیرورو کند تا دستش از سلاح و امکانات خالی نباشد. لوت باکس‌ها جعبه‌های شانسی هستند که به‌صورت اتفاقی از تجهیزات و آیتم‌های خاص پر هستند. البته این امکان برای بازیکن وجود دارد تا در فضای بازی سوار بر خودرو یا موتورسیکلت در مناطق مختلف نقشه گشت‌وگذار کند. منطقه‌ای در بازی وجود دارد که با یک دایره مشخص می‌شود و منطقه امن نام دارد که مرتباً در حال کوچک شدن است بازیکن باید در داخل این منطقه قرار بگیرد تا زنده بماند در غیر این صورت به‌ازای هر ثانیه از جان بازیکن کم و کمتر می‌شود. وظیفه بازیکن زنده ماندن در یک رقابت مرگ‌آور، با استفاده از انواع سلاح‌های واقعی است و بازیکن یا تیمی در نهایت برنده است که سایر بازیکنان را به قتل رسانده و زنده بماند. بازیکن می‌تواند کاراکتر خود را شخصی‌سازی نموده و آیتم‌ها و قابلیت‌های بازی را از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای هم تهیه نماید. واحد پولی اصلی بازی NC  است که از طریق فروشگاه بازی به راحتی قابل‌خرید است و در طول بازی به سختی به دست می‌آید. از قابلیت‌های آنلاین بازی امکان ایجاد گروه و یا به عضویت در آمدن در گروه‌های دیگر است که در این گروه‌ها بازیکنان به‌اتفاق یکدیگر به میدان جنگ می‌روند و از طریق گفتگوی صوتی و متنی در طول بازی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): iOS, iPadOS, Android

نام ناشر: Krafton،Inc

نام توسعه دهنده: PUBG Studios

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2021/12/06

1400/09/15

اعلام ممنوعیت بازی در بسیاری از کشورها از قبیل هند و عراق و ... .

نیاز به اینترنت: دارد (کاملاً آنلاین)

امکانات آنلاین: گفتگوی صوتی، خرید، ایجاد دوستی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره‌سازی، گفتگوی متنی، چالش، اشتراک‌گذاری محتوا، تماشای بازی دیگران، چندنفره بازی‌کردن 

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: ممنوعیت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : متین دلشاد

۱۵ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

یک بازی اعتیاد آور است نیو استت وخشن ومعادن کننده هست

بزرگسال

توسط : علی علی محمودی

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خوبع ولی خیلی خشنه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پابجی، نیو استیت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!